Jeg er udlært lægesekretær, men jeg tror faktisk at det er forskelligt, hvordan uddannelserne foregår i forhold til hvilken landsdel du kommer fra og det ved jeg ikke lige?
Jeg blev uddannet i Århus i 2002, der søgte jeg ind på århus købmandsskoles lægesekretæruddannelse - der var 220 ca. til samtale og de skulle lave et hold med 22.
Her gik jeg så på et lægesekretærhold og skolepraktikken sørgede for at der var pratikker og at praktikforløbene var i orden - så vi skulle intet selv, men blev sendt afsted et halvt år af gangen på forskellige hospitaler og afdelinger, så det var cool nok.
Som jeg kan forstå det i københavn skal man selv søge elevstillinger på hospitalerne, det kan jeg godt se er et problem.
Jeg havde 10. klasse og hhx, så tog jeg latin på aftenskole inden jeg startede.
Jeg vil skyde på at grundlønnen er omkring 20-21.000 ca. efter 7 års erfaringer stiger man 6 løntrin - så det er omkring de 25-26.000.
Advokatsekretærers løn er nogenlunde det samme, efter det jeg ved.
hvis du har brug for at vide mere så skriv, men jeg ved ikke lige hvordan skoleopholdene ellers fungerer i dag. Jeg tror ikke, at det har noget med gennemsnit at gøre, men jeg skal ikke sige det.
Jeg havde taget en kontorassistentuddannelse inden, da jeg gik ledig og fik derfor nogle måneders merit - ellers mener jeg at det tager 2 år ca.
Anmeld