Årh hvor kan man være skadet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg er ikke enig i, at hun skal gøre noget ekstra ud af situationen - det underbygger kun for hende, at der er "noget galt".

Hvis han ikke er tilfreds med "maden" på hjemmefronten, så "spiser" han ude, ligegyldigt om der er bryst eller lår på menuen derhjemme.

Problemet ligger i trådsstarters tidligere dårlige oplevelser og et dårligt selvværd, og det må hun arbejde med, det kan ikke være meningen, at en mand, der passer sit arbejde og kommer hjem hver dag, skal ligge under for mistro, fordi hun går og har tid til at kværne i, hvad han laver.

Ja det er også lidt sådan jeg har det..

For et jo ikke fordi vi står i et problem med om han vil mig eller ej.. eller forholdet knirker eller lignende.. det jo mig selv der skaber de tanker.. Så det var mere for hvad jeg kan gøre med mig selv..

Jeg ved jo han ikke gør noget og bare passer sit arbejde.. som lige for tiden er hos en kunde og han ikke lige kan gøre som han plejer.. kan jo tydelig se det.. men hvorfor er der så den anden irriterende i hovedet som siger "hvad nu hvis".. Ja jeg ved jo godt det fordi jeg før har oplevet svigt på den måde.. men må jo også stole på ham og som du siger at hvis han ikke er tilfreds her, ja så ville han jo nok være skredet noget før...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Anonym trådstarter

Bavianis skriver:

Da Gregers og jeg var "nye", skulle der selvfølgelig slibes en del kanter af.  Gregers har mange venner rundt i Danmark (Århus og Kbh), og er rigtig god til at få dem besøgt. Når han var væk, havde jeg (og har stadig!) brug for en sms eller to, og et telefonopkald om dagen. Ikke for at tjekke ham - men for at vide at han tænkte på mig selvom jeg var langt væk.

Gregers synes det var fantastisk besværligt, og kunne slet ikke se nogen grund til det! Jeg blev mere og mere ked af det hver gang han var væk, da han virkelig var "væk" idet jeg slet ikke hørte noget fra ham i de weekender.

Efter noget tid, fandt han dog ud af hvor meget det betød for mig, og hvor ked af det jeg blev når han ikke sms'ede/ringede. Til sidst fattede han, at selvom det ikke betød noget for ham (og var fjollet i hans øjne), så betød det rigtigt meget for mig - og dermed fik han noget ud af det også (jeg blev glad, sikker og ikke ked af det). Han fandt ud af, at det var en lille bitte ting for ham - og en stooor ting for mig.

Det blev da vildt langt det her... Min pointe er egentligt blot: Tror du ikke du kunne få din kæreste til lige at sende en sød sms eller noget selvom han er hos en kunde? Det kan da godt være, at det er fordi du er "skadet" eller noget, men det er jo en lille ting, og du kan nemt få det meget rarere

Held og lykke med det hele

Nej jeg ved godt det ikke er så meget for ham! Men på den anden side burde det jo heller ikke betyde noget for mig..  Kan godt forstå som i dit eksempel med en hel weekend.. Men det her er jo alm. arbejdsdag..

Føler mig bare som den ledeste kæreste ved at have de her tanker.. som jeg joegentlig godt ved er fuldstændig langt ude....

Anmeld

21. februar 2011

lollandpigen

Anonym skriver:

Nej jeg ved godt det ikke er så meget for ham! Men på den anden side burde det jo heller ikke betyde noget for mig..  Kan godt forstå som i dit eksempel med en hel weekend.. Men det her er jo alm. arbejdsdag..

Føler mig bare som den ledeste kæreste ved at have de her tanker.. som jeg joegentlig godt ved er fuldstændig langt ude....

Vil bare lige fortælle at jeg har det på samme måde som dig... Er også skadet fra tidligere forhold og det er bare så svært at komme ud af.... Ved min kæreste ikke er utro men det ligger i baghovedet hele tiden....

Har svært ved at tro han ikke flirter med andre, og er til at blive skør i hovedet af både for ham men også dig selv....

Knus herfra

Anmeld

21. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

He he ja du har ret..  Men det nok også bare fordi jeg ikke ser dt som "specielt", for laver mad til ham hver dag.. Madpakke til arbejdet, aftensmad, gør kaffen klar til om morgenen så han bare skal trykke på knappen.. Vasker op, vasker tøj, gør rent osv osv.. og står altid i døren når han kommer i indkørslen og kysser ham.. Så det gør jeg altid..

Men det også mere de destruktive tanker.. For ved jo udemærket godt han går og arbejder og ikke "laver noget med hende"... men kan ikke slå tankerne væk....

