Efternavne/mellemnavne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

2babygirls

Mka skriver:

Okay tak. Ja det er nemlig navne vi har i forvejen, men synes bare det bliver så langt hvis hun skal have  to mellemnavne og efternavn. Og så bare møgkedelige efternavne

HAha... kender det godt...

Hmm hedder kedelig Hansen, men ville for alt i verden ikke af med det, men nu har jeg to mellemnavne og et efternavn, så mangler bare at klippe det røde bånd, så er jeg kongelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Mka

Tina&Martin skriver:

HAha... kender det godt...

Hmm hedder kedelig Hansen, men ville for alt i verden ikke af med det, men nu har jeg to mellemnavne og et efternavn, så mangler bare at klippe det røde bånd, så er jeg kongelig

HI hi hi det er rigtig 

Men tit så betyder de navne noget for en, selvom at man aldrig bruger dem..

Anmeld

21. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Det er helt korrekt det med præsten Min søns navn skulle godkendes (fornavnet) og så har han begge vores efternavne og min Far's mellemnavn...

Marcos Dige Ronesfelt Nielsen

Anmeld

21. februar 2011

2babygirls

Mka skriver:

HI hi hi det er rigtig 

Men tit så betyder de navne noget for en, selvom at man aldrig bruger dem..

Kunne sagtens undvære mit nye erhverve mellemnavn, men min mand ville gerne have at jeg tog det da vi blev gift... ihh... Så man er vel en god kone

Anmeld

21. februar 2011

LinLin

Der er stadigvæk nogle navne man ikke kan tage som efternavn selvom man allerede hedder det!

Min kæreste hed X Henri Jensen - men han kunne ikke bare slette Jensen, da Henri stod som et fornavn og man kunne af den grund ikke bare lave det om (? - hende på kirkekontoret så ikke ud som om hun selv forstod reglerne - hun kunne i hvert fald ikke forklare det så det gav mening for os )

Da vores søn så skulle have navn - og vi samtidig to hinandens navne blev Henri skrevet som MELLEMNAVN, da en kvinde (- altså jeg ) ikke kan tage et mandenavn som fornavn! Meget indviklet.... - og vi har som alle "mit" efternavn

Men man kan i hvert fald kontakte kirkekontoret !

Anmeld

21. februar 2011

MHS

Da jeg ville slette mit kedelige efternavn og i stedet benytte mit mellemnavn som efternavn, skulle min mor slette hendes føde-efternavn og tage vores mellemnavn som "føde-efterrnavn". Derefter var der ingen problemer i at bruge mellemnavnet som efternavn. Min mor behøvede ikke slette sit tilgifte efternavn...

Så der er regler - og hjælp at hente på kirkekontoret.

Anmeld

21. februar 2011

Mka

Tina&Martin skriver:

Kunne sagtens undvære mit nye erhverve mellemnavn, men min mand ville gerne have at jeg tog det da vi blev gift... ihh... Så man er vel en god kone

Ja det må jeg sige, vi er sku søde os piger

Anmeld

21. februar 2011

Mka

DAs mor skriver:

Der er stadigvæk nogle navne man ikke kan tage som efternavn selvom man allerede hedder det!

Min kæreste hed X Henri Jensen - men han kunne ikke bare slette Jensen, da Henri stod som et fornavn og man kunne af den grund ikke bare lave det om (? - hende på kirkekontoret så ikke ud som om hun selv forstod reglerne - hun kunne i hvert fald ikke forklare det så det gav mening for os )

Da vores søn så skulle have navn - og vi samtidig to hinandens navne blev Henri skrevet som MELLEMNAVN, da en kvinde (- altså jeg ) ikke kan tage et mandenavn som fornavn! Meget indviklet.... - og vi har som alle "mit" efternavn

Men man kan i hvert fald kontakte kirkekontoret !

Ja jeg mente nok at der er nogle mærkelige regler. Jeg tror lige jeg prøver at ringe der til. For hvis vores datter får min kærestes mellemnavn som efternavn og han ikke kan slette sit efternavn og kun have sit mellemnavn som efternavn er det lidt fjollet. Tænker hvis vi en dag skulle giftes..

Anmeld

21. februar 2011

Mka

MHS skriver:

Da jeg ville slette mit kedelige efternavn og i stedet benytte mit mellemnavn som efternavn, skulle min mor slette hendes føde-efternavn og tage vores mellemnavn som "føde-efterrnavn". Derefter var der ingen problemer i at bruge mellemnavnet som efternavn. Min mor behøvede ikke slette sit tilgifte efternavn...

Så der er regler - og hjælp at hente på kirkekontoret.

Mange tak jeg giver dem et kald

Anmeld

21. februar 2011

saxa

På kirkekontoret... Vi havde det samme problem da vi fik den første.. Vi ville begge videregive vores mellemnavne, men at min mands mellemnavn blev til efternavn. For vi har også kedelige efternavne (Jensen og Ebbesen) For at Yasmin kunne få hans mellemnavn som efternavn, var han nød til at slette sit Jensen.. Så nu hedder vi alle 4 det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.