Lille spir, er du okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

170811

milopilo skriver:

Ja så er det virkelig svært!

Kan godt forstå hvis du synes en måned er lang tid at vente.. Men er sikker på alt er i orden og at det jo bare er fordi du er ovre de første 3 måneder.. måske du snart mærker den lille og der ingen ting er..

Mht at du har fået lavet dine vagter om, så skulle jeg have undersøgt en del i forbindelse med min arbejdsplads da jeg fandt ud af jeg var gravid.. jeg fik afvide på "Arbejdsmedicinsk klinik" at man heller ikke måtte gå og stå hele dagen, man skal have omlagt sin arbejdsgang så der er pauser..  

Har slet ikke fået gjort så meget. Min læge fortalte mig at jeg burde kunne arbejde som altid men at jeg skulle få droppet de lange vagter. og det har jeg gjort. Og det går jo fint, det er jo hverken hårdt eller anderledes endnu, da jeg ikke bærer rundt på noget ekstra vægt. Men tanken om at alle andre siger man ikke må stresse osv osv gør mig urolig. Men lægen har jo sagt at det er helt fint med det arbeje som jeg har?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

2babygirls

På onsdag går jeg ind i uge 16. Jeg har INGEN symptomer længere. Jeg har ikke ondt nogen steder, ingen niv fra underlivet, ingen oppustethed. INGENTING. Maven ligner den flade mave jeg altid har levet med. Den er ikke vokset og jeg har ikke taget noget som helst på.

Man går jo hen og bliver helt urolig for om den er okay derinde

Tag du det bare helt rolig.. mit første mavebillede er fra uge 16, hvor jeg puster mave op for at få en lille bule frem til billedet

Så baby kan sagtens være der.. havde kvalme i små 3 uger i starten, og så har jeg ellers haft en nem graviditet.

Mærkede forreste liv i uge 16+3, og var meget undervægtig før min graviditet... krydser fingre for dig

Anmeld

21. februar 2011

Den lykkelige

170811 skriver:

Har slet ikke fået gjort så meget. Min læge fortalte mig at jeg burde kunne arbejde som altid men at jeg skulle få droppet de lange vagter. og det har jeg gjort. Og det går jo fint, det er jo hverken hårdt eller anderledes endnu, da jeg ikke bærer rundt på noget ekstra vægt. Men tanken om at alle andre siger man ikke må stresse osv osv gør mig urolig. Men lægen har jo sagt at det er helt fint med det arbeje som jeg har?

Det lyder jo også godt at du har fået ændret dine vagter til at være en alm. fuldtidsvagt.. men ved bare at jeg har fået det afvide så mange gange.. jeg havde også en stilling hvor jeg gik hele dagen og der blev jeg sat ned til deltid og ingen løft osv.. Og skulle holde pause vildt ofte..
Men jeg krydser fingre for det hele er ok.. Har lægen forresten ikke sådan en hjerte lytter? For det har min.. Så kunne du jo tage op til ham i stedet.. Og høre hjerte lyd.. giver lidt tryghed, frem til MD scanningen..

Anmeld

21. februar 2011

piap

170811 skriver:

På onsdag går jeg ind i uge 16. Jeg har INGEN symptomer længere. Jeg har ikke ondt nogen steder, ingen niv fra underlivet, ingen oppustethed. INGENTING. Maven ligner den flade mave jeg altid har levet med. Den er ikke vokset og jeg har ikke taget noget som helst på.

Man går jo hen og bliver helt urolig for om den er okay derinde

Hej

Havde det præcis på samme måde som dig... er også tjener og kunne ikke undgå i lange vagter og ytunge løft, jeg tog til et sikkerhedstjek hos lægen, og fik at vide at jeg skulle passe på mig selv og ikke løft unødvendig og undgår de langvagter og sørge for at komme til at sidde ned når det kunne lade sig gøre... og hvis det ikke blev bedre med at jeg kunne mærke liv i løbet af en uge så vil jeg blive sygemeldt... hvilket jeg blev  for ikke at skulle stresse baby og for at passe på mig selv.

Anmeld

21. februar 2011

170811

piap skriver:

Hej

Havde det præcis på samme måde som dig... er også tjener og kunne ikke undgå i lange vagter og ytunge løft, jeg tog til et sikkerhedstjek hos lægen, og fik at vide at jeg skulle passe på mig selv og ikke løft unødvendig og undgår de langvagter og sørge for at komme til at sidde ned når det kunne lade sig gøre... og hvis det ikke blev bedre med at jeg kunne mærke liv i løbet af en uge så vil jeg blive sygemeldt... hvilket jeg blev  for ikke at skulle stresse baby og for at passe på mig selv.

Øvbøv. Hvornår blev du sygemeldt?

Men mærke liv som i spark og boblen fra baby, eller liv som i graviditetsgener....?

Anmeld

22. februar 2011

piap

170811 skriver:

Øvbøv. Hvornår blev du sygemeldt?

Men mærke liv som i spark og boblen fra baby, eller liv som i graviditetsgener....?

blev sygemeldt i uge 20 og fødte i uge 32+2 fik en sund og fin lille pige på 1685 og 45,5 cm.

spak og boblen forsvandt helt ved mig  

så mit råd til dig det er lad være med at stresse og pas rigtig godt på dig selv.... og tag de advarsler alvorlig du får i løbet af tiden...

Anmeld

22. februar 2011

170811

piap skriver:

blev sygemeldt i uge 20 og fødte i uge 32+2 fik en sund og fin lille pige på 1685 og 45,5 cm.

spak og boblen forsvandt helt ved mig  

så mit råd til dig det er lad være med at stresse og pas rigtig godt på dig selv.... og tag de advarsler alvorlig du får i løbet af tiden...

Hmm, jeg er desværre ikke så langt endnu, at jeg burde kunne mærke spark og boblen.. Jeg er i uge 16 imorgen. Jeg vil ringe til lægen i morgen, synes jeg har sådan en mærkelig følelse :/

Anmeld

22. februar 2011

170811

milopilo skriver:

Det lyder jo også godt at du har fået ændret dine vagter til at være en alm. fuldtidsvagt.. men ved bare at jeg har fået det afvide så mange gange.. jeg havde også en stilling hvor jeg gik hele dagen og der blev jeg sat ned til deltid og ingen løft osv.. Og skulle holde pause vildt ofte..
Men jeg krydser fingre for det hele er ok.. Har lægen forresten ikke sådan en hjerte lytter? For det har min.. Så kunne du jo tage op til ham i stedet.. Og høre hjerte lyd.. giver lidt tryghed, frem til MD scanningen..

Håber jeg han har. Ringer til ham i morgen. Bliver nød til at få tjekket om den er ok derinde! Og måske også snakke lidt ekstra omkring arbejdet og så videre.

Anmeld

22. februar 2011

Gustavsmor

Anjamichell skriver:

Du kan være helt rolig søde dig... Jeg havde det på præcis samme måde fra uge 16 og har brugt lang tid på at spørge alle mulige til råds fordi jeg var bange for at der var noget galt med den lille bæb'si... men den gemte sig bare viste en hjertelyd Nu er jeg 19+2 henne og mærker den hver dag

Helt enig. Du skal ikke være bange. Der er en periode i graviditeten inden man mærker liv, hvor man tænker som du beskriver. Husker tydeligt at jeg tænkte:" Er jeg overhovedet gravid, for det mærkes jo som ingenting"....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.