Hvornår begyndte jeres barn at sove på eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.021 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

GitteC78

Hej

Min dreng på 5 mdr. sover stadig inde hos os, dog i sin egen seng. Han plejer at vågne 1 gang, nogle gange 2 gange om natten, men i nat sov han hele natten uden at vågne, dejligt . Men hvornår skal han mon begynde at sove på eget værelse?

Hvornår begyndte I at bruge klapvogn i stedet for barnevogn? Min kæreste bruger vores bil til arbejde, så hvis jeg skal længere væk end byen vi bor i, så skal jeg med bus og synes det er lidt bøvlet at medbringe barnevogn i bussen. Det vil jo være nemmere at have en klapvogn med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

XXSS

Storesøster sov på eget værelse den dag hun blev 3 måneder.

Lillesøster sov sammen med storesøster den dag hun blev 6 uger (der sov hun også igennem hele natten).

De sover bedst i deres egen seng og på deres eget værelse.

Vi købte en tvillingeklapvogn allerede fra lillesøsters første dag og havde så bare en lift i den. Men ellers tror jeg faktisk, at vi med storesøster brugte klapvogn alledere fra hun kun var nogle dage gammel når vi skulle noget. vi skulle eks. til jylland til guldbryllup da hun var 10 dage gammel og der sov hun i klapvognen. Ellers har vi varieret det lidt. Men de fleste klapvogne kan jo ligges ned så de også kan sove i den - så du kan da sagtens begynde i dag.

Anmeld

21. februar 2011

Joan ( Smallie )

Begge mine børn var lige omkring 3 uger da de kom på eget værelse. Det ligge så også lige ved siden af sove værelset så ikke så langt. Jeg kan ikke sove når de ligger inde ved mig derfor røg de ind så tidlig.

Det med klapvogn kommer jo meget an på hvad for en vogn det er. Den vi har kan der stå en lift i men vi begyndte at bruge den da de kunne begynde at sidde selv så omkring de 5 måneder var de

Anmeld

21. februar 2011

132319

Kamille sover hos mig -I min seng  

Hun er også 5 måneder og så længe hun stadig vil have mad om natten, bliver vi ved med det 

Jeg har en kombivogn og regner med at skifte over til klapvogn til sommer 

Anmeld

21. februar 2011

sarahb

Her var det som 4 mdr. Han og jeg sov meget bedre, for jeg vågnede ved den mindste lyd og han vågnede af hans fars snorken
Regner også med det bliver der Jonas kommer ind på sit værelse..

Anmeld

21. februar 2011

Aves.

GitteC78 skriver:

Hej

Min dreng på 5 mdr. sover stadig inde hos os, dog i sin egen seng. Han plejer at vågne 1 gang, nogle gange 2 gange om natten, men i nat sov han hele natten uden at vågne, dejligt . Men hvornår skal han mon begynde at sove på eget værelse?

Hvornår begyndte I at bruge klapvogn i stedet for barnevogn? Min kæreste bruger vores bil til arbejde, så hvis jeg skal længere væk end byen vi bor i, så skal jeg med bus og synes det er lidt bøvlet at medbringe barnevogn i bussen. Det vil jo være nemmere at have en klapvogn med.

Mine på 5 og 8 år sover stadig i samme rum som mig....det erf super hyggeligt. De sover ikke i min seng men har en madras hver...så svaret må være at børnene skal sove på eget værelse når forældrene bestemmer at sådan skal det være.

Anmeld

21. februar 2011

CeViss

Min dreng på snart 4 måneder sover stadig inde ved mig. Dog i hans egen seng.

Anmeld

21. februar 2011

maria_wlt

Tristan sov nede ved os i egen seng indtil 1 år.. Da begyndte han nemlig at fornemme os og brokke sig.. Nu siger han intet fra 20-07.. Love it :-)

Anmeld

21. februar 2011

missie20

Hej

Min søn sov inde hos os til han var 8 måneder. Der kommer en seperations angst periode, og der er det en god ide man flytter dem på eget værelse inden. Så det gjorde vi. Det taklede ham rigtig flot.
Vores klapvogn kan man ligge ryggen helt ned, så den kan også bruges som en slags barnevogn. Så det du skal tænke på og have med i overvejelserne er om dit barn kan sidde selv i en del tid, hvis du anskaffer dig en klapvogn, hvor ryggen ikke kan ligges ned. Og så et lille tip fra mig af, så syntes jeg en sovepose er en god investering til klapvognen.

Anmeld

21. februar 2011

Lunae

GitteC78 skriver:

Hej

Camille kom på eget værelse, da hun var 4,5 mdr! Hun vågnede altid når vi gik i seng, så vi synes det var på tide! Jeg synes det var rigtig svært, men Camille sover meget bedre! Hun vågner sommetider og skal have sutten, men hun er sjældent helt vågen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.