jobsøgende -what to do????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Jeg kan godt se din pointe i, at det ikke virker fair. Men jeg mener også (uanset tiderne) at hvis ikke man har det godt på sin arbejdsplads, så skal man ikke blive! Man kan jo sige, at der bliver et ledigt job, der hvor der er en der rejser fra.

Jeg har selv et job, hvor jeg er ked af at være, og uanset om tiderne egne sig bedst til at blive -så har jeg ingen intentioner om at blive, derfor søger jeg nyt job. Jeg bruger så meget af min tid på arbejde, at jeg helst skal være glad og ikke ked af at skulle afsted om morgenen, det er livet altså for kort til finanskrise eller ej (men igen sådan har jeg det).

Det er præcist sådan jeg har det.

Jeg føler også at jeg går glip af alt for meget i forhold til børnene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

eElak

Tanja78 skriver:

Jeg kan godt se din pointe i, at det ikke virker fair. Men jeg mener også (uanset tiderne) at hvis ikke man har det godt på sin arbejdsplads, så skal man ikke blive! Man kan jo sige, at der bliver et ledigt job, der hvor der er en der rejser fra.

Jeg har selv et job, hvor jeg er ked af at være, og uanset om tiderne egne sig bedst til at blive -så har jeg ingen intentioner om at blive, derfor søger jeg nyt job. Jeg bruger så meget af min tid på arbejde, at jeg helst skal være glad og ikke ked af at skulle afsted om morgenen, det er livet altså for kort til finanskrise eller ej (men igen sådan har jeg det).

Jeg skriver jo at arbejdsgiverne ser det som en større gevinst at man er i arbejde i forvejen når man søger i stedet for at være arbejdsløs.

Det var DEN vinkel jeg ville lægge på sagen.. 

Jeg søger selv job på livet løs, men det er pga mit job er en læreplads og jeg er færdig til Juni. Jeg søger allerede job med start i april/maj. 

Men du skriver selv at du er i job lige nu, og søger efter et nyt... Dvs. du følger jo sådan set den devise jeg skriver ;-)
Eller har du allerede opsagt dit job? hvis ikke, så gør du sådan set bare det som jeg lagde op til, og det er der vel intet forkert? ;-)

Desuden - jeg har prøvet begge dele.. At søge job, imens jeg var i arbejde, men jeg har også prøvet at sige et job og så finde et nyt job i sidste øjeblik.. Det var FØR finanskrisen. ;-) 

Anmeld

21. februar 2011

XXSS

KaLee skriver:

Jeg skriver jo at arbejdsgiverne ser det som en større gevinst at man er i arbejde i forvejen når man søger i stedet for at være arbejdsløs.

Det var DEN vinkel jeg ville lægge på sagen.. 

Jeg søger selv job på livet løs, men det er pga mit job er en læreplads og jeg er færdig til Juni. Jeg søger allerede job med start i april/maj. 

Men du skriver selv at du er i job lige nu, og søger efter et nyt... Dvs. du følger jo sådan set den devise jeg skriver ;-)
Eller har du allerede opsagt dit job? hvis ikke, så gør du sådan set bare det som jeg lagde op til, og det er der vel intet forkert? ;-)

Desuden - jeg har prøvet begge dele.. At søge job, imens jeg var i arbejde, men jeg har også prøvet at sige et job og så finde et nyt job i sidste øjeblik.. Det var FØR finanskrisen. ;-) 

Så misforstod jeg dig. Ja jeg er i job, på barsel og søger nyt - sådan er det

Jeg har bare lært, at jeg ikke bliver stillet tilfreds med blot at komme og gå og få min løn, forholdene skal være der til det. Og jeg tænker, at der forhåbentlig er en anden kandidat der passer bedre ind mit gamle sted end jeg gør og at jeg forhåbentlig passer bedre ind et nyt sted

Anmeld

21. februar 2011

LauraLW

Tanja78 skriver:

Men det kan arbejdsgiver jo i princippet ikke vide ? hvis man nu er retur og evt. arbejder en måned, hvorefter man får nyt job, så kan de vel ikke sige noget til det? Spørger bare, da jeg ikke har hørt om det før

Jeg har bare hørt det fra en ex kollega der var sygemeldt og ville skifte job. Mener det er a kassen der har de regler i forhold til dagpenge etc.

Anmeld

21. februar 2011

XXSS

LauraLW skriver:

Jeg har bare hørt det fra en ex kollega der var sygemeldt og ville skifte job. Mener det er a kassen der har de regler i forhold til dagpenge etc.

Ok googlede det lige og kan se, at hvis det er af hensyn til dagpenge så er det rigtigt. Men får alle virksomheder dagpenge, hvis deres medarbejdere er sygemeldte?

Men uanset hvad så kunne hun jo godt tjekke ud, hvilke stillinger der er på markedet og så søge første dag hun vender tilbage.

Anmeld

21. februar 2011

LauraLW

Tanja78 skriver:

Ok googlede det lige og kan se, at hvis det er af hensyn til dagpenge så er det rigtigt. Men får alle virksomheder dagpenge, hvis deres medarbejdere er sygemeldte?

Men uanset hvad så kunne hun jo godt tjekke ud, hvilke stillinger der er på markedet og så søge første dag hun vender tilbage.

