Jacob&Kusuma skriver:
Hejsa piger 
Jeg har nogle spørgsmål vedr. graviditeten, som jeg håber I lidt mere erfarne piger kan hjælpe mig med 
Jeg er i uge 20+4 
1. Jeg synes mine nuværende Bh'er føles meget stramme, jeg vil derfor gerne have anbefalet en god graviditets og ammeBH.
Ja i fare for at lyde forfængelig, så vil jeg jo gerne have at den løfter lidt, så brysterne ikke bare hænger.
Håber I kan forstå hvad jeg mener?
2. Jeg har hørt at gravide kvinder, når de er længe nok henne begynder at lække råmælk. Hvad hedder de indlæg der lægges i BH'en til den tid?
3. Jeg vil gerne amme min søn når han til juli kommer til verden, men jeg er usikker på hvor længe og hvor meget han skal ammes, ja generelt alle de små spørgsmål vedr. at amme. Men får jeg besked fra jordemoder eller sygeplejerske om det eller skal jeg selv finde ud af det?
4. Jeg spiser en tablet GraVitamin om dagen efter aftensmaden, er det nok for mig? Hvad med jern tabletter? Jeg drikker det anbefalede mælk og spiser det anbefalede fisk i form at makrelsalat og fiskefrikadeller.
5. Jeg har hørt at første gangs gravide sjældent føder til terminen. Men jeg kan ikke huske om de fleste føder før eller efter terminen? Fødte I FØR eller EFTER jeres termin?
6. Jeg er kun 20+4, men jeg har en mave der svarer til 25 uger ifølge billeder herinde. Jeg ved det bare er fordi jeg er chubby
Men jeg er 160 høj og før jeg blev gravid vejede jeg 65 kg og nu vejer jeg 73 kg. Hvordan synes I om den vægt(stigning)?
Det er faktisk de spørgsmål jeg har for nu. Jeg håber I kan hjælpe mig 
Kram Kusuma i 21. uge 
jeg kan sagtens anbefale bilkas amme bhér de er super gode, og de kan fås både vatterede og som almindelige, og de koster ikke en formue, og så er de nemme at have med at gøre, de mister ikke facon, bliver grimme/nussede eller andet af vaskemaskine eller tørretumbler, så de kan klart anbefales herfra
de indlæg man bruger er ammeindlæg, de kan fås mange steder, de har nogle rigtig gode nogle i føtex, de er lidt tykkere, og suger rigtig godt, hvis man ikke lækker ret meget kan de tynde fra matas være gode
ang amning, lærte jeg på kursus på sygehuset, at man har fuld amning 6 mdr og indtil 12 mdr delvis amning. hvor meget kommer an på hvor meget den lille spiser ved hvert måltid, sundhedsplejersken regnede ud ca hvor meget vores søn skal have som tommelfingerregel, og så er dte jo alt efter hvor meget de ca spiser, men man kan ikke tjekke dte, men hun sagde at de nok skal melde sig, man kan dog godt forvente at de til atstarte med som nyfødte skal have ca hver 2 time, men at man godt kan give med større mellemrum om natten, feks skal vores søn ca spise 400-450 ml om dagen lige pt, og alt efter hvor meget han spiser, bliver dte fordelt på et hvis antal måltider om dagen, feks 6 måltider a ca 70 ml og så kan det jo være de 4 måltider ligger om dagen mens der kun er 2 i nattetimerne. håber det giver mening. men det hele kan din sundhedsplejerske hjælpe med, tingene er en smule anderledes for vores søn, da han er født for tidligt.
Må indrømme jeg ikke selv var god til de jerntabletter, endte med selv at spise biogravid, som kan fås i matas, da der både var vitaminer-jern og fiskeolie, og de kunne spises sammen med mad, som alm jerntabletter ikke kan.
de siger ofte at man føder efter termin som førstegangs, jeg fødte selv før tid, pga svangerskabsforgiftning, men synes dte er meget forskelligt. kan nok kun give det råd, ikke at planlægge noget efter at du nok går over tid, feks lå mine tider til fødselsforberedelse 4-2 uger før termin, så dem nåede jeg aldrig, og de gav mig tiderne der, for jeg gik jo nok over som 1 gangs fødende. men det er aldrig til at vide 
Det er jo meget forskelligt hvor stor man bliver og synes da bestemt ikke der er noget alarmerende ved din vægtstigning, ville dog holde øje hvis vægten pludsleig stiger meget over kort tid, da det kan være tegn på meget vand i kroppen. ifølge dit billede, synes ejg da du ser smuk gravid ud
håber mine svar kan bruges, men er jo bare mine erfaringer jeg har gjort, kan jo være andre har andet godt at bidrage med, og andre oplevelser 
held og lykke med det hele