mistanke om dyremistrivsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.399 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Caroline86

Hej kloge mennesker

Hvad skal man gøre hvis man mistænker at et dyr (en hund) ikke trives?

Vi har en "nabo" som er alkoholiker (han bliver hentet af politiet i tide og utide fordi han kører spritkørsel uden kørekort) og han har en hund. Jeg har ALDRIG set ham gå med den... den ligger altid helt passivt i sin kurv i den modsatte ende af huset af ham. Hele haven (som ikke er ret stor, men indhegnet) er FYLDT med hundelort og jeg tror ærligt ikke den kommer ud andre steder end i haven Haven er måske 20 kvm eller noget lign.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal ringe til dyreværnet og få dem til at kigge på det, om jeg skal ringe til nogle andre eller om jeg skal blande mig helt udenom?

Knus Caroline som har ondt af den lille vovse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Caroline86 skriver:

Hej kloge mennesker

Vi har en "nabo" som er alkoholiker (han bliver hentet af politiet i tide og utide fordi han kører spritkørsel uden kørekort) og han har en hund. Jeg har ALDRIG set ham gå med den... den ligger altid helt passivt i sin kurv i den modsatte ende af huset af ham. Hele haven (som ikke er ret stor, men indhegnet) er FYLDT med hundelort og jeg tror ærligt ikke den kommer ud andre steder end i haven Haven er måske 20 kvm eller noget lign.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal ringe til dyreværnet og få dem til at kigge på det, om jeg skal ringe til nogle andre eller om jeg skal blande mig helt udenom?

Du SKAL blande dig!! Basta! Det lyder ikke godt det der. Måske kan han ikke overskue den, og så skal den evt. have et nyt hjem, hvis han vil gå med til det.

Anmeld

17. februar 2011

Caroline86

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du SKAL blande dig!! Basta! Det lyder ikke godt det der. Måske kan han ikke overskue den, og så skal den evt. have et nyt hjem, hvis han vil gå med til det.

ja... tror bare han er ekstremt ensom, så han går nok ikke frivilligt af med den... Jeg kan lige vise dig det på lørdag så kan du selv bedømme hvad du mener

Anmeld

17. februar 2011

heaven

jeg ville nok få nogen til at kigge forbi må jeg indrømme... så har du gjort dit.....

jeg oplevede engang en mand, der slog sin hund ganske voldsomt  under gåturen... jeg blev så gal, at jeg vendte om og ligeså stille fulgte efter manden.... heldigvis boede han ikke så langt væk - jeg noterede mig signalament og add og jeg ringede derefter til politiet, som lovede at tage sig af det - hvad der så lå i det ved jeg ikke.... men jeg kunne ikke bare se til, og turde ikke sige noget verbalt til ham.....

Jannie - også med stort dyrehjerte

Anmeld

17. februar 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Caroline86 skriver:

ja... tror bare han er ekstremt ensom, så han går nok ikke frivilligt af med den... Jeg kan lige vise dig det på lørdag så kan du selv bedømme hvad du mener

Nej men måske kan nogle eksperter tale ham til fornuft?? Det kan nogle gange hjælpe at det er profesionelle der kommer og banker på. Ikke at det behøver være let for dem.

Jeg må se på lørdag. Om ikke andet kan man melde det og nævne sin bekymring så nogen der kan vurdere det bedre kommer og kigger?

Anmeld

17. februar 2011

Maria-s

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til den lokale dyrelæge og høre hvordan jeg skulle forholde mig til sagen. Ytre din bekymring, det er der ikke noget galt i. Hvem passer hans hund, når han er inde at brumme den?? (og så må det da være MEGET ubehageligt at kunne bevidne sådan en mand sætte sig bag rattet gang på gang! Er hans bil ikke blevet konfiskeret?? For det bliver den da, hvis man gentagnende gange køre sprit uden kørekort så vidt jeg er informeret).

