Først lige en krammer
at være jaloux er intet mindre end ødelæggende inde i en, fordi man jo godt ved det er uberettiget.
Mit råd vil være at du en anden gang trækker vejret en ekstra gang inden du sender sådan en besked... Du ved jo ikke detaljerne. Om de slet ikke har sovet i gud ved hvor lang tid. Om guldet skriger non stop eller hvad der ligger til grund for deres beslutning. Jo en måned er ikke ret gammel, MEN jeg synes klart det er bedre at de er ærlige overfor sig selv og hinanden og melder ud at de har brug for en nat hvor de kan sove igennem og så har overskud til deres guld 100% igen, istedet for at være for stolte til at tage imod hjælp. Det vil da komme barnet MEGET mere til gode.
Jeg synes du er meget dømmende overfor din veninde og jeg ville selv blive enormt ked af det (og nok også en kende vred), hvis en af mine veninder kunne finde på at skrive sådan til mig.
Barnet lider ikke overlast og så længe det ikke bare er fordi de ikke lige "gider" være forældre for den ene aften og hellere vil ud og drikke sig i hegnet, så synes jeg da det er en super løsning.
Så træk vejret og lær at holde sådanne udbrud for dig selv, ellers tror jeg på du mister dine veninder. Bare fordi man er gravid giver ikke én fripas for at behandle andre dårligt..
Og tro mig mine hormoner har heller ikke været lige nemme at tøjle altid 
Hvis din veninde ikke har svaret tilbage på din tidliger kommentar, ville jeg nok også sende en undskyldning afsted og forklare at du godt kan forstå at det må være hårdt, men at du måske bare ikke kan forstå hvordan hun kan sove uden at have sin guldklump indenfor rækkevidde og hvis hun har brug for at læsse af vil du gerne ligge en skulder til.
Og så: en anden gang, hvorfor tilbyder du så ikke din veninde at komme over forbi og underholde hendes barn, mens hun så går ind og sover en time eller 2? Så får du lidt baby i årerne og gør samtidig en god gerning 
Vh Maria
Anmeld