Jalousi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.520 visninger
18 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej TøZer <3

Jeg er første gangs gravid

Og er 16+5 Har en veninde der har født her først i Febuar

Og en anden veninde der får taget vandet imorgen  Jeg har virkelig et stort problem med det

Jeg er virkelig så skrækelig jaloux, Selvfølgelig glad på deres vejne, men er extremt jaloux..!

Idag kom jeg til at vise min ene veninde det da hendes søn ikke engang er 1 mdr gammel og han allerede idag skal over og sove hos hendes mor for de kan få noget søvn.. Puha, skrev min mening til hende som var at jeg da godt nok syntes det var meget alt for tidligt, og at de da måtte kunne finde et andet system så de begge kunne få sovet (ved hun ikke ammer mere) og så bettemand stadig kunne være i deres hjem..! Jeg  har i forvejen ikke syntes at de har været parate til en lille en,. Og jeg syntes virkeligt det er uansvarligt allerede at hendes mor skal have ham en hel nat. Jeg ved ikke om det er mig der er noget galt med, håbede lidt på jeres mening om dette,. Personligt ville jeg først gøre sådan efter et år i hvert fald..!

Jeg er så jaloux, ville så gerne det var mig der sad med min lille prins i armene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Maalene

Det må være hårdt at have det sådan, så du får lige et stort knus

Prøv og tænk på, at det jo ikke er JERES lille guldklump, de har fået, de har selv været igennem 9 lange måneder og fortjener, at de har fået deres guld i armene...

Når I får jeres i armene, er det jo JERES HELT SPECIELLE GULD, som ingen andre har kunne "lave" ligeså godt...

Glæd dig over venindernes børn i stedet for, så har de også meget nemmere ved at glæde sig over jeres barn, og det vil du vel gerne have?

Mht. overnatning "allerede", så er det jo forskelligt fra person til person, hvor meget de kan holde til... Synes det er fint, at de melder ud, at de trænger til en "pause", så de kan få fornyet energi og mere overskud til deres baby - i stedet for at være kort for hovedet, og ikke give babyen de aller mest trygge rammer...

Anmeld

17. februar 2011

DLM

kan godt forstå du glæder dig til at holde din lille bebs i armene, det er også jordens dejligste øjeblik. men du kan også glæde dig til at bebsen rigtig begynder at danse samba i mavsen, det synes jeg var så sjovt og dejligt

med hensyn til at sønnen skal sove hos mormor for at mor og far kan sove. ahhhh det er lige tidligt nok når han ikke er ældre. selvom hun ikke ammer har han da brug for sin mors tryghed og omsorg.

Anmeld

17. februar 2011

Filippa & Liva

Hej..

Jeg har svært ved at forstå hvordan du kan være så jaloux?

Du venter dig jo selv en dejlig lille spunk?

Så hvorfor i alverden er du så jaloux over at dine veninder har født?  jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i det og siger det af god mening..  jeg kunne forstå at dine følelser måske gav dig noget jalousi hvis det var tilfældet at du ikke var gravid? Men det er jo ikke tilfældet..

Synes du skulle glæde dig på dine veninders vegne og samtidig glæde dig endnu mere til hvad der venter dig forude..

Lige pludselig er det dig selv som skal føde og har en lille baby i armene!

Ang. det med at din veninde og hendes kæreste lader moderen babysitte, der kan jeg heller ikke helt se hvad problemet i det er??  det er vel en privat sag og helt op til dem selv, om de vil lade moderen babysitte eller ej?

Jeg håber du kan bruge mit svar og tænke lidt over det,

og istedet for at gå og være jaloux så nyd da at du er gravid og at du er kommende mor!!

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

DLM skriver:

kan godt forstå du glæder dig til at holde din lille bebs i armene, det er også jordens dejligste øjeblik. men du kan også glæde dig til at bebsen rigtig begynder at danse samba i mavsen, det synes jeg var så sjovt og dejligt

med hensyn til at sønnen skal sove hos mormor for at mor og far kan sove. ahhhh det er lige tidligt nok når han ikke er ældre. selvom hun ikke ammer har han da brug for sin mors tryghed og omsorg.

Det ville jeg også mene,.

Foreslog hende endda at hendes kæreste kunne tage ham de nætter hun var super træt og ligeledes omvendt,. Jeg syntes det er super synd at tage ham væk fra det han lige er faldet til i :s Knægten må da blive helt forvirret

Anmeld

17. februar 2011

132319

Jeg tilslutter mig de andre, må sige at jeg simpelthen ikke synes du kan tillade dig at være jaloux.

Jeg håber ikke dine veninder ved du har det sådan, det må godt nok ikke være rart at være lykkelig nybagt mor og så have en jaloux veninde ved sidelinjen -Som oven i købet selv er gravid 

NYD de sidste måneder uden baby! Nyd at du og den kommende far bare er jer to, kan gå i biografen osv. uden at der skal arrangeres barnepiger. Det er intet mindre fantastisk at blive mor men man får aldrig den samme frihed igen.

