Anbefal en god slynge/vikle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2011

Alberts/

Maja84 skriver:

hvor kan sådan en købes :-)

http://www.okoshoppen.dk/shop/babyslynge-koala-viklen-412p.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

Kløver

19. februar 2011

Alberts/

Maja84 skriver:

tusind tak for hjælpen

så lidt(:

Anmeld

20. februar 2011

MiMa

Jeg vil helt klart anbefale en vikle fremfor en slynge eller bæresele.

Komforten i en vikle er bare så meget bedre både for dig og barnet, og så svært er det altså heller ikke at lære at binde den. Man kan endda binde den inden man putter barnet i og så tage barnet ud og ind, som man har behov for uden hele tiden at skulle binde den op.

Med hensyn til valg af vikle findes der to typer:

Strækviklen er som navnet siger i strækstof og kan være lidt lettere som begyndervikle, men barnet bliver hurtigt for tungt.

Fastviklen er som navnet siger i fast stof og støtter derfor meget bedre, så jeg er helt klart tilhænger af fastvikle,der kan bruges helt op til 3-4 årsalderen.

Jeg startede med en moby strækvikle og var rigtig glad for den indtil jeg fik min første fastvikle. Siden har jeg ikke brugt strækviklen, da jeg til hver en tid vil foretrække min fastvikle.

Jeg har en didymos (Bølger med 30% silke). Silken gør at den er lidt tyndere og lettere end ren bomuld og så har den en lille smule strækeffekt, selvom det er en fastvikle. Den har jeg været super glad for. Det bedste stykke babyudstyr jeg har haft. Han boede nærmest i den de første 6 mdr. (Dem med uld skulle også have en smule strækeffekt, det ville jeg helt klart vælge hvis jeg skulle bruge den i vintermånederne)

Didymos kan købes hos www.sneglehuset.com

Jeg har også en Girasol fastvikle, som er håndvævet af kvinder i Guatemala. Den er helt vildt flot i farverne, meget flottere end billederne. Den er lidt kraftigere i stoffet end min didymos, men støtter også lidt bedre. Den er jeg også super glad for. I øjeblikket er det faktisk den jeg bruger mest. Den minder meget om en hoppediz som jeg lånte på et tidspunkt.

Girasol kan købes hos www.sakurababy.dk

Hoppediz kan købes hos www.abeunger.dk

Anmeld

21. februar 2011

jlp90

Maja84 skriver:

tusind tak for hjælpen

Jeg har den koalaslynge i sandfarve jeg gerne vil sælge da Lærke er ved at være for stor til den.

Anmeld

22. februar 2011

MorAnn

Jeg har en baby bjørn bæresele hvor barnet skal sidde op, men faldt lige over en cybex bæresele på denne hjemmeside  http://www.kidsnbaby.dk/babyudstyr - Tjek den lige, jeg syntes de der vildt gode ud 

Smik

Ann

Anmeld

7. marts 2011

elvital

JEG ELSKER RING SLYNGEN!

MEN HAR I ØVRIGT FUNDET EN HJEMMESIDE HVOR MAN KAN KØBE DANMARKS BILLIGESTE VIKLE... DEN KOSTER 109 KR... JEG HAR KØBT OG AFPRØVET DEN... JEG HAR SKREVET OM DEN HER

Anmeld

7. marts 2011

Kløver

JEG ELSKER RING SLYNGEN!

MEN HAR I ØVRIGT FUNDET EN HJEMMESIDE HVOR MAN KAN KØBE DANMARKS BILLIGESTE VIKLE... DEN KOSTER 109 KR... JEG HAR KØBT OG AFPRØVET DEN... JEG HAR SKREVET OM DEN HER xxx

tusind tak for svar, må dog indrømme jeg har bestilt en vikle, men ringslyngen er da værd at overveje til sønnemanden er blevet for stor til viklen

Anmeld

26. marts 2011

morpia1

Hejsa

Jeg har haft lidt kig på denne  http://www.kidsnbaby.dk/babyudstyr/baereseler/cybex-baeresele-firstgo-shadow-black.html

som jeg syntes ser god ud 

Anmeld

26. marts 2011

twinboys

Maja84 skriver:

Jeg er på jagt efter en god slynge/vikle jeg kan bruge til min søn, meningen er lidt at han skal kunne ligge og putte i den, hvor jeg jo så med fordel har begge hænder fri til at kunne lave noget herhjemme, feks smøre mig en mad, gøre lidt rent eller lignende...

nogle gode erfaringer råd, og er der en bestemt i med erfaring, glædeligt kan anbefale

håber på gode råd/erfaringer

Jeg har en god ringslynge til salg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.