mistanke om dyremistrivsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

JuelZ

Caroline86 skriver:

tusind tak...

Jeg vil se om jeg kan få fat i nogen i morgen (Laura fylder et år og der er drøn på hele dagen, så måske bliver det først på mandag)

du kan også nøjes med evt at sende dem en mail også vente på svar, så giver de dig et telefon nr. på en lokal dyreværnsgruppe som tager hånd om resten... så skal du ikke tænke på de ting imorgen

og STORT TILLYKKE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Chamomile

Jeg ville kontakte dyreværnet, hvis jeg var dig. Nogen skal være dyrenes stemme.

Anmeld

17. februar 2011

lauras*mor*

Du skal ringe til dyrenes beskyttelse... De kan vejlede dig nærmere...

Vi har selv haft ringet til dem, fordi vi ikke mente at plantorama her i byen behandlede deres krybdyr forsvarligt og varmt nok.. Desuden havde vi købt 2 dyr fra dem og de døde begge 2 af sygdomme.. Det viser sig så at firmaet har flere advarsler på sig.. Men de tog derud hemmeligt og kiggede, og lavede derefter en anmeldelse og de har lavet om på det...

Så jeg vil bestemt sige du skal ringe.. Du har ikke pligt til det, ikke andet end din moralske pligt.. og den synes jeg bestemt du skal bruge.. Du kan jo sagtens vælge at gøre det anonymt hvis det endelig er...

Men jeg ville først kontakte dyrenes beskyttelse.. kom endelig med en opdate når der sker noget i sagen

Anmeld

17. februar 2011

Caroline86

lauras*mor* skriver:

Du skal ringe til dyrenes beskyttelse... De kan vejlede dig nærmere...

Vi har selv haft ringet til dem, fordi vi ikke mente at plantorama her i byen behandlede deres krybdyr forsvarligt og varmt nok.. Desuden havde vi købt 2 dyr fra dem og de døde begge 2 af sygdomme.. Det viser sig så at firmaet har flere advarsler på sig.. Men de tog derud hemmeligt og kiggede, og lavede derefter en anmeldelse og de har lavet om på det...

Så jeg vil bestemt sige du skal ringe.. Du har ikke pligt til det, ikke andet end din moralske pligt.. og den synes jeg bestemt du skal bruge.. Du kan jo sagtens vælge at gøre det anonymt hvis det endelig er...

Men jeg ville først kontakte dyrenes beskyttelse.. kom endelig med en opdate når der sker noget i sagen

jeg har intet problem med at gøre det ikke anonymt (hedder det det!? )

Jeg synes bare det er synd for den stakkels hund, og så håbede jeg jo netop at jeg kan gøre ET eller andet..

Og det lyder det så til at jeg kan!

Tak for dit svar

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Caroline86 skriver:

Hej kloge mennesker

Hvad skal man gøre hvis man mistænker at et dyr (en hund) ikke trives?

Vi har en "nabo" som er alkoholiker (han bliver hentet af politiet i tide og utide fordi han kører spritkørsel uden kørekort) og han har en hund. Jeg har ALDRIG set ham gå med den... den ligger altid helt passivt i sin kurv i den modsatte ende af huset af ham. Hele haven (som ikke er ret stor, men indhegnet) er FYLDT med hundelort og jeg tror ærligt ikke den kommer ud andre steder end i haven Haven er måske 20 kvm eller noget lign.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal ringe til dyreværnet og få dem til at kigge på det, om jeg skal ringe til nogle andre eller om jeg skal blande mig helt udenom?

Knus Caroline som har ondt af den lille vovse

Jeg har været medlem af dyrenes beskyttelse i mange år.
proceduren er at man henvender sig til den lokale kredsformand, som så bringer sagen videre.
Du får lige et link her:

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvad-kan-du-g%C3%B8re/tilkald-hj%C3%A6lp/anmeld-vanr%C3%B8gt

Kredsformanden eller en af de lokale medlemmer, vil så lægge vejen forbi adressen og se om de kan danne sig et indtryk af vanrøgt udefra..og hvis de vurderer, at der skal kigges nærmere på sagen, kontakter de politiet. De kører så ud til adressen og besøger vedkommende og får en snak om tingene, ser på dyret og omgivelser m.m.
Du har mulighed for at være anonym, så det skal ikke afholde dig fra at kontakte dem.