Mht. overnatning så er du godt nok dømmende i dine udtaler! Ingen der ikke har prøvet at have en lille baby, kan udtale sig om hvornår det er for tidligt, det er helt op til den enkelte. Man kan have nok så mange meninger og holdninger men hvad andre gør, er jo faktisk deres sag.

Anmeld

17. februar 2011

Silvermist

BigBabyWish skriver:

Hej..

Så hvorfor i alverden er du så jaloux over at dine veninder har født?  jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i det og siger det af god mening..  jeg kunne forstå at dine følelser måske gav dig noget jalousi hvis det var tilfældet at du ikke var gravid? Men det er jo ikke tilfældet..

Synes du skulle glæde dig på dine veninders vegne og samtidig glæde dig endnu mere til hvad der venter dig forude..

Ang. det med at din veninde og hendes kæreste lader moderen babysitte, der kan jeg heller ikke helt se hvad problemet i det er??  det er vel en privat sag og helt op til dem selv, om de vil lade moderen babysitte eller ej?

og istedet for at gå og være jaloux så nyd da at du er gravid og at du er kommende mor!!

Jeg er helt enig. Godt skrevet

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

BigBabyWish skriver:

Hej..

Altså jeg er glad på deres vejne,. Men sammentidlig ked af det ikke er mig der allerede har fået min bette prins ud og ligger med ham i mine arme,. ;-) Og jeg er så dårlig mht tålmodighed

Anmeld

17. februar 2011

Maria-s

Først lige en krammer at være jaloux er intet mindre end ødelæggende inde i en, fordi man jo godt ved det er uberettiget.

Mit råd vil være at du en anden gang trækker vejret en ekstra gang inden du sender sådan en besked... Du ved jo ikke detaljerne. Om de slet ikke har sovet i  gud ved hvor lang tid. Om guldet skriger non stop eller hvad der ligger til grund for deres beslutning. Jo en måned er ikke ret gammel, MEN jeg synes klart det er bedre at de er ærlige overfor sig selv og hinanden og melder ud at de har brug for en nat hvor de kan sove igennem og så har overskud til deres guld 100% igen, istedet for at være for stolte til at tage imod hjælp. Det vil da komme barnet MEGET mere til gode.

Jeg synes du er meget dømmende overfor din veninde og jeg ville selv blive enormt ked af det (og nok også en kende vred), hvis en af mine veninder kunne finde på at skrive sådan til mig.

Barnet lider ikke overlast og så længe det ikke bare er fordi de ikke lige "gider" være forældre for den ene aften og hellere vil ud og drikke sig i hegnet, så synes jeg da det er en super løsning.

Så træk vejret og lær at holde sådanne udbrud for dig selv, ellers tror jeg på du mister dine veninder. Bare fordi man er gravid giver ikke én fripas for at behandle andre dårligt.. Og tro mig mine hormoner har heller ikke været lige nemme at tøjle altid

Hvis din veninde ikke har svaret tilbage på din tidliger kommentar, ville jeg nok også sende en undskyldning afsted og forklare at du godt kan forstå at det må være hårdt, men at du måske bare ikke kan forstå hvordan hun kan sove uden at have sin guldklump indenfor rækkevidde og hvis hun har brug for at læsse af vil du gerne ligge en skulder til.

Og så: en anden gang, hvorfor tilbyder du så ikke din veninde at komme over forbi og underholde hendes barn, mens hun så går ind og sover en time eller 2? Så får du lidt baby i årerne og gør samtidig en god gerning

Vh Maria

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej TøZer <3

Jeg er første gangs gravid

Og er 16+5 Har en veninde der har født her først i Febuar

Og en anden veninde der får taget vandet imorgen  Jeg har virkelig et stort problem med det

Jeg er virkelig så skrækelig jaloux, Selvfølgelig glad på deres vejne, men er extremt jaloux..!

Idag kom jeg til at vise min ene veninde det da hendes søn ikke engang er 1 mdr gammel og han allerede idag skal over og sove hos hendes mor for de kan få noget søvn.. Puha, skrev min mening til hende som var at jeg da godt nok syntes det var meget alt for tidligt, og at de da måtte kunne finde et andet system så de begge kunne få sovet (ved hun ikke ammer mere) og så bettemand stadig kunne være i deres hjem..! Jeg  har i forvejen ikke syntes at de har været parate til en lille en,. Og jeg syntes virkeligt det er uansvarligt allerede at hendes mor skal have ham en hel nat. Jeg ved ikke om det er mig der er noget galt med, håbede lidt på jeres mening om dette,. Personligt ville jeg først gøre sådan efter et år i hvert fald..!

Jeg er så jaloux, ville så gerne det var mig der sad med min lille prins i armene

Hmmm..hvor er lige forbindelsen mellem jalousi/misundelse og det at du serverer en sandhed for din veninde??
Kan da kun give dig helt ret...jeg ville da heller aldrig sende den lille ud og blive passet, når han/hun kun var en måned...men det får så være.
Det der undrer mig er...hvor er forindelsen?
Jeg spørger fordi jeg ikke rigtigt kan se sammenhængen?

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.