Hvornår begyndte jeres barn at sove på eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Mor til prinsessen :-)

Min pige har sovet på sit eget værelse siden hun var 2 måneder(hun er 3 nu) Det er ikke fordi mor gerne vil, men vi fandt ud af hun sover MEGET bedre derinde. Nu kan hun snuppe mellem 8-10 timer i træk om natten, hvis hun sover hos os klynker hun og vågner HELE tiden.
Hun har også sovet siden kl 23.30 i går og sover stadig og har slet ikke været oppe endnu :-)

Man kan få en klapvogn hvor de må være i den fra de er 0 måneder, ellers er det fra de er de der 6 måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Mor til prinsessen :-)

maria_wt skriver:

Tristan sov nede ved os i egen seng indtil 1 år.. Da begyndte han nemlig at fornemme os og brokke sig.. Nu siger han intet fra 20-07.. Love it :-)

skøønt.... hvornår begyndte han at sove så tidligt... det gider min datter ikke, hun sover først kl lort om natten hehe.. men tager ogsp gerne mange timer der.

Anmeld

21. februar 2011

LC

Min datter havde sin egen babyseng på vores sove værelse ind til hun blev 2måneder, så flyttede hun ind i tremmesengen på hendes ejet værelse.

HUn stoppede med at spise mad om natte da hun var 2måneder, så derfor ingen grund til at hun fortsatte med at ligge inde ved os. og hun sov også meget bedre når hun lå på sit eget værelse.

Anmeld

21. februar 2011

LinLin

David sov igennem da han var 3 mdr - han kom ind på sit eget der

Adam er 5 mdr og sover også igennem - men sover stadig inde hos os (i egen seng), da de skal dele værelse når han skal "ud". Han klynker nogle nætter og jeg er bange for at det vil vække David (selvom han sover temmeligt tungt....)

Ved ikke om det bliver til sommer eller først til næste vinter

Klapvogn begyndte vi at bruge fra han kunne sidde - dvs 6 mdr

Anmeld

21. februar 2011

Brams

Lærke var 5½ måned da hun røg ind på sit eget værelse.

Vi købte klapvogn da Lærke var 11 mdr., men vi bruge stadig helst hendes barnevogn - synes den er mere bekvem for hende når vi er afsted i længere tid og hun måske skal ligge og sove en lur

Anmeld

21. februar 2011

Valle81

GitteC78 skriver:

Hej

Min dreng på 5 mdr. sover stadig inde hos os, dog i sin egen seng. Han plejer at vågne 1 gang, nogle gange 2 gange om natten, men i nat sov han hele natten uden at vågne, dejligt . Men hvornår skal han mon begynde at sove på eget værelse?

Hvornår begyndte I at bruge klapvogn i stedet for barnevogn? Min kæreste bruger vores bil til arbejde, så hvis jeg skal længere væk end byen vi bor i, så skal jeg med bus og synes det er lidt bøvlet at medbringe barnevogn i bussen. Det vil jo være nemmere at have en klapvogn med.

Hejsa-

Jeg tror at Asta var omkring 3-4 mdr da hun kom på eget værelse - det er 7 år siden og kan ikke huske det præcist. Anton var ikke fyldt 2 mdr da han kom på eget værelse.

De er blevet flyttet på det tidspunkt hvor enten vores eller deres søvn er blevet forstyrret af os eller dem:0)

Jeg er stortilhængeraf barnevogn - så med Asta brugte jeg hovedsageligt den indtil hun blev 3 år - fik klapvogn i 1. års fødselsdagsgave til hende - vi brugte den on and off - men synes ikke de sidder lige så lækkert og beskyttet og putte agtigt i klapvogn som i barnvognen - og jeg havde endda sådan en kombiklapvogn fra Teutonia med masser af komfort - men synes slet ikke det var det samme:0)

Anton er 11 mdr og har stadig ikke været i klapvogn:0)
Christina

Anmeld

21. februar 2011

BabyThilde

GitteC78 skriver:

Hej

Min dreng på 5 mdr. sover stadig inde hos os, dog i sin egen seng. Han plejer at vågne 1 gang, nogle gange 2 gange om natten, men i nat sov han hele natten uden at vågne, dejligt . Men hvornår skal han mon begynde at sove på eget værelse?

Hvornår begyndte I at bruge klapvogn i stedet for barnevogn? Min kæreste bruger vores bil til arbejde, så hvis jeg skal længere væk end byen vi bor i, så skal jeg med bus og synes det er lidt bøvlet at medbringe barnevogn i bussen. Det vil jo være nemmere at have en klapvogn med.

Vores datter kom på eget værelse da hun var 4 måneder, vi ville egentlig ha haft hende derind da hun blev 3 måneder, men vi skulle ha nyt køkken og derfor bor hos min mor imens så derfor ventede vi.

Det er først nu hun sover hele natten igennem, men hun har trods alt sovet bedre inde ved hende selv end inde hos os (måske snorker vi for meget)

Anmeld

21. februar 2011

lisesp83

Julie som blir 10 mdr i morgen, er netop lige kommet ind på sit eget værelse, fra i lørdags..

Og det er bare det bedste vi har gjort. Og det skulle vi nok have gjort noget før (men man kan jo altid være bagklog) .. Nu sover hun helt igennem. Dvs fra kl 19.30 - 06.30 ca.

Det er skønt, både for hende og os.. For før vækkede vi bare hinanden, enten ved snorken eller moslen rundt med dyner.

Mht til klapvogn, så skal jeg faktisk ud og købe en idag.. Det er noget nemmere, når man skal ned i byen osv. Den kan heldigvis lægges helt ned, så Julie kan tage en morfar om nødvendigt.

Anmeld

21. februar 2011

Thalia

Mine børn kommer under ingen omstændigheder på eget værelse før de er 1 år gamle.

Dels fordi de typisk stadig ammes om natten, og især fordi der er risiko for vuggedød hele det første leveår, ogh den risiko nedsættes markant af at børnene sover i samme værelse som forældrene.

Jeg ville ganske enkelt aldrig kunne leve med mig selv hvis jeg mistede et barn på den måde, og jeg delvis følte det var min egen skyld fordi jeg ikke havde skabt de mest sikre rammer for mit barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.