for tynd til at være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Stéphanie

Anonym skriver:

Ja, det var hvad en gammel bekendt sagde til mig..

"du er da alt for tynd til at kunne blive gravid!"

"tynde piger har svært ved at blive gravide!"

Blev så ked af det.

Jeg har ALTID været en lille én, måler 164 høj og vejer 48 kg.

Har altid været meget slank og lille men har bestemt ikke tænkt over min vægt som direkte undervægtig eller et problem.

Jeg spiser normalt og varieret, har altid dyrket motion og er i det hele taget sund og rask..

Er 5 uger henne og synes bestemt ikke det var en rar besked at få..

Hej dig..

Kan så fortælle dig at det er noget du bare skal glemme, er selv lige så høj som dig og da jeg blev gravid med min nu 3-årige datter vejede jeg omkring 42kg, og graviditeten gik fint, nej hun er da ikke jordens største barn men hun er heller ikke det mindste..

Så der er ikke noget om snakken der..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

FruHolm <3

det skal du ikk tage dig af

vejede selv 10 kg mindre end jeg sku da jeg blev gravid, og har fået en dejlig dreng der var 52 cm og vejede 4110 ved fødslen

herfra

Anmeld

17. februar 2011

Caroline86

da jeg blev gravid vejede jeg 55kg... jeg er 169 høj Pyt med hende!

Desuden er du jo gravid, så hun kan da æde sine ord i sig igen!?

knus Caroline (som ikke vejer 55 mere )

Anmeld

17. februar 2011

samantha1986

Anonym skriver:

Blev så ked af det.

Har altid været meget slank og lille men har bestemt ikke tænkt over min vægt som direkte undervægtig eller et problem.

Jeg spiser normalt og varieret, har altid dyrket motion og er i det hele taget sund og rask..

Det har jeg aldrig hørt. Jeg har hørt at det ikke er særlig smart at være gravid hvis man er overvægtig. men ikke at man var for tynd.

Synes ikke vedkommende kan være bekendt at sige sådan og kan godt forstå det gjorde dig ked af det. Men mon ikke andre folk med din størrelse har været gravide før uden problemer.

Held og lykke med graviditeten

Anmeld

17. februar 2011

Dot D

Lad dig ikke gå på af det, vi har nogle venner, der har to dejlige drenge, og hun er på samme størrelse om ikke lidt mindre. Så du skal bare nyde din graviditet og glemme alt om sådan et tankeløst menneske

Anmeld

17. februar 2011

CiSo

IsabellaCiinea skriver:

Er det lille?

Hmm jeg sys babyøer på 4000-4500 gram lyder som nogle ordentlige kanonkugler =D

Men okay - er selv født 3 uger for sent og vejede 2950 gram og var 51cm. Min lillebror er født 3 uger for tidligt og vejede 2900 gram og var 48cm. Måske der bare er små børn i min familie

2860 g og 3010g er da ikke af de største syntes jeg?? Men det ved jeg da ikke? det vel sådan som man ser på det? 

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Tusind tusind tak for alle jeres svar, piger..

Mit humør var helt i bund men det er meget bedre nu, tak for jeres beskeder!

Anmeld

17. februar 2011

BellaCiinea

sophieamalia skriver:

2860 g og 3010g er da ikke af de største syntes jeg?? Men det ved jeg da ikke? det vel sådan som man ser på det? 

Mente ikk at det var stort eller noget..

Mente om det ikk var meget normalt, og at jeg så sys at de der 4000-4500 grams babyer er nogle kæmpe kanonkugler 

Anmeld

17. februar 2011

StineW

Anonym skriver:

Blev så ked af det.

Godaften.

Jeg ved ikke om du kan være for tynd til at blive gravid,  men din fedt% kan godt være for lav.

Da vi skulle igang med at lave nr 2 fik jeg målt bl.a. fedt%, nog da denne lå på 16,2 % fik jeg at vide at den gerne måtte komme noget op, hvis jeg ville være gravid hurtigt.  Kvinder har normalt fedt % på 21 - 32 ´%. Jeg vil så lige sige at jeg havde en BMI på 20,9, så var ikke mager på nogen måde.

Det kom så helt naturligt, min krop tager nemlig helt naturligt på, når jeg lægger p-pillerne. Blev gravid i 2. forsøg.

Da vi skulle lave nr 1 ved jeg ikke hvad fedt% var, men nok ikke så lav, da jeg ikke trænede på samme måde. Til gengæld var jeg ret tynd ( BMI på 17,2 ) men der blev jeg gravid i første forsøg.

Så jeg tror bare hende trunten skal til at lukke.

Til gengæld mener jeg der er noget med at ret kraftige kvinder kan have svært ved at blive gravide.

Knus Stine

Anmeld

17. februar 2011

CiSo

IsabellaCiinea skriver:

Mente ikk at det var stort eller noget..

Mente om det ikk var meget normalt, og at jeg så sys at de der 4000-4500 grams babyer er nogle kæmpe kanonkugler 

Jeg ved faktisk ikke hvad der er normalt, det kommer vel meget an på gener o.s.v.

Men giver dig ret i at 4000 og op efter, er en baby der godt i stand.. Men meget dejlig alligevel!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.