1. Jeg synes mine nuværende Bh'er føles meget stramme, jeg vil derfor gerne have anbefalet en god graviditets og ammeBH.
Ja i fare for at lyde forfængelig, så vil jeg jo gerne have at den løfter lidt, så brysterne ikke bare hænger.
Håber I kan forstå hvad jeg mener?
Tjaaa.. altså! Jeg har brugt dem fra H&M - men ved faktisk ikke om de løfter nok, hvis det er dét, du er ude efter! Min babser er ikke så store, så de sidder bare SKIDE flot med masser af mælk i.. heheh! (gud ved hvordan de ser ud, når jeg ikke ammer længere)..heheh!!
2. Jeg har hørt at gravide kvinder, når de er længe nok henne begynder at lække råmælk. Hvad hedder de indlæg der lægges i BH'en til den tid?
De hedder amme-indlæg... og kan købes i mange forskellige udgaver. Vil lige sige, at jeg synes, at Matas's ammeindlæg er super dårlige!!
3. Jeg vil gerne amme min søn når han til juli kommer til verden, men jeg er usikker på hvor længe og hvor meget han skal ammes, ja generelt alle de små spørgsmål vedr. at amme. Men får jeg besked fra jordemoder eller sygeplejerske om det eller skal jeg selv finde ud af det?
Ja - du får helt sikkert en masse gode råd fra sygeplejersker og jordemødre på hospitalet!
Jeg ammede Wilma hver 2-3 time! Derudover malkede jeg også ud, for at stimulere mælkeproduktionen... for Wilma var nemlig ikke super god til at sutte i starten. Da mælken var løbet til på 4-5 dagen, så gik amningen derudaf, og jeg ammede hende ca. hver 2. time om dagen. Nu er hun 4 måneder, og jeg ammer stadig. Hun er begyndt at spise grød og mos også. Jeg vil gerne amme et godt stykke tid endnu... jeg ELSKER det!
Da Wilma var helt nyfødt spiste hun først ca. 20 min på det ene bryst - bøvsede - og spiste igen 20 min. på det andet!
Siden hun var 2 mdr. har hun kun spist ca. 5 min ialt! Hun tømmer simpelthen babserne på INGEN tid.. heheh! Jeg ammer hende ca. hver 3. time /nogle gange går der længere imellem. Om natten ammer jeg slet ikke, da Wilma har sovet igennem siden hun var 5 uger.
4. Jeg spiser en tablet GraVitamin om dagen efter aftensmaden, er det nok for mig? Hvad med jern tabletter? Jeg drikker det anbefalede mælk og spiser det anbefalede fisk i form at makrelsalat og fiskefrikadeller.
Jeg ville suplere med Hemojern. Det er jeg ret sikker på, at der bliver anbefalet fra alle de kloge hoveder
)
5. Jeg har hørt at første gangs gravide sjældent føder til terminen. Men jeg kan ikke huske om de fleste føder før eller efter terminen? Fødte I FØR eller EFTER jeres termin?
Det siges, at førstegangsfødende ofte går lidt over deres terminsdato! Jeg fødte Wilma 41+1!
6. Jeg er kun 20+4, men jeg har en mave der svarer til 25 uger ifølge billeder herinde. Jeg ved det bare er fordi jeg er chubby
Men jeg er 160 høj og før jeg blev gravid vejede jeg 65 kg og nu vejer jeg 73 kg. Hvordan synes I om den vægt(stigning)?
Det synes jeg ikke, at du skal tænke så meget over. Der er meget stor forskel på, hvordan kvinder ser ud under deres graviditet. Og det aller vigtigste er trods alt, at du og baby har det godt! Jeg startede med at tage 5 kg på inden jeg havde rundet uge 16.. heheh!! Til gengæld tog jeg kun knapt 3 kilo på resten af graviditeten... såååee... man kan aldrig vide.. heheh!!
RIGTIG meget pøj pøj med resten af din graviditet!!!