Hej.. 
Jeg har svært ved at forstå hvordan du kan være så jaloux?
Du venter dig jo selv en dejlig lille spunk? 
Så hvorfor i alverden er du så jaloux over at dine veninder har født?
jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i det og siger det af god mening..
jeg kunne forstå at dine følelser måske gav dig noget jalousi hvis det var tilfældet at du ikke var gravid? Men det er jo ikke tilfældet.. 
Synes du skulle glæde dig på dine veninders vegne og samtidig glæde dig endnu mere til hvad der venter dig forude..
Lige pludselig er det dig selv som skal føde og har en lille baby i armene! 
Ang. det med at din veninde og hendes kæreste lader moderen babysitte, der kan jeg heller ikke helt se hvad problemet i det er??
det er vel en privat sag og helt op til dem selv, om de vil lade moderen babysitte eller ej?
Jeg håber du kan bruge mit svar og tænke lidt over det,
og istedet for at gå og være jaloux så nyd da at du er gravid og at du er kommende mor!! 
Hvor er jeg enig!
Lær dig selv at glædes på andres vegne ....også selvom de muligvis træffer nogle valg, som ligger langt fra hvad/hvordan DU ville gøre.
Du lever jo ikke 24-7 under deres tag, og kan dermed heller ikke afgøre, hvordan DE har det, og hvad DE har brug for....
Alle reagerer forskelligt på dét at blive forældre. Og det behøver jo ikke være synd for drengen, at han skal overnatte hos sin mormor, hvis det betyder, at hans forældre så igen har fået ladet energi op, og dermed meget bedre kan være der 110% for ham igen efter en ordentlig nats søvn uden afbrydelser, eller bekymringer......Enhver har deres grunde til at træffe de valg de nu gør, må man gå ud fra. Og nu er det jo DERES barn og DERES familie. Du bør som ven støtte dem, også selvom du ikke selv ville vælge det samme. Man kan sagtens være forskellige, og holde ved sine forskelligheder, uden at tage afstand til det andre gør.
Tror måske det er en rummelighed som kommer med alderen.....
Du har jo i virkeligheden kun grund til at glæde dig over, at det også snart bliver DIN tur. Og at I rundt om i din bekendtskabskreds er flere der har den glæde, at være blevet nybagte forældre - en skøn fællesnævner!
Brug energien på at være mor for DIT barn.
Og lad så de andre om, hvordan deres måde ér at køre tingene på!!
Jeg selv ville heller aldig lade min 1 mdr´s baby blive passet ude med overnatning så tidligt. Men hvem er jeg til at vurdere og bedømme for andre, hvad der er rigtigt og forkert for dem?
Jeg ville selv blive gal og såret, hvis andre (særligt familie eller venner) "kom efter mig" over de valg som JEG træffer. For det er jo hver enkeltes egen sag.
Når man er nogens mor, så er det forhåbentligt i den bedste mening og ånd, at man handler! - Og man vokser helt sikkert også mere og mere med opgaven undervejs!
Det vil du helt sikkert også selv opdage, når dit barn kommer til verden.
Så hav dine holdninger og meninger, og sig dem også gerne. Men sig dem, så der fortsat er mulighed for at mene noget andet end dig, uden at "være forkert" ....for det fortjener ingen. Så hellere holde sin mund, end at buhe nogen ud over deres valg, fordi man ikke selv ville vælge lige sådan. Du kan sagtens holde ved, at DU ikke selv ville gøre sådan, men alligevel støtte op om deres måde, at gribe tingene an på.
Hvem ved - måske har du nogle ideer og holdninger lige nu, som faktisk viser sig, at have ændret sig om et ½ eller et helt år ....Man ved det jo aldrig med sikkerhed, før man faktisk selv står i det!