Min søn har mavesmerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.212 visninger
23 svar
0 synes godt om
20. februar 2011

Carina1977

Min søn er lige kommet hjem fra Thailand idag. Det er dejligt at have ham hjemme igen, og hn blev selvfølgelig vildt glad for hans værelse. Han sagde i hvert fald, at det var det bedste værelse, han nogensinde har haft.

Men det er egentlig ikke derfor jeg skriver. Han skulle pludselig hurtigt på toilet, da han kom hjem, og det viste sig at det var diarre. Han har grimme smerter i maven, som kommer i ture. Det er sådan at han ligger og krøller sig helt sammen, når de smerter kommer. Nu ved jeg bare ikke om jeg skal være nervøs eller tage det roligt med det. Jeg ved jo ikke om man kan rage et eller andet til sig i Thailand, og om det er farligt.

Nogen der har erfaring på det her område? Det er ikke sjovt at se sin søn sådan....han har virkelig ondt

Jeg har sendt min søster op til fakta for at hente cola, franske kartofler, cultura og joghurt. Mener at huske at det skulle være godt, hvis man har dårlig mave. Jeg håber i hvert fald at han vil spise lidt i løbet af aftenen.....lige nu har han ikke lyst til noget overhovedet.

Jeg beholder ham i hvert fald hjemme fra skole imorgen, og så må jeg jo holde øje med hvordan han har det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

Dinna88

Altså, en af mine venner var syg i to uger efter han kom hjem fra Thailand - han havde spist noget forkert og drukket af vand der ikke var rent. Og det ramte ham altså først da han trådte ind af døren. Jeg mener at han fik noget til balancen i maven, og så skulle han ellers ligge i sengen. Jeg ville ringe til lægen og forklare situationen  

Anmeld

20. februar 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Altså, en af mine venner var syg i to uger efter han kom hjem fra Thailand - han havde spist noget forkert og drukket af vand der ikke var rent. Og det ramte ham altså først da han trådte ind af døren. Jeg mener at han fik noget til balancen i maven, og så skulle han ellers ligge i sengen. Jeg ville ringe til lægen og forklare situationen  

Tusind tak for dit svar....man bliver jo bare så nervøs, når han netop lige er kommet hjem fra udlandet. Man ved jo aldrig. Jeg vil få ringet til lægen imorgen

Anmeld

20. februar 2011

Sof

Jeg ville også hive fat i lægen og nok også vagtlægen med det samme og lige høre hvad de siger. Det er jo et fremmed land og der er jo en grund til at man skal have nogle forskellige vacciner inden man tager afsted, så jeg ville nok lige forsikre mig hos vagtlægen allerede nu og om ikke andet, så for at få lidt ro i kroppen hvis bare det er madforgiftning 

God bedring med ham, håber ikke det er alvorligt

Anmeld

20. februar 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Tusind tak for dit svar....man bliver jo bare så nervøs, når han netop lige er kommet hjem fra udlandet. Man ved jo aldrig. Jeg vil få ringet til lægen imorgen

Det var da så lidt
Ja, og når det så er et land hvor der virkelig er anderledes mad og sundhedsforhold.  

Anmeld

20. februar 2011

Carina1977

Sof skriver:

Jeg ville også hive fat i lægen og nok også vagtlægen med det samme og lige høre hvad de siger. Det er jo et fremmed land og der er jo en grund til at man skal have nogle forskellige vacciner inden man tager afsted, så jeg ville nok lige forsikre mig hos vagtlægen allerede nu og om ikke andet, så for at få lidt ro i kroppen hvis bare det er madforgiftning 

God bedring med ham, håber ikke det er alvorligt

Han skulle faktisk ikke vaccineres inden han skulle afsted. Han skulle kun have en stivkrampe-indsprøjtning, hvis han ikke havde fået sådan en. Det var i hvert fald hvad hans far sagde, så jeg stolede jo på det. Håber da virkelig han har haft styr på det.

Mark er faldet i søvn nu, men hvis han vågner med smerter igen, så ringer jeg helt klart til vagtlægen.

Han har ikke sovet siden kl. 3.30 i nat, så han var helt mast.

Anmeld

20. februar 2011

Sof

Han skulle faktisk ikke vaccineres inden han skulle afsted. Han skulle kun have en stivkrampe-indsprøjtning, hvis han ikke havde fået sådan en. Det var i hvert fald hvad hans far sagde, så jeg stolede jo på det. Håber da virkelig han har haft styr på det.

Mark er faldet i søvn nu, men hvis han vågner med smerter igen, så ringer jeg helt klart til vagtlægen.

Jeg kan læse mig frem til 5 vaccinationer man bør få ved under 4 ugers ophold i Thailland, så jeg ville nok få ringet til vagtlægen med det samme.

Du kan selv se mere her: http://www.rejsedoktor.dk/trip/result.1.151.1.html 

Anmeld

20. februar 2011

Carina1977

Sof skriver:

Jeg kan læse mig frem til 5 vaccinationer man bør få ved under 4 ugers ophold i Thailland, så jeg ville nok få ringet til vagtlægen med det samme.

Du kan selv se mere her: http://www.rejsedoktor.dk/trip/result.1.151.1.html 

Ej hvor får jeg det helt skidt over at jeg stolede blindt på hvad han sagde

Jeg troede virkelig han havde styr på det. Nu bliver jeg da helt nervøs.

Anmeld

20. februar 2011

Sof

Carina1977 skriver:

Ej hvor får jeg det helt skidt over at jeg stolede blindt på hvad han sagde

Jeg troede virkelig han havde styr på det. Nu bliver jeg da helt nervøs.

Jeg blev også nervøs da du skrev han ingen vacciner har fået, så ring lige til lægevagten og så husk lige updaten, hvis det er kan du altid skrive til mig privat også 

Anmeld

20. februar 2011

Klumpe-dumpe

Carina1977 skriver:

Hvordan går det med Mark nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.