jobsøgende -what to do????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Anonym trådstarter

Håber på et lille råd eller to,

Jeg er pt sygemeldt med stress, og er i den forbindelse i tvivl om min fremtid.

Jeg har et 37 timers job pt, men ønsker ikke at arbejde fuldtid igen. Det er alt for stressende med børn, uddannelse/ lektier osv ved siden af. MEN tør man sige sit job op?

Jeg har aldrig været arbejdsløs før og frygter næsten det værste. Men igen, pt kan jeg søge jobs på 25 eller 37 timer om ugen. 25 kan gå an rent økonomisk men det bliver stramt i længden.

Til jer som evt er jobsøgende -hvor mange jobs skal man søge om ugen? 

Tror jeg bare har brug for nyt syn på min situation.

Vil tilføje at jeg IKKE har mulighed for at gå ned i tid i mit nuværende job

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

XXSS

Kunne det ikke være en ide, at finde et job før du siger dit nuværende job op???

Jeg siger ikke mit job op før jeg har fundet et nyt og jeg er i akkurat samme situation som dig - har to børn, fuldtidsarbejde, en mand der arbejder 12 timer om dagen, tager en lederuddannelse på aftenskole, plus det løse.

Det handler jo også om økonomi og såvidt jeg ved, får du karantæne hvis du selv siger dit job op.

Anmeld

21. februar 2011

Anonym trådstarter

Ja, får det som svarer til 111 timers løn i karantæne.

Pyhhhh synes det er svært 

Anmeld

21. februar 2011

XXSS

Anonym skriver:

Ja jeg mener min veninde sagde 3 uger (og det er nok det samme).

Men hvad med at sende nogle ansøgninger nu, hvor du er sygemeldt med stress - så har du da tiden til at sonderer markedet og se hvad der er og så evt. få sendt nogle ansøgninger afsted - det er jo nu du skal gøre det og udnytte den tid du har.

Jeg er tilmeldt jobindex, jobzonen, ofir, osv. så jeg får dagligt tilsendt jobs i min kategori, som jeg så kan tjekke og evt. søge.

Anmeld

21. februar 2011

XXSS

Hvis jeg var dig ville jeg i hvert fald ikke stræbe efter at komme på kontanthjælp, når du nu er så privilligeret at have et rigtigt job. Så hellere fyrer en masse aktuelle ansøgninger afsted både opfordret som uopfordret og så på den måde komme videre, så kan du jo altid tage den derfra. Men det er jo også bare sådan jeg selv ville gøre.

Anmeld

21. februar 2011

slettet_7530

Anonym skriver:

Håber på et lille råd eller to,

Jeg er pt sygemeldt med stress, og er i den forbindelse i tvivl om min fremtid.

Jeg har et 37 timers job pt, men ønsker ikke at arbejde fuldtid igen. Det er alt for stressende med børn, uddannelse/ lektier osv ved siden af. MEN tør man sige sit job op?

Jeg har aldrig været arbejdsløs før og frygter næsten det værste. Men igen, pt kan jeg søge jobs på 25 eller 37 timer om ugen. 25 kan gå an rent økonomisk men det bliver stramt i længden.

Til jer som evt er jobsøgende -hvor mange jobs skal man søge om ugen? 

Tror jeg bare har brug for nyt syn på min situation.

Vil tilføje at jeg IKKE har mulighed for at gå ned i tid i mit nuværende job

På forhånd tak

Samt at hvis du er fuldtidsforsikret i din A-kasse SKAL du søge fuldtidsstillinger når du bliver ledig, jeg ville også forslå at du finder et job med færre timer inden du siger dit nuværende op, og husk piger at jo færre timer i har nu jo senere kan i gå på pension og jo mindre får i i pension når den tid kommer

Anmeld

21. februar 2011

LauraLW

Anonym skriver:

Jeg mener at der er nogle regler omkring at man IKKE må søge jobs når man er sygemeldt! Det skal du nok lige undersøge inden du sender ansøgninger afsted.

Anmeld

21. februar 2011

XXSS

LauraLW skriver:

Jeg mener at der er nogle regler omkring at man IKKE må søge jobs når man er sygemeldt! Det skal du nok lige undersøge inden du sender ansøgninger afsted.

Men det kan arbejdsgiver jo i princippet ikke vide ? hvis man nu er retur og evt. arbejder en måned, hvorefter man får nyt job, så kan de vel ikke sige noget til det? Spørger bare, da jeg ikke har hørt om det før

Anmeld

21. februar 2011

eElak

Som udgangspunkt ville jeg ikke opsige det nuværende job inden du har et nyt.. SLET ikke som tiderne er nu!!! 

Desuden så er de ansøgere som har et job tit mere eftertragtede end dem som intet job har.... mærkeligt (og ikke fair) men sandt... 

Anmeld

21. februar 2011

XXSS

KaLee skriver:

Som udgangspunkt ville jeg ikke opsige det nuværende job inden du har et nyt.. SLET ikke som tiderne er nu!!! 

Desuden så er de ansøgere som har et job tit mere eftertragtede end dem som intet job har.... mærkeligt (og ikke fair) men sandt... 

Jeg kan godt se din pointe i, at det ikke virker fair. Men jeg mener også (uanset tiderne) at hvis ikke man har det godt på sin arbejdsplads, så skal man ikke blive! Man kan jo sige, at der bliver et ledigt job, der hvor der er en der rejser fra.

Jeg har selv et job, hvor jeg er ked af at være, og uanset om tiderne egne sig bedst til at blive -så har jeg ingen intentioner om at blive, derfor søger jeg nyt job. Jeg bruger så meget af min tid på arbejde, at jeg helst skal være glad og ikke ked af at skulle afsted om morgenen, det er livet altså for kort til finanskrise eller ej (men igen sådan har jeg det).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.