Livets gang i Ishøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. februar 2011

Ranarupta

Ja, hvor starter man egentlig sådan en mindre opdatering?

Nok bare dér, hvor det virker nemmest...

Albert er nu 9 (NI!) mdr. gammel, hvilket jeg SLET ikke kan forstå. Det er så sært, at jeg har haft dette lille dejlige, fantastiske menneske i mit liv i hele 9 mdr. Altså forstå mig ret - og det tror jeg sagtens, at I kan - tiden går stærkt.

Bønne-bassen er en sjov én. Han vil stadig ikke ligge på maven, på trods af, at vi øver og øver. Så derfor er der heller ikke rigtigt optræk til kravleri. Til gengæld sidder han meget flot og hygger sig med at strække sig efter alt sit legetøj.
Han snakker desværre ikke så meget - hvilket vist har bekymret SP'en mere end mig. Jeg er ikke ligeglad, men han snakker da, men han er ikke et sludrechatol.
SP'en var her i tirsdags og lavede BOEL-testen. Det hele var fint, pånær at Albert ikke hørte den ene klokke, der svarer til tale-niveau. Umiddelbart er jeg endnu en gang ikke bekymret, da han har fået lavet udvidet høreprøve på hospitalet ved udskrivelsen og han reagerer, når vi taler normalt til ham.
Men som SP'en sagde, så kan det være, at han har lidt væske på det pågældende øre.
Så hun kommer igen på mandag og laver testen igen. Sikke en service
Derudover blev han målt og vejet: 8780 gr. og 67,5 cm. hvilket betyder, at han på en måned har taget knap 600 gr. på og faktisk slet ikke er vokset i længden! Men det sagde SP'en var normalt; at de vokser i ryk. Men han er generelt én af de mindre gutter

Den sidste halvanden uges tid har jeg kunne mærke en ændring i hans under-gumme. Og han har haft en større trang til at bide, ligesom savlmængden har været øget.
De sidste par dage har han fuldstændigt afvist, at jeg mærkede efter. Han har været lidt pjevset og har ikke ville spise særligt meget mad - udover moden frugt. Så jeg vidste godt, hvad vej det bar henaf.
Og idag... Ja, der var der så hul igennem til den allerførste tand!  

I starten af januar var Albert (og jeg) på Glostrups børneafdeling for at opstarte udredning for mælkeallergi og her sagde lægen, at vi sagtens kunne udføre en provokation selv, hvis vi havde mod på det, da der godt kunne gå lidt før vi ville blive indkaldt af Gentofte børneafdeling, der udfører selve provokationen.
For at gøre en lang historie kort, så følte vi os nødsaget til at lave en hjemme-provokation, da det ellers først sker efter DP-start.
Det kunne kun blive idag - og det blev det.
Albert fik en flaske med Nan3 og efter 3 kvarter kastede han det hele op. Hvorimod han de andre gange har kastet op 6-7 gange, kastede han denne gang kun op 1 gang.
Bagefter var han ikke ligeså mærket af det, som han før har været, og han ligger nu ved siden af mig og sover. (Er ikke 100% tryg ved at lade ham sove alene i nat - ville ikke kunne tilgive mig selv, hvis han ender med at kaste op alene, selvom det er over 5 timer siden, at han kastede op.)
Nå, men det er for mig ikke et spørgsmål om, hvorvidt han kan tåle mælk, men i hvilken grad (hvis man da nuancerer det) og hvilke alternativer, der er.

Hans madindtag er ok. Morgenmaden har jeg ikke rigtigt held med at få ham til at spise, men de andre måltider går godt nok. 
Jeg ammer stadig og kan ikke rigtigt overskue, hvordan det skal fungere, når han starter i DP d.1/3.  

Alberts mor er inde i en lidt mere kedelig periode...
Jeg er røget lidt ned i et hul, der er svært at komme op af. Jeg er så bange for at ryge tilbage i min depression, så jeg kæmper og tager nogle hårde tudeture, når Albert sover og jeg er alene.
Jeg håber, at det her sorte hul kan tales ihjel med bl.a. min kæreste og mine veninder - og så tager jeg troligt min medicin.
Mit overskud er næsten væk og jeg prøver sådan på at samle al min energi til Albert. Jeg kan ikke bære, hvis det skal gå ud over ham...

Jeg læser med herinde, men er desværre ikke særligt god til at samle mig om at skrive herinde. Og det er jeg rigtigt ked af.

Kram! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

JustAnotherName

Hvor er det trist at høre, at du går og har det sådan 
Jeg håber, som du siger, at det kan snakkes ud (og HUSK at få din søvn!), og at du snart vil få det bedre igen........måske i takt med solens varmende forårsstråler - dét kan have en ganske overraskende stor effekt også!

Men dejligt at høre, at Albert har det så godt. Bortset fra mælkeallergien, øv!
Og ja, det er altså svært at forstå, at han virkelig ALLEREDE er 9 mdr. nu.

