Trøske - hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.289 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. september 2008

netdaddy

Hejsa

Vores søn fik for ca. 14 dage siden konstateret rimelig kraftig trøske i munden og kom i behandling for det med Brentan.
Det er efter lægens udsagn meget almindeligt for små børn at få dette og det kan være meget irriterende for dem, men ufarligt så længe det bliver behandlet,

Nu er vi bange for at han er ved at få det igen, idet vi synes at vi kan se en hvid belægning på tungen.

Han spiser dog godt, og vi overvejer at vente med at genoptage behandlingen til vi har været til 5-ugers undersøgelse med ham nu her på torsdag.

Vi skolder alt hvad han skal have i munden og er forholdvis hysteriske med rengøringen af de ting som han skal have i munden. Vi putter heller ikke hans sut i vores egen mund for at fugte dem, hvilket vi har set nogen forældre gøre, samt har læst kan være årsag til trøske.

Er der nogen af jer der har haft problemer med gentagne tilfælde af trøske og kunne I komme det til livs, og i så fald hvad gjorde I?
Er der nogen af jer der ved hvor lang tid der går inden man er fri for problemet - altså hvor gamle er de før det ikke kommer igen, hvis det da er tilfældet?

Det er ikke et problem at behandle ham for det, men vi er af den overbevisning at, jo mindre medicin man kan probbe i ungerne jo bedre. Og det er jo synd for ham hvis det igen kommer til at genere ham så meget at han ikke vil spise og dermed blive meget sulten og ked af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2008

Rasmine

Er det ikke noget med at man kan bruge danskvand?

Mette - måske lidt glemsom, sønnen er "allerede" 1 år, og snart 3 mdr.
:)

Anmeld

30. september 2008

Christina T

Hej med dig,

Ammer mor? Hvis ja, er det vigtigt at få udelukket, at hun ikke har svamp på brystvorterne, da der så kan ske smitte fra mor til barn - og tilbage igen. Under alle omstændigheder ville jeg vælge at lokalbehandle både mor og barn igen (først med dansk vand/natronopløsning, eller evt med brentan, hvis det første ikke virker), da symptomerne på svamp kan være noget diffuse.

Varme hilsener,
Christina

Forfatter til Alt om Amning og indehaver af www.babycoaching.dk

Anmeld

30. september 2008

netdaddy

Mebach skriver:

Er det ikke noget med at man kan bruge danskvand?

Mette - måske lidt glemsom, sønnen er "allerede" 1 år, og snart 3 mdr.
:)

Det står der godt nok i nogle af de mange "kloge" bøger, men da vi prøvede det skete der ligesom ikke ret meget.

Men da vi så fik Brentan til ham skete der derimod noget.
I løbet af ca. ½ dag var størstedelen af det væk, og vi skulle så efterbehandle i ca. 7 dage, 4 gange om dagen.

Anmeld

30. september 2008

netdaddy

Christina T skriver:

Hej med dig,

Ammer mor? Hvis ja, er det vigtigt at få udelukket, at hun ikke har svamp på brystvorterne, da der så kan ske smitte fra mor til barn - og tilbage igen. Under alle omstændigheder ville jeg vælge at lokalbehandle både mor og barn igen (først med dansk vand/natronopløsning, eller evt med brentan, hvis det første ikke virker), da symptomerne på svamp kan være noget diffuse.

Varme hilsener,
Christina

Forfatter til Alt om Amning og indehaver af www.babycoaching.dk

Vore søn bliver ikke ammet, da jordemødrene på patienthotellet i Viborg fik ødelagt det godt og grundigt, jf. et tidligere indlæg/min blog, så det kan ikke være der det går galt.

Vores søn er også disponeret for allergi (en værdi på 0,85) og får udelukkende MME (Nutramigen og Profylac), hvorfor vi hele tiden sørger for at skolde flasker, sutter, sutte-hoveder m.m. grundigt inden det bliver brugt igen.
Vi er ekstremt opmærksomme på vores håndhygiejne, og vasker/spritter vores hænder uanset hvad vi har lavet og putter ALDRIG vores fingre i munden på ham.

Men er det naturligt at han kan få det flere gange og er der en alder hvor man kan sige at "nu får han det ikke mere"?

Anmeld

30. september 2008

lonemus

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Er det ikke noget med at man kan bruge danskvand? Mette - måske lidt glemsom, sønnen er "allerede" 1 år, og snart 3 mdr. :)[/citat] Mine 2 børn har også lidt af det, de var begge flaskebørn - de har større tendens til det, sagde vores sundhedsplejerske. Vi skoldede alle flasker mv efter hvert måltid osv. Men vi brugte også danskvand, som faktisk hjalp. Dog var det aldrig katastrofalt, men bare noget de voksede sig fra, som min SP'er sagde. Så vi tænkte nu ikke så meget over det. Lone

Anmeld

30. september 2008

Christina T

Okay, så vil jeg mene, I gør hvad I kan :-)

Som I også har fået at vide, så er trøske ret almindeligt hos babyer - og det kan sagtens komme flere gange. Hvis baby ellers er ok, så synes jeg, I skal se tiden lidt an. Og tal evt med lægen, hvis I synes, det tager til.

Varme hilsener,
Christina

Anmeld

30. september 2008

Fam. Madsen

hej

jeg vil lige høre hvor tit i bruger trøske??
da jeg har hørt at det kan komme ved at man bruger for meget trøske??

jeg brugte selv trøske til min søn den første mdr. men da jeg fandt ud af at det kunne give svamp og stoppet så med det..

hilsen sandra med en søn på knap 4mdr.

Anmeld

30. september 2008

lonemus

ungmor2008 skriver:

hej

jeg vil lige høre hvor tit i bruger trøske??
da jeg har hørt at det kan komme ved at man bruger for meget trøske??

jeg brugte selv trøske til min søn den første mdr. men da jeg fandt ud af at det kunne give svamp og stoppet så med det..

hilsen sandra med en søn på knap 4mdr.

Jeg tror du har skrevet forkert, for man behandler ikke med trøske....trøske er lidelsen hos spædbarnet....(?)(?)(?)

Lone

Anmeld

30. september 2008

Fam. Madsen

du kan få noget der hedder trøske som kan give svamp man kan købe det på apoteket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.