Råd søges - skal male møbler!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2011

Lunae skriver:

Jeg har blandt andet en tallerkenrække, som er malet hvid, uden lak! Og så har jeg en mørk amagerhylde og det virker også som om, at den ikke er lakeret! Hvad gør jeg ved dem?
Aner ikke hvad maling jeg skal bruge!

Vask er jo altid en god idé, hvis de er meget snasket/fedtet(nikotin)..

Dog skal du vaske INDEN du sliber.. Det er der mange der går galt i.. Ellers sliber man bare rundt i fedtet, og træet rejser sig meget mere når det får vand EFTER det er blevet slebet! Man kan godt tørre det over med en fugtig klud, når det er slebet, for at få de sidste støvkorn med, men en børste kan også være nok.

Amagerhylden skal ha noget grunder.. Hvis den er ubehandlet, så kunne det måske være en god idé at gi den noget spærrende grunder, så den ikke slår igennem!

Tallerkenrækken ville jeg nok gi en gang hæftegrunder, hvis du ik ved hvad den er behandlet med før!?

De to råd er givet udfra at du bruger vandbaseret maling!

Hvis du ik gider bruge tiden på at lave det ordentligt, fra bunden af,  skal du bare gi det en gang oliemaling (alkyd maling).. Det holder sq næsten på alt! 

Stine og Lisa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

Lunae

Tilmeldt skriver:

Vask er jo altid en god idé, hvis de er meget snasket/fedtet(nikotin)..

Dog skal du vaske INDEN du sliber.. Det er der mange der går galt i.. Ellers sliber man bare rundt i fedtet, og træet rejser sig meget mere når det får vand EFTER det er blevet slebet! Man kan godt tørre det over med en fugtig klud, når det er slebet, for at få de sidste støvkorn med, men en børste kan også være nok.

Amagerhylden skal ha noget grunder.. Hvis den er ubehandlet, så kunne det måske være en god idé at gi den noget spærrende grunder, så den ikke slår igennem!

Tallerkenrækken ville jeg nok gi en gang hæftegrunder, hvis du ik ved hvad den er behandlet med før!?

De to råd er givet udfra at du bruger vandbaseret maling!

Hvis du ik gider bruge tiden på at lave det ordentligt, fra bunden af,  skal du bare gi det en gang oliemaling (alkyd maling).. Det holder sq næsten på alt! 

Stine og Lisa.

Tusind tak for svar! Jeg tænker lidt, at de ting som ikke kommer til at være på børneværelse eller i børnehøjde, det kan sagtens bare males med akrylmaling - det andet bliver vandbaseret jeg har to guldspejle, som jeg gerne vil have malet også - hvordan vil du anbefale at jeg ordner dette?

Anmeld

20. februar 2011

Lunae skriver:

Tusind tak for svar! Jeg tænker lidt, at de ting som ikke kommer til at være på børneværelse eller i børnehøjde, det kan sagtens bare males med akrylmaling - det andet bliver vandbaseret jeg har to guldspejle, som jeg gerne vil have malet også - hvordan vil du anbefale at jeg ordner dette?

Alykd maling!!  Akryl maling er vandbasseret!! 

Er spejlene med fyldninger i? Altså, en masse blomster-snørkler osv.. For så ville ejg nok få fat i en spraydåse og male dem med det! Det er nemmest..

Iøvrigt, så vil ejg anbefale dig at male alle store overflader med en korthåret rulle... Man skal nu ha lidt øvelse for at få det pænt med pensel!

Stine og Lisa.

Anmeld

20. februar 2011

Lunae

Tilmeldt skriver:

Alykd maling!!  Akryl maling er vandbasseret!! 

Er spejlene med fyldninger i? Altså, en masse blomster-snørkler osv.. For så ville ejg nok få fat i en spraydåse og male dem med det! Det er nemmest..

Iøvrigt, så vil ejg anbefale dig at male alle store overflader med en korthåret rulle... Man skal nu ha lidt øvelse for at få det pænt med pensel!

Stine og Lisa.

Ja spejlene er med en masse fyldninger! Skal jeg bare vaske dem og så spraye uden nogen forbehandling?
Tusind tak fordi du gider at dele ud af din ekspertise!

Nåh ja, jeg mente selvfølgelig terpentin

Anmeld

20. februar 2011

Lunae skriver:

Ja spejlene er med en masse fyldninger! Skal jeg bare vaske dem og så spraye uden nogen forbehandling?
Tusind tak fordi du gider at dele ud af din ekspertise!

Nåh ja, jeg mente selvfølgelig terpentin

Hjælper da gerne!!

Ja, jeg tror godt du bare kan spraye det! ( Det har ejg selv gjort, og det har holdt fint, men det snakker vi ik højt om til mine maler-kollegaer! Hehe..) Man går jo ik og piller ved et spejl hele tiden, så det skal nok holde!

Stine og Lisa.

Anmeld

20. februar 2011

sweet

hvis du vil spray male dit spejl så kan du altså også godt få en grunder på spray... så grund det først så holder malingen bedre

Anmeld

20. februar 2011

Lunae

sweet skriver:

hvis du vil spray male dit spejl så kan du altså også godt få en grunder på spray... så grund det først så holder malingen bedre

Tak for tippet - det finder jeg sgu lige ud af! Trænger så meget til fornyelse. Mit hjem er alt for pladderromantisk for tiden

Anmeld

20. februar 2011

sweet

hehe det er nu også rart at få lavet det lidt om engang imellem :-)

Anmeld

20. februar 2011

Lunae

sweet skriver:

hehe det er nu også rart at få lavet det lidt om engang imellem :-)

Nemlig og istedet for at gå ud og investere i alt muligt nyt, så kan en klat maling gøre en stor forskel

Anmeld

20. februar 2011

sweet

ja maling kan gøre meget :-) men så er det jo også næsten ligesom at have fået noget nyt hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.