Anmeld

20. februar 2011

sarahb

hej søde.

Hvor går tiden bare SÅ hurtigt.. 9 Mdr, det er jo helt vildt... Den lille Albert er pludselig så stor og skal igang med en helt ny fase i set liv. Hvor spændende..

Mht ørene, så var Isaacs boel test også lidt svingene, og efterfølgende har vi fået lagt dræn og de sagde også han ikke hørte på det ene øre, men det er blevet godt efter drænene. Men hans sprog har aldrig været påvirket af det, og er meget lange fremme sprogligt. Så det kan være Albert bare er ved at starte op og så kommer det væltende ud når han kommer igang
Mælkeallergi, det ved jeg intet

OG søde nu skal du til at passe på dig selv, og pleje dig selv så du ikke ender hvor du ikke kan bunde, tag til lægen og fortæl så du kan tage det på forhånd og ikke når det er for sent...Sender dig en kæmpe kram og håber snart du får overskud og kan se det hele lidt lysere..

Anmeld

20. februar 2011

KWL

Tak for opdateringen

Er ked af at du har det skidt. Desværre tror jeg at man skal være lidt i hullerne af og til bare ikke for længe af gangen.  Men ja, snak det ihjel.

Synes det er dejligt at i har mod på at selv gøre noget når der er lang vente tid.

Sender god bedring og mange knus

Anmeld

20. februar 2011

Skouboe

Der er bare ikke noget værre end at føle at det sorte hul bare kommer nærmere og nærmere og ikke rigtigt kunne gøre noget. Indsæt en kæmpe kram smiley her, da jeg har glemt at skifte til simpel tekstbehandling og iPad'en så ikke kan finde ud af avancerede ting som smiley'er og linieskift.Det er dejligt at høre at det går fremad med Albert trods alt, og mht til DP start har jeg efterhånden lært en ting. Man finder en løsning på tingene Har du iøvrigt fået tjekket dit D vitamin for nyligt?

Anmeld

20. februar 2011

Rosa

Det er sgu hårdt, du er virkelig en sej kvinde at du sådan kæmper videre selvom det er rigtig svært og tungt. 

Men Albert lyder bare til at være en sej lille fyr, og den BOELtest klarer han da til UG næste gang! Mælkeallergi eller ej!

Stort knus herfra

Kh

Rosa

Anmeld

20. februar 2011

oo

nårh, jeg får sådan lyst til at give dig et kæmpe stort kram!! tunge alenetudeture er hårde! og jeg håber virkelig du snakker-snakker ALT hvad du orker til dem omkring dig, så den der stige op af hullet gror ud!! og så også bar elæs af på os herinde, der er jo flere der ved hvad sådan en depression egentlig ER og alle os andre vil i hvert fald gerne stå klar med åbne ører og arme

Men det er dejligt at høre om Albert!! og at det går godt med den lille bønne (jeg fik godt nok følelsen af, at Sol er GIGAbaby af hans mål, men jeg er efterhånden ved at lære, at man IKKE KAN og IKKE MÅ sammenligne ). Hvis der er noget med ørerne, så håber jeg det er noget der snildt kan fikses, men det lyder jo egentlig ikke grelt når du er så rolig omkring det

DEJLIGT at høre fra dig igen - og man skal ikke undskylde og forklare, man skal bare være her i det omfang man kan og vil og orker!!!

Anmeld

20. februar 2011

TbCp

Øv hvor er det trist at du stadig går og har det så dårligt
Får du hjælp? Det er forfærdelig at ryge tilbage i det sorte hul og man ved jo hvad det beyder når man har været der før

Men dejligt at høre om skønne Albert

Anmeld

20. februar 2011

Bondepigen

Tillykke med Alberts første tand!!!

Og rigtig god bedring med dig selv! Håber du får snakket det igennem med nogen snart, så du kan komme ovenpå igen...!!!

Anmeld

20. februar 2011

Ida.

Har ikke så meget klogt at sige - om hverken mælkeallergi, BOELprøven eller depression - det er der sikkert andre, der har meget mere klogt at sige om...

Men under alle omstændigheder er det dejligt med et lille pip fra dig, selvom det ikke kun er for det positive! Mht. amningen og DP-start så er jeg ret sikker på, at det nok skal regulere sig selv helt naturligt, når han starter - måske spiser han ikke så meget, mens han er afsted og kompenserer ved at spise ekstra hjemme - eller også begynder han ganske enkelt at spise mere så det tror jeg faktisk ikke, du behøver bekymre dig så meget om...

At bønnen ikke er et snakkeøre er måske bare sådan han er? Nogle mennesker er bare ikke så snakkende....??

Håber du kommer godt ud af det sorte hul - og gerne snart! Vi står klar med støtte, når du har behov for det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.