Brun sovs hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.077 visninger
21 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

trunte89

Hej.
Vil høre, om I ikke har en god opskrift på brun sovs. Er bestemt ikke god ti at lave det.

Det må meget gerne være en opskrift med mål, og ikke bare ' noget vand , noget mælk osv '
og så skal den helst ikke være bagt op.

Vh Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Valle81

trunte89 skriver:

Hej.
Vil høre, om I ikke har en god opskrift på brun sovs. Er bestemt ikke god ti at lave det.

Det må meget gerne være en opskrift med mål, og ikke bare ' noget vand , noget mælk osv '

Vh Trine

Hvad skal det serveres til???

Anmeld

17. februar 2011

trunte89

Valle81 skriver:

Hvad skal det serveres til???

Idag er det medister, men det må også gerne være en der kan bruges til fx frikadeller hvor der slet ikke er noget 'snask' at lave den af.

Anmeld

17. februar 2011

Valle81

trunte89 skriver:

Idag er det medister, men det må også gerne være en der kan bruges til fx frikadeller hvor der slet ikke er noget 'snask' at lave den af.

Så ved jeg det ikke:0)

Sådan kan jeg heller ikke lave brun sovs:0) He he - synes det smager af tungen udaf vinduet - så derfor får vi altid persille sovs til disse retter:0)

Anmeld

17. februar 2011

BellaCiinea

Når jeg laver brun sovs så bruger jeg lidt af det vand jeg har kogt medisteren i, og så lidt fra de kogte kartofler/gulerødder =)

Og når nu det ikke skal være opbagt, så laver du bare en jævning.

Altså tager den mængde væske du vil lave sovs af, fra de forskellige kogte ting, og så jævner det, og tilsætter kulør + smager til =)

Anmeld

17. februar 2011

trunte89

Valle81 skriver:

Så ved jeg det ikke:0)

Sådan kan jeg heller ikke lave brun sovs:0) He he - synes det smager af tungen udaf vinduet - så derfor får vi altid persille sovs til disse retter:0)

Det er jeg bestemt heller ikke. Men tror, at manden vil korse sig hvis jeg laver persillesovs til medister

Anmeld

17. februar 2011

trunte89

IsabellaCiinea skriver:

Når jeg laver brun sovs så bruger jeg lidt af det vand jeg har kogt medisteren i, og så lidt fra de kogte kartofler/gulerødder =)

Og når nu det ikke skal være opbagt, så laver du bare en jævning.

Altså tager den mængde væske du vil lave sovs af, fra de forskellige kogte ting, og så jævner det, og tilsætter kulør + smager til =)

Ok, tak. Jeg må prøve mig lidt frem

Anmeld

17. februar 2011

FamilienSørensen

trunte89 skriver:

Hej.

Vh Trine

Uha til medister, hakkebøffer og frikadeller kommer der næsten aldrig en god saft til at lave brun sovs på. Tilsæt evt. en boulion terning udrørt i kartoffel vandet. Det gør jeg

Anmeld

17. februar 2011

BellaCiinea

trunte89 skriver:

Ok, tak. Jeg må prøve mig lidt frem

Jah det er ikk andet for =)

¨Min medistersovs smager altid af rimelig meget =)

Anmeld

17. februar 2011

trunte89

Jacob&Kusuma skriver:

Uha til medister, hakkebøffer og frikadeller kommer der næsten aldrig en god saft til at lave brun sovs på. Tilsæt evt. en boulion terning udrørt i kartoffel vandet. Det gør jeg

Super, tak, det prøver jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.