Råd søges - skal male møbler!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.255 visninger
19 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Lunae

Er der nogle af jer kreative piger, som har forsøgt sig med at male møbler? Jeg har nemlig brug for lidt råd! Jeg skal vel overfladeslibe møblerne og så tænker jeg om jeg skal male med pensel eller sprøjtemale tingene!?

Hvad er jeres erfaringer? Del Meget gerne billeder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

Lunae skriver:

Er der nogle af jer kreative piger, som har forsøgt sig med at male møbler? Jeg har nemlig brug for lidt råd! Jeg skal vel overfladeslibe møblerne og så tænker jeg om jeg skal male med pensel eller sprøjtemale tingene!?

Hejsa!

Hvad er møblet behandlet med? Og hvilken maling har du tænkt dig at male med?

Stine og Lisa. (Udd. maler, så bare skyde løs!!)

Anmeld

18. februar 2011

mor-til-vanessa

Lunae skriver:

jeg har malet mit oldgamle spisebord + stole. jeg slibede den gamle lak af, så det var galt og vaskede det med sæbe. derefter malede jeg det med noget speciel møbel maling fra flugger. det var lidt af et arbejde og tog sin tid, da jeg havde malet det udenfor, og fordi den slags maling ikke må få kulde. (så tørre det ikke) men synes resultaltet er blevet godt, skal dog havde malet bordpladen om til sommer, da den ikke blev så pæn. jeg har malet med pensel og synes det var nemt nok.

kan ikke finde de nye billeder af det på com, så har kun før billeder og de er ikke så interesante 

Anmeld

18. februar 2011

ulleby

Hej,

Jeg får altid hjælp fra manden han har styr på det der - til dels

Men nu vi lige havd etråden oppe og vende ville jeg gerne spørge maleren:

Vi har købt en kravlegård som jeg gerne vil have malet hvid - men min mand er bekymret for når de små begynder at bide i den? Så er det ikke et hit at male den - eller skal man gøre så nogle specielle forhold?

God weekend de damer

Anmeld

18. februar 2011

Lilac

Jeg har selv malet et gammelt sofabord. Først skal det slibes ned - først med groft sandpapir og så fint bagefter. Derefter skal det vaskes med grunder og tørre helt (meget vigtigt!). Derefter kommer det sjove, nemlig at male det. Hvis det er en overflade som skal kunne holde til en del, fx et bord, så skal det være en slidsstærk maling og hvis det er til træ, en slidstærk maling specifikt til træ... 

Her er et billede af det bord jeg malede - første malede jeg det med en dyb blå, derefter hvid og sleb jeg det ned...

Anmeld

18. februar 2011

Lilac

Lilac skriver:

Her er et billede af det bord jeg malede - første malede jeg det med en dyb blå, derefter hvid og sleb jeg det ned...

Og lige et så man bedre kan se det...

Anmeld

18. februar 2011

Lunae

Tilmeldt skriver:

Hejsa!

Hvad er møblet behandlet med? Og hvilken maling har du tænkt dig at male med?

Stine og Lisa. (Udd. maler, så bare skyde løs!!)

Jeg har blandt andet en tallerkenrække, som er malet hvid, uden lak! Og så har jeg en mørk amagerhylde og det virker også som om, at den ikke er lakeret! Hvad gør jeg ved dem?
Aner ikke hvad maling jeg skal bruge!

Anmeld

18. februar 2011

Kvindemin

Lunae skriver:

Jeg har blandt andet en tallerkenrække, som er malet hvid, uden lak! Og så har jeg en mørk amagerhylde og det virker også som om, at den ikke er lakeret! Hvad gør jeg ved dem?
Aner ikke hvad maling jeg skal bruge!

Jeg har malet alle mine møbler hvide, har malet med store pensler. Har IKKE slebet dem ned eller andet. Bare malet... Med den billigste malling fra Silvan til 60 kr. tror jeg. (til indendørs træ)
Og der er super flot, hvis, holder godt og alt det der.
Ville aldrig ofre flere penge på det

Anmeld

18. februar 2011

noah3006

Du skal i hvert fald slibe som du selv skriver... ikke noget helt vildt bare lige så den får en lidt rug overflade. og så skal du have købt noget maling/lak der binder sig til det møbel du maler, så du sikker på malingen ikke bare skaller af. Jeg kan skisme ikke lige huske hvad de kalder det, men spørg i butikken, de ved hvad du mener når du forklare hvad funktion den skal gøre.  Og så ville jeg sprøjtemale... det giver altså det flotteste resultat.

Jeg har malet vores spisestuestole i sort. De fik samme behandling som jeg har skrevet til dig. Men men jeg malede dem med pensel. og de sidste 2 sprøjtemalede jeg der er stor forskel og det er 10 gange nemmere og hurtiger at sprøjtemale.

Håber du kan bruge rådet.  og god fornøjelse.

kristina

Anmeld

18. februar 2011

ulleby skriver:

Hej,

Jeg får altid hjælp fra manden han har styr på det der - til dels

Men nu vi lige havd etråden oppe og vende ville jeg gerne spørge maleren:

Vi har købt en kravlegård som jeg gerne vil have malet hvid - men min mand er bekymret for når de små begynder at bide i den? Så er det ikke et hit at male den - eller skal man gøre så nogle specielle forhold?

God weekend de damer

Jeg ville nok male den med oliemaling!!(Alkyd maling) Det giver en hård overflade.. Jeg har selv malet  min datters seng, og den bider hun i ind imellem, og det har holdt!! Men den skal ha lov at stå og dampe af i laang tid..

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.