Efternavne/mellemnavne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.455 visninger
21 svar
0 synes godt om
21. februar 2011

Mka

Godmorgen godmorgen..

Der er jo alle mulige regler for om man må bruge et mellemnavn som efternavn, og om det er familie navn osv. ( var der i hvert fald regler for før hen)

Men altså hvem spørger man om man må bruge et mellemnavn som efternavn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

LotteGabriella

Jeg vil gætte på familiestyrelsen

Jeg kan se at de har en masse med navne at gøre, inde på deres hjemmeside

Anmeld

21. februar 2011

Mka

LotteGabriella skriver:

Jeg vil gætte på familiestyrelsen

Jeg kan se at de har en masse med navne at gøre, inde på deres hjemmeside

Det vil jeg da lige tjekke ud så mange tak.

Anmeld

21. februar 2011

Moar2011

Mka skriver:

Godmorgen godmorgen..

Der er jo alle mulige regler for om man må bruge et mellemnavn som efternavn, og om det er familie navn osv. ( var der i hvert fald regler for før hen)

vi ringet til præsten og spurgte, da sagde hun at man havde frit valg, navnene sku bare været godkendte navne

Anmeld

21. februar 2011

Mka

Babyklar skriver:

vi ringet til præsten og spurgte, da sagde hun at man havde frit valg, navnene sku bare været godkendte navne

Ahh okay fedt Synes bare der engang var regler..

Det er fordi kæresten og jeg har kedelige efternavne og vi vil gerne bruge begge vores mellemnavne, og så glemme vores efternavne

Anmeld

21. februar 2011

Moar2011

Mka skriver:

Ahh okay fedt Synes bare der engang var regler..

Det er fordi kæresten og jeg har kedelige efternavne og vi vil gerne bruge begge vores mellemnavne, og så glemme vores efternavne

Det var i hvertfald det svar vi fik. at reglerne var bleven lavet om. vi måtte os godt bruge begge vores mellenavne som efternavne hvis det var det vi havde lyst til..

Anmeld

21. februar 2011

2babygirls

Mka skriver:

Godmorgen godmorgen..

Jeg tror ikke rigtig der er så mange regler, bare man allerede "ejer" har navnet... Min lillebror gad ikke hedde Hansen mere, og var vild med en skotsk efternanv, men det ville familien ikke have han fik, så han fandt bare på sit eget navn, og er den eneste der hedder det, og derfor skal folk spørge om lov.

Anmeld

21. februar 2011

Mka

Tina&Martin skriver:

Jeg tror ikke rigtig der er så mange regler, bare man allerede "ejer" har navnet... Min lillebror gad ikke hedde Hansen mere, og var vild med en skotsk efternanv, men det ville familien ikke have han fik, så han fandt bare på sit eget navn, og er den eneste der hedder det, og derfor skal folk spørge om lov.

Okay tak. Ja det er nemlig navne vi har i forvejen, men synes bare det bliver så langt hvis hun skal have  to mellemnavne og efternavn. Og så bare møgkedelige efternavne

Anmeld

21. februar 2011

Mka

Babyklar skriver:

Det var i hvertfald det svar vi fik. at reglerne var bleven lavet om. vi måtte os godt bruge begge vores mellenavne som efternavne hvis det var det vi havde lyst til..

Hvor er det bare dejligt  at høre

Anmeld

21. februar 2011

Moar2011

Mka skriver:

Hvor er det bare dejligt  at høre

yes - og man må os selv bestemme hvor mange navne barnet skal have, hvis man er interesseret i det .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.