Iøvrigt vil jeg slå et slag for Dyreværnsforeningen, som er en pendent til Dyrenes Beskyttelse.
De er igang med en landsdækkende indsamling af underskrifter til oprettelse af et dyrepoliti, på lige fod med det de har i USA og i England.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. februar 2011

Albert/Alberthe1

Jeg ville ringe til dyreværnet med det samme!! Den hund har det ikke godt. Hvem lufter hunden når han er ved politiet??

Jeg har selv engang meldt nogen for dyrerygt, ved hvor svært det kan være, men tænker bare, hvis det var et barn vi snakkede om ville du ringe med det samme, hvorfor skal det være anderledes fordi det er en hund??

Ring og meld det!!

Camilla

Anmeld

17. februar 2011

Caroline86

Albert/Alberthe1 skriver:

Jeg ville ringe til dyreværnet med det samme!! Den hund har det ikke godt. Hvem lufter hunden når han er ved politiet??

Jeg har selv engang meldt nogen for dyrerygt, ved hvor svært det kan være, men tænker bare, hvis det var et barn vi snakkede om ville du ringe med det samme, hvorfor skal det være anderledes fordi det er en hund??

Ring og meld det!!

Camilla

har det bare svært ved at anmelde noget jeg ikke er sikker på.. sådan ville jeg også have det, hvis det var et barn

Jeg ser ALDRIG hunden blive luftet.. heller ikke når han er hos politiet Jeg ved ikke om hunden er alene hjemme eller om der er nogen der henter den eller hvad der sker.. men ham der har hunden kommer kun ud af huset når han mangler drikkevarer det er virkelig tragisk

Anmeld

17. februar 2011

Betteisen

Hmmm.... jeg ved ikke lige hvad jeg skal tænke med det her indlæg...... får nok nogle hug for det jeg skriver nu... men here goes:

Jeg tænker først og fremmest at jeg ikke tror/håber at dyreværnet vil gøre noget ved en hund der ikke bliver luftet, og ikke kommer til diverse kontroller hos dyrlægen. Den kommer trods alt ud og besørger... og ærligt talt så vil jeg noget hellere at de bruger deres krudt på de dyr, der VIRKELIG lider.

Dernæst plejer en alkoholikers hund, at følge sin herre overalt. Har selv boet nabo til sådan en og hunden fulgte ham i tykt og tyndt. Den havde måske ikke verdens bedste liv men at ovebevise en sådan mand om at overholde diverse kontroller ved dyrlægen er for mig at se omsonst. Han har begrænsede midler i mere end een forstand og det at han sørger for at hunden trods alt kommer ud og besørger og får mad/vand er jo flot. Hans hund har det nok noget bedre end så mange andres....

Jeg tænker bare at man nogle gange er lidt for hurtig til, at piske en stemning op.

Anmeld

18. februar 2011

Albert/Alberthe1

Caroline86 skriver:

har det bare svært ved at anmelde noget jeg ikke er sikker på.. sådan ville jeg også have det, hvis det var et barn

Jeg ser ALDRIG hunden blive luftet.. heller ikke når han er hos politiet Jeg ved ikke om hunden er alene hjemme eller om der er nogen der henter den eller hvad der sker.. men ham der har hunden kommer kun ud af huset når han mangler drikkevarer det er virkelig tragisk

kan godt forstå du tvivler, men synes bare at det er en god ide at folk der arbejder med sådanne situationer til hverdag får besked om det, så tager de en beslutning om hvad der skal ske! Er jo ikke fordi du vil hunden ondt, det er jo absolut det modsatte!! Du har kun ringet og givet besked, det er ikke dig der tager besutningen om den kan blive eller skal med!! Har hunden det dårligt er det jo kun godt du får ringet, ikke??

Anmeld

18. februar 2011

Caroline86

Albert/Alberthe1 skriver:

kan godt forstå du tvivler, men synes bare at det er en god ide at folk der arbejder med sådanne situationer til hverdag får besked om det, så tager de en beslutning om hvad der skal ske! Er jo ikke fordi du vil hunden ondt, det er jo absolut det modsatte!! Du har kun ringet og givet besked, det er ikke dig der tager besutningen om den kan blive eller skal med!! Har hunden det dårligt er det jo kun godt du får ringet, ikke??

jo, helt sikkert..

Jeg må ringe til dem og så regne med at nogle fagpersoner undersøger sagen og finder ud af hvad der skal ske, hvis der skal ske noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.