Kan du se hvordan dens pels ser ud mv.? En hund bliver ikke fjernet bare fordi der ikke bliver gået tur med den, men får den ikke ordentlig mad og er dens leveforhold kummerlige, så skal der reageres.

Jeg håber at høre på en opfølgning fra dig. Jeg kan simpelthen bare ikke have, når dyr ser ud til ikke at have det godt

Anmeld

17. februar 2011

Kruse90

Caroline86 skriver:

Hej kloge mennesker

Jeg syntes klart du skal ringe til dyreværnet. Det er sgu synd!

Anmeld

17. februar 2011

JuelZ

Caroline86 skriver:

Hej kloge mennesker

kender udemærket til dine tanker omkring det med at blande sig!

men ja bland dig !!! jeg har blandet mig flere gange i sådanne tilfælde... endda meldt min egen fætter til politiet for mishandling af hans hund... men det jeg gjorde var at jeg ringede først til politiet som sagde at de ville tage ud og kigge og undersøge nærmere... også dagen efter ringede jeg til dyreværnet som så snakkede efterfølgende med politiet og tog med politiet ud og kigge... det endte med at de fjernede alle dyr og han fik en bøde på 6000kr for ikke at have sine hunde chip mærket ell. forsikret..

så det kan godt betale sig at skride ind i sådanne tilfælde.. det synd at den skal lide på den måde håber du finder ud af noget, ellers ska du være velkommen til at skrive

Anmeld

17. februar 2011

Caroline86

Maria-s skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til den lokale dyrelæge og høre hvordan jeg skulle forholde mig til sagen. Ytre din bekymring, det er der ikke noget galt i. Hvem passer hans hund, når han er inde at brumme den?? (og så må det da være MEGET ubehageligt at kunne bevidne sådan en mand sætte sig bag rattet gang på gang! Er hans bil ikke blevet konfiskeret?? For det bliver den da, hvis man gentagnende gange køre sprit uden kørekort så vidt jeg er informeret).

Kan du se hvordan dens pels ser ud mv.? En hund bliver ikke fjernet bare fordi der ikke bliver gået tur med den, men får den ikke ordentlig mad og er dens leveforhold kummerlige, så skal der reageres.

Jeg håber at høre på en opfølgning fra dig. Jeg kan simpelthen bare ikke have, når dyr ser ud til ikke at have det godt

jeg ser ham sjældent sætte sig i bilen og nogle få gange har jeg sagt til ham at han ikke skal køre (kort efter er bilen væk alligevel)... Han har fået fået konfiskeret og totalt smadret sine biler men han køber jo bare en ny

Vi ser den sjældent ude i haven, så det er lidt svært at bedømme hvordan den egentlig har det.. ser den bare altid ligge i sin kurv ind gennem vinduet

Jeg må lige over og kigge lidt nærmere derovre og så er det en god idé at ringe til dyrlægen! Det kan jo endda være han kender dem og ved om han overholder det årlige tjek osv...

knus

Anmeld

17. februar 2011

Caroline86

TinaMajdah91Juel skriver:

kender udemærket til dine tanker omkring det med at blande sig!

men ja bland dig !!! jeg har blandet mig flere gange i sådanne tilfælde... endda meldt min egen fætter til politiet for mishandling af hans hund... men det jeg gjorde var at jeg ringede først til politiet som sagde at de ville tage ud og kigge og undersøge nærmere... også dagen efter ringede jeg til dyreværnet som så snakkede efterfølgende med politiet og tog med politiet ud og kigge... det endte med at de fjernede alle dyr og han fik en bøde på 6000kr for ikke at have sine hunde chip mærket ell. forsikret..

så det kan godt betale sig at skride ind i sådanne tilfælde.. det synd at den skal lide på den måde håber du finder ud af noget, ellers ska du være velkommen til at skrive

tusind tak...

Jeg vil se om jeg kan få fat i nogen i morgen (Laura fylder et år og der er drøn på hele dagen, så måske bliver det først på mandag)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.