Ved du hvad søde ven...hvis det er sådan, han har det hos dig...så kan du være sikker på, at han kommer hjem

Og hvis han ikke gør det, altså ligger i med andre, så har han slet ikke fortjent dig! Basta!

Se på dig selv i spejlet, og sig, at DU er det værd. Og fortæl så de dumme tanker, at de kan have en god dag (ved at det er svært)
Blot fordi man har været uheldig med et fjols een gang, er det ikke ensbetydende med at det sker to gange.

At leve er at turde!
Og vil man leve helt og fuldt, må man også turde helt og fuldt.
Så kan det ikke nytte at gå og ødelægge livet med at være bange.
Ja...livet giver en masser af spark..igen og igen...men tør man tro på, at der er flest gode ting, frem for dårlige, så er livet faktisk dejligt.
Du skal turde tro, at han vil dig, ellers er det bedre at være alene. For det andet æder dig op indefra, og så bliver livet en plage både for ham og dig.

Hvis man går ned til en slagter og køber et stykke lækkert kød, går hjem og tilbereder det efter alle kunstens regler, og opdager at det er plumråddent inden i, ja så smider man det i skraldespanden, og man handler ikke hos den slagter mere.
Men derfor behøver man jo ikke at blive vegetar. SÅ går man hen og køber nyt hos en anden slagter og stoler på, at han ikke snyder en.
Men hvis man så bare lader kødet ligge til det bliver dårligt,  når man kommer hjem uden at tilberede det, eller bare hakker det op til fars, fordi man har dårlige erfaringer med det, jamen så er der jo slet ingen mening i at købe nyt kød, vel!?!

Det samme er det med parforhold.
Ind imellem får man et, der er råddent inden i, og det må man så kassere, og så er det så, at man må gøre op med sig selv, om man vil prøve et nyt.
Vælger man at prøve et nyt parforhold, så skal det også "tilberedes" helt og fuldt..altså passes og ønskes, og så kan det ikke nytte, at man så sætter sig ned med alle de dårlige minder og kun har dem i tankerne, når man skal nyde det nye.

Tænk over det...for det andet flår dig i småstykker.

Sussie

Anmeld

21. februar 2011

SussieThyssen

Rockertand skriver:

Jeg er ikke enig i, at hun skal gøre noget ekstra ud af situationen - det underbygger kun for hende, at der er "noget galt".

Hvis han ikke er tilfreds med "maden" på hjemmefronten, så "spiser" han ude, ligegyldigt om der er bryst eller lår på menuen derhjemme.

Problemet ligger i trådsstarters tidligere dårlige oplevelser og et dårligt selvværd, og det må hun arbejde med, det kan ikke være meningen, at en mand, der passer sit arbejde og kommer hjem hver dag, skal ligge under for mistro, fordi hun går og har tid til at kværne i, hvad han laver.

Tjaaa...jeg ved hvad, der har virket for andre og mig selv..og har set det igen og igen.
Men at du så vælger at løse tingene på en anden måde er da fint nok.
Jeg kan kun råde ud fra egne erfaringer...og der har det virket.

Anmeld

21. februar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ved du hvad søde ven...hvis det er sådan, han har det hos dig...så kan du være sikker på, at han kommer hjem

Og hvis han ikke gør det, altså ligger i med andre, så har han slet ikke fortjent dig! Basta!

Se på dig selv i spejlet, og sig, at DU er det værd. Og fortæl så de dumme tanker, at de kan have en god dag (ved at det er svært)
Blot fordi man har været uheldig med et fjols een gang, er det ikke ensbetydende med at det sker to gange.

At leve er at turde!
Og vil man leve helt og fuldt, må man også turde helt og fuldt.
Så kan det ikke nytte at gå og ødelægge livet med at være bange.
Ja...livet giver en masser af spark..igen og igen...men tør man tro på, at der er flest gode ting, frem for dårlige, så er livet faktisk dejligt.
Du skal turde tro, at han vil dig, ellers er det bedre at være alene. For det andet æder dig op indefra, og så bliver livet en plage både for ham og dig.

Hvis man går ned til en slagter og køber et stykke lækkert kød, går hjem og tilbereder det efter alle kunstens regler, og opdager at det er plumråddent inden i, ja så smider man det i skraldespanden, og man handler ikke hos den slagter mere.
Men derfor behøver man jo ikke at blive vegetar. SÅ går man hen og køber nyt hos en anden slagter og stoler på, at han ikke snyder en.
Men hvis man så bare lader kødet ligge til det bliver dårligt,  når man kommer hjem uden at tilberede det, eller bare hakker det op til fars, fordi man har dårlige erfaringer med det, jamen så er der jo slet ingen mening i at købe nyt kød, vel!?!