Det kan hun bestemt, og det ville jeg også gøre. :-)

Anmeld

21. februar 2011

eElak

Tanja78 skriver:

Så misforstod jeg dig. Ja jeg er i job, på barsel og søger nyt - sådan er det

Jeg har bare lært, at jeg ikke bliver stillet tilfreds med blot at komme og gå og få min løn, forholdene skal være der til det. Og jeg tænker, at der forhåbentlig er en anden kandidat der passer bedre ind mit gamle sted end jeg gør og at jeg forhåbentlig passer bedre ind et nyt sted

Jeg ville heller ikke blive på et job, hvis jeg mistrives der... Jeg har skiftet jobs før på det grundlag - både med at have et nyt på hånden, men også den anden vej.. 

Idet at du er på barsel, er det også den mest sikre måde at søge jobs på - for du har et job at komme tilbage til, hvis det endelig er.. 

Der er altså også noget som økonomi som skal hænge sammen.. Så jeg har måttet søge nogle jobs, som jeg ikke regnede med at søge, for jeg har allerede en del kriterier imod mig... 
Dvs. jeg kan godt tage til takke med et job, hvor jeg måske ikke brænder 100% for det, men til gengæld så har jeg en indtægt, som skal forsørge min søn og jeg...

Men ok - jeg er vidst også krævende, da jeg kun kan tage job i normal kontortid. Så de området, hvor det måske er nemt at få job i - det er no.go for mig, da jeg også har en knægt alene at tage mig af.

Håber virkelig snart at tiderne skifter, så det bliver muligt at følge sit hjerte igen...  

Anmeld

21. februar 2011

XXSS

KaLee skriver:

Jeg ville heller ikke blive på et job, hvis jeg mistrives der... Jeg har skiftet jobs før på det grundlag - både med at have et nyt på hånden, men også den anden vej.. 

Idet at du er på barsel, er det også den mest sikre måde at søge jobs på - for du har et job at komme tilbage til, hvis det endelig er.. 

Der er altså også noget som økonomi som skal hænge sammen.. Så jeg har måttet søge nogle jobs, som jeg ikke regnede med at søge, for jeg har allerede en del kriterier imod mig... 
Dvs. jeg kan godt tage til takke med et job, hvor jeg måske ikke brænder 100% for det, men til gengæld så har jeg en indtægt, som skal forsørge min søn og jeg...

Men ok - jeg er vidst også krævende, da jeg kun kan tage job i normal kontortid. Så de området, hvor det måske er nemt at få job i - det er no.go for mig, da jeg også har en knægt alene at tage mig af.

Håber virkelig snart at tiderne skifter, så det bliver muligt at følge sit hjerte igen...  

Jeg har også tænkt på bare at søge jobs for at komme væk, men jeg har også måtte indse, at det måske ikke er ideelt (hellere ikke på cv et) Så jeg har besluttet mig for at blive indtil jeg finder det helt rigtige.

Men nej jobbene hænger bestemt ikke på træerne og finder man endeligt et som passer lige præcis til det jeg eks. søger - så er der 300 andre der også søger det  Så skal jeg godt nok være heldig at ramme plet med ansøgning og cv lige med det samme..

Og fleksibilitet i forhold til arbejdstider er også noget hø idet jeg skal nå hjem og hente to unger (måske i to inst. spredt i kommunen) på gåben, min mand er udekørende så han kan ikke hente. Og i og med vi har bil og hus, ja så er det også fuldtidsjob jeg skal have og bestemt ikke under lønniveauet jeg er på nu, hvis altså det skal hænge bare lidt sammen.

Anmeld

21. februar 2011

ekzunz

Jeg har lige været dér hvor du er nu. Jeg gik sygemeldt 4 måneder i efteråret med stress. Jeg var så heldig at blive fyret, for jeg havde heller ingen intentioner om at vende tilbage til en psykopat-chef.

Man må ikke søge andet arbejde når man er sygemeldt, den besked fik jeg fra jobcenret. Først da jeg selv nævnte for dem at jeg følte at jeg snart var klar til at vende tilbage til arbejdsmarkede, fik jeg besked på at de ikke ville forhindre mig i at søge nyt job. Og den med at søge job når man går sygemeldt med stress.....jeg kunne ikke! Jeg havde sgu dårligt overskud til mig selv, så bare tanken om at skulle til at skrive ansøgninger osv, gav mit hjertebanken og tudeture.

Jeg sidder også med følelsen af at der bare skal ske noget andet. Jeg kan slet ikke overskue tanken om et fuldtidsarbejde - og tanken om at arbejde i det hele taget kan stadig give mig en knude i maven. Og et arbejde som det jeg havde tidligere, hvor jeg satte mig foran en pc når jeg mødte og rejste mig op igen når jeg skulle hjem, vil jeg bare slet ikke have. Der skal ske noget helt nyt.

Så nu søger jeg ind på socialrådgiveruddannelsen. Jeg håber jeg kommer ind, for det vil virkelig være drømmen for mig. Hvordan jeg så lige skal forholde mig til jobsøgning osv, ved jeg ikke endnu, men jeg må ha' et møde med min jobkonsulent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.