Din egen udvikling som lille! - Hyggetråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2011

Sabrina2014

Jeg ved ikke rigtig så meget om det! Kan slet slet ikke huske det. :/

Ved dog at jeg blev 2-3 måneder for tidligt, og lå lang tid i respirator , og vejede alt alt for lidt (det indhentede jeg hurtigt, hæhæ).

2 billeder med på vejen, det ene er jeg ikke baby, men der kan i se at mine kinder især, fik fat i vægten ;

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

132319

Secrets skriver:

Nu har vi jo så meget om hvornår jeres egne børn begynder at gå, spise osv. osv. Men hvad med jer selv? Ved i det? Hvor meget vejede i og hvor lange var i, da i blev født? Hvornår begyndte i selv at gå, spise osv? Smid gerne et børnebillede af jer selv herind!

Jeg var 58,5 cm lang og vejede 3660 gram

Første gang jeg fik andet end modermælk var da jeg var knap 2 mdr gammel (tidligt?) jeg fik Egg Custard. Ved ikke lige hvad det er på dansk, er halv englænder.

Jeg smilede første gang, da jeg var 1 måned gammel. 

Jeg kravlede første gang, da jeg var 5 måneder gammel. 

Jeg sad op selvstændigt, da jeg var 7 måneder gammel.

Jeg tog mit første skridt, da jeg var 11 måneder gammel.

Og jeg gik første gang da jeg var 1 år gammel. Og så løb jeg første gang måneden efter

Min mor er død og min far kan absolut INTET huske fra da jeg var lille.

Min mor har heldigvis lavet et album med billeder, mit armbånd fra hospitalet, kort og hilsner og ikke mindst en fantastisk fødselsberetning. Den betyder rigtig meget for mig. 

Jeg vejede 3200 gram og var 50 cm lang og blev født 6 dage før termin.

Det eneste, jeg ud fra billeder kan se, i forbindelse med min udvikling er at jeg kravlede om sommeren hvor jeg har været 7-8 måneder og gik da jeg var omkring 11 måneder.

Her er jeg som lille, dengang gik man ikke så meget op i farver 

Anmeld

20. februar 2011

MariaJ

Secrets skriver:

Nu har vi jo så meget om hvornår jeres egne børn begynder at gå, spise osv. osv. Men hvad med jer selv? Ved i det? Hvor meget vejede i og hvor lange var i, da i blev født? Hvornår begyndte i selv at gå, spise osv? Smid gerne et børnebillede af jer selv herind!

Første gang jeg fik andet end modermælk var da jeg var knap 2 mdr gammel (tidligt?) jeg fik Egg Custard. Ved ikke lige hvad det er på dansk, er halv englænder.

Og jeg gik første gang da jeg var 1 år gammel. Og så løb jeg første gang måneden efter

Nååårh, hvor var du sød.

Jeg har ikke alle mine fakta, men er født lidt før termin, vejede 3320g og målte 51cm. Jeg fik rigtig mad første gang da jeg var to! måneder (æblemos). Derudover fik jeg vist en del ymer, som man åbentbart anbefalede som spædbarnskost dengang . Jeg fik min første tand, da jeg var fire måneder og gik da jeg var 11 måneder.

Anmeld

20. februar 2011

132319

MariaJ skriver:

Nååårh, hvor var du sød.

Jeg har ikke alle mine fakta, men er født lidt før termin, vejede 3320g og målte 51cm. Jeg fik rigtig mad første gang da jeg var to! måneder (æblemos). Derudover fik jeg vist en del ymer, som man åbentbart anbefalede som spædbarnskost dengang . Jeg fik min første tand, da jeg var fire måneder og gik da jeg var 11 måneder.

Er det et storkebid, du har der? 

Anmeld

20. februar 2011

MariaJ

MHK skriver:

Er det et storkebid, du har der? 

Det hedder et jordbærmærke. Jeg ved ikke om det er det samme som et storkebid. Det er stort set forsvundet med tiden, men var ret fremtrædende i mine tidligste barneår.

Anmeld

20. februar 2011

132319

MariaJ skriver:

Det hedder et jordbærmærke. Jeg ved ikke om det er det samme som et storkebid. Det er stort set forsvundet med tiden, men var ret fremtrædende i mine tidligste barneår.

Ok 

Min datter har et storkebid samme sted, jeg er spændt på at se hvornår det forsvinder 

Anmeld

20. februar 2011

MariaJ

MHK skriver:

Ok 

Min datter har et storkebid samme sted, jeg er spændt på at se hvornår det forsvinder 

Ja, det kan jeg godt se.

Jeg er ikke sikker på hvornår mit "forsvandt". Jeg sidder lige med nogle billeder, hvor jeg er omkring et år. Der er det stadig meget tydeligt. Det var som nu før jeg begyndte i skolen, så et eller andet sted der imellem.

Anmeld

20. februar 2011

132319

MariaJ skriver:

Ja, det kan jeg godt se.

Jeg er ikke sikker på hvornår mit "forsvandt". Jeg sidder lige med nogle billeder, hvor jeg er omkring et år. Der er det stadig meget tydeligt. Det var som nu før jeg begyndte i skolen, så et eller andet sted der imellem.

Ok  Vi fik at vide at det bliver mindre og mindre tydligt og gerne skulle være helt væk når hun er 3 år.

For mig er det bare en del af hendes charme så det blir helt underligt når det er væk igen 

Anmeld

20. februar 2011

Manakauapo

Jeg var  55 cm lang og vejede  4100 gram

Jeg ville pludselig ikke sutte hos min mor mere, da jeg var  3 måned gammel (på nær en dag).

Jeg fik mos første gang, da jeg var 3,5 måned gammel.

Jeg rakte efter ting, da jeg var ca. 3 måneder gamel

Jeg smilede første gang, da jeg var 5 dage gammel. 

Jeg kravlede første gang, da jeg var  8 måneder gammel. 

Jeg rejste mig med støtte, da jeg var 8½ måned gammel

Jeg gik uden støtte 14 dage efter min 1 års fødselsdag.

Anmeld

21. februar 2011

Millah

Secrets skriver:

Hvor hyggelig en tråd

Ved ike rigtig noget om mig selv fra bette af

Jeg gik selv da jeg var 8 måneder, sprang kravlestadiet toalt over  Har altid været meget hurtig til alt ting

Joo så ved jeg at jeg slog min allerførste tand ud på mig selv ved at løbe ind i etg  sofabord Dumt ja, men legede vist fangeleg med hunden, mener jeg min mor har sagt

Brækkede 4 fingere på mig selv da jeg var 3 år ved at lukke bildøren over dem UPS

Mit første ord var "Aks" vores hund hed Vask, min bedste ven som lille

Det er det jeg lige kan huske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.