Det samme er det med parforhold.
Ind imellem får man et, der er råddent inden i, og det må man så kassere, og så er det så, at man må gøre op med sig selv, om man vil prøve et nyt.
Vælger man at prøve et nyt parforhold, så skal det også "tilberedes" helt og fuldt..altså passes og ønskes, og så kan det ikke nytte, at man så sætter sig ned med alle de dårlige minder og kun har dem i tankerne, når man skal nyde det nye.

Tænk over det...for det andet flår dig i småstykker.

Sussie

Åhhhh gud hvor har dubare evig ret!!!!!  Skønt at få det skrevet på den måde!!!! Tusind tak...

Du har så meget ret.. jeg må prøve tænke i de baner..

Anmeld

21. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Åhhhh gud hvor har dubare evig ret!!!!!  Skønt at få det skrevet på den måde!!!! Tusind tak...

Du har så meget ret.. jeg må prøve tænke i de baner..

Anmeld

21. februar 2011

Anonym trådstarter

Vil bare lige fortælle at jeg har det på samme måde som dig... Er også skadet fra tidligere forhold og det er bare så svært at komme ud af.... Ved min kæreste ikke er utro men det ligger i baghovedet hele tiden....

Har svært ved at tro han ikke flirter med andre, og er til at blive skør i hovedet af både for ham men også dig selv....

Knus herfra

Det er bare så hårdt at gå og tænke sådan hele tiden, når man udemærket godt ved med sig selv at det ikke er på sin plads..
Jeg kan blive så sur på mig selv over de tanker..
Det så utrolig hvad det kan gøre ved en, at man tidligere har været behandlet sådan..
Vi må jo bare prøve tænke at hvis de ikke ville os var de jo nok smuttet.. men gud det er svært..
Men er glad for at høre jeg ikke er alene.. selvom det synd for dig du også har dt sådan

Anmeld

21. februar 2011

grinny

Jeg kender godt til det med at være "skadet" fra tidligere forhold. Min eks var mig godt nok ikke utro, men fra den ene dag til den anden rejste han. Han ville tilbage til sin familie tilbage til Jylland. Forstår godt den dag i dag at han ville tilbage til hele hans familie, men han forlod mig bare - uden at sige noget! Han skrev ikke, han svarede ikke på mine sms'er, først en uge efter skrev han på msn at han var taget tilbage og ville blive og ja, slog op. 

Det har gjort meget ved mig. I starten brød jeg mig slet ikke om at min kæreste gik ud af døren uden mig, var jo sikker på at han aldrig ville komme tilbage, men efter noget tid fik jeg det okay med det. Det eneste tidspunkt det vender tilbage på er når vi er uvenner (hvilket vi heldigvis sjældent er) fordi så vil manden gerne ud og gå for at få lidt frisk luft og hver gang er jeg bange for at han aldrig kommer tilbage. Så ja, kender godt til at være "skadet" fra et tidligere forhold!

Anmeld

21. februar 2011

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg kender godt til det med at være "skadet" fra tidligere forhold. Min eks var mig godt nok ikke utro, men fra den ene dag til den anden rejste han. Han ville tilbage til sin familie tilbage til Jylland. Forstår godt den dag i dag at han ville tilbage til hele hans familie, men han forlod mig bare - uden at sige noget! Han skrev ikke, han svarede ikke på mine sms'er, først en uge efter skrev han på msn at han var taget tilbage og ville blive og ja, slog op. 

Det har gjort meget ved mig. I starten brød jeg mig slet ikke om at min kæreste gik ud af døren uden mig, var jo sikker på at han aldrig ville komme tilbage, men efter noget tid fik jeg det okay med det. Det eneste tidspunkt det vender tilbage på er når vi er uvenner (hvilket vi heldigvis sjældent er) fordi så vil manden gerne ud og gå for at få lidt frisk luft og hver gang er jeg bange for at han aldrig kommer tilbage. Så ja, kender godt til at være "skadet" fra et tidligere forhold!

Årh gud lyder ligesom min eks.. Det gjorde han også.. Præcis det samme.. Og han ville endda også tilbage til jylland!!! (hvad er der md jylland )
Skred uden at sige noget og fandt først ud af det da jeg så han havde sletter "i forhold med" på facebook og ikke ringede/skrev tilbage på sms'er.. (jeg var på weekend hos mine forældre).. Så ved lige præcis hvordan du har det!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.