Må jeg lige høre jeres mening? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. februar 2011

RiUL

Ville egentlig bare lige høre jeres mening;

Mig og min kæreste skal ha fortalt min far og hans kone at jeg er gravid, og jeg har ikke det bedste forhold til min far. Har ikke set ham så meget, da jeg egentlig ikke har brudt mig om hans "nye" liv

Ham og hans kone er den slags mennesker der altid er lidt skeptiske, og kun den bedste uddannelse og det job med højest løn er godt nok. 

Vi skal til "fødselsdag" hos min far, på lørdag, og han ønsker sig ikke noget, har han sagt. 

Så jeg har i tankerne at når vi har været til NF på tirsdag, tager vi et billede af baby, og rammer det ind, og pakker ind, og giver ham. Og fortæller ham det på den måde.

Min mor synes det er en dum ide, for hun siger at det så kan virke som om at vi er usikre på vores valg om at få en baby (hvilket vi IKKE er)

Hvad synes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2011

patella

RiUL skriver:

Mig og min kæreste skal ha fortalt min far og hans kone at jeg er gravid, og jeg har ikke det bedste forhold til min far. Har ikke set ham så meget, da jeg egentlig ikke har brudt mig om hans "nye" liv

Ham og hans kone er den slags mennesker der altid er lidt skeptiske, og kun den bedste uddannelse og det job med højest løn er godt nok. 

Vi skal til "fødselsdag" hos min far, på lørdag, og han ønsker sig ikke noget, har han sagt. 

Så jeg har i tankerne at når vi har været til NF på tirsdag, tager vi et billede af baby, og rammer det ind, og pakker ind, og giver ham. Og fortæller ham det på den måde.

Min mor synes det er en dum ide, for hun siger at det så kan virke som om at vi er usikre på vores valg om at få en baby (hvilket vi IKKE er)

Hvad synes I?

Syns da det er en super fin idé! Jeg kan ikke fange hvordan det skulle virke som om I er usikre?? 

Vi gjorde lidt det samme - tog scanningsbilledet og pakkede det ned i en pakke børneplaster med Disney motiver  

Syns det lyder super sødt, og det er da lige en gave til én der ikke ønsker sig noget, eller har alt

Anmeld

19. februar 2011

eElak

Jeg vil netop sige at idet i ville gøre det på den måde, så lyser det ud af det at i netop er sikre på at i vil have dette barn..... 

Jeg ved så ikke lige om det er den rette måde at gøre det på, når nu du siger at i ikke har et godt forhold til hinanden.. Der tror jeg sq at jeg måske ville tage snakken.. og så evt give billedet.. 

Da jeg(vi) skulle fortælle min far at vi skulle have barn, havde jeg lavet en kop "verdens bedste morfar" som han fik som en spontan gave... 

Farens søskende (indviklet familiehistorie) fik også en kop hver, til familiefødselsdagen, og så opdagede den del af familien det på den måde... 

Farens forældre fik en blomst med en blå sut i.. Den fattede de ikke.. :-P

Nå det var bare lige lidt måder vi havde gjort det på, men der var heller ikke noget dårligt forhold til nogen af dem.... 

Anmeld

19. februar 2011

RiUL

patella skriver:

Syns da det er en super fin idé! Jeg kan ikke fange hvordan det skulle virke som om I er usikre?? 

Vi gjorde lidt det samme - tog scanningsbilledet og pakkede det ned i en pakke børneplaster med Disney motiver  

Syns det lyder super sødt, og det er da lige en gave til én der ikke ønsker sig noget, eller har alt

Tror min mor mener at det med billede, ligesom gør at man "slipper" for at fortælle det. Jeg synes nu bare at det gør det nemmere, for har aldrig været god til at snakke/fortælle min far ting. 

Men jeg synes nemlig også at det var en god ide

Anmeld

19. februar 2011

RiUL

KaLee skriver:

Jeg vil netop sige at idet i ville gøre det på den måde, så lyser det ud af det at i netop er sikre på at i vil have dette barn..... 

Jeg ved så ikke lige om det er den rette måde at gøre det på, når nu du siger at i ikke har et godt forhold til hinanden.. Der tror jeg sq at jeg måske ville tage snakken.. og så evt give billedet.. 

Da jeg(vi) skulle fortælle min far at vi skulle have barn, havde jeg lavet en kop "verdens bedste morfar" som han fik som en spontan gave... 

Farens søskende (indviklet familiehistorie) fik også en kop hver, til familiefødselsdagen, og så opdagede den del af familien det på den måde... 

Farens forældre fik en blomst med en blå sut i.. Den fattede de ikke.. :-P

Nå det var bare lige lidt måder vi havde gjort det på, men der var heller ikke noget dårligt forhold til nogen af dem.... 

Grunden til at jeg ville give ham billedet først, er netop fordi jeg aldrig har haft et far-datter forhold til ham. Jeg har ikke "turde" fortælle ham ting, eller sige min mening til ham. Er blevet ældre nu, og nu er det ikke et problem at dele mine meninger med ham.

Men har bare ikke et forhold til ham hvor jeg føler jeg kan fortælle ham "alt", uden at blive rakket ned eller lignende. Så synes jeg faktisk det ville være lettere ligesom at sætte samtalen igang med et billede

Anmeld

19. februar 2011

Lunae

RiUL skriver:

Hvad synes I?

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide!

Anmeld

19. februar 2011

RiUL

Lunae skriver:

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide!

Tak 

Anmeld

19. februar 2011

Bshizzle

Jeg syntes nu det lyder som en super fin måde at vise/fortælle ham det på..

Du skal ikke være nervøs for at sige det til ham, for han burde bare være lykkelig for at du er seriøst indstillet på du/i nok skal klare den.

Pøj Pøj...

Anmeld

19. februar 2011

SussieThyssen

RiUL skriver:

Hvad synes I?

Hvis du har et lidt anspændt forhold til din far, så vil jeg ikke anbefale den form for gave.
Gic ham blot en flaske eller et gavekort til en god bog..og fortæl ham så nyheden.
Og så kan I jo altid have en kopi af scanningsbilledet med og give dem/ham, hvis det falder i god jord.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. februar 2011

RiUL

Bshizzle skriver:

Jeg syntes nu det lyder som en super fin måde at vise/fortælle ham det på..

Du skal ikke være nervøs for at sige det til ham, for han burde bare være lykkelig for at du er seriøst indstillet på du/i nok skal klare den.

Pøj Pøj...

Du har ret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.