Hjæælp please - 16 mdr. og problemer ved aftensmaden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2011

Brams

serinasmor skriver:

hmmm ... vi sidder utroligt nok med næsten samme problemstilling (med kun 13 mdr gamle serina)

Jeg plejer at sige at serina spiser selektivt men varieret over en uges tid (når man ser på hendes aftensmadsvaner)... én aften vil hun måske kun spise pasta, en anden dag kun grøntsager, en tredje kun kød, en fjerde kun sovs, en femte kun ris, en sjette alt hvad der er på hendes tallerken ... det er meget forskelligt ... og jeg kan se det er bevidst allerede nu ... hun piller gerne sovsen af pastaen for kun at spise pastaen... hun fin sorterer gerne sin mad hvis hun den dag kun spiser majs .., osv .. én ting er dog sikkert hver aften ... hun spiser til hun er mæt .. vi har prøvet( og opgivet) at få hende til at spise varieret til hvert måltid ... hold da op en sur unge med egen vilje allerede  ... men her i huset hænger hendes temperament også sammen med at hun endnu intet sprog har og derfor bliver frustreret når vi ikke forstår hvad hun vil eller ikke kan forklare at det kunne være helt vildt lækkert at få pære i stedet for banan eller spegepølse i stedet for makrel ...

men alt i alt så tar vi det ikke så tungt endnu .. så længe hun spiser varieret over en uge.... og så tvivler jeg i øvrigt på at børn under 3 år forsøger at manipulere deres forældre til at de ikke behøver spise broccoli

serinasmor

Jeg er så enig, så enig med dig. Skønt at høre fra dig, vi fortsætter bare i vores vante rytme og lader hende "bestemme" hvad og hvor meget hun vil spise

Hun vågner heller ikke om natten og er sulten, så det må være nok det hun får.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.