for tynd til at være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

2babygirls

sophieamalia skriver:

Nej okay, det var en flot størrelse. :-D 

jeg fik selv et lille barn, lige som min jordemor havde sagt! 

Han vejede 2860 g og var 47 cm, men ja han sad også lige mit på min mave! 

Tror også det kommer meget an på gener!!!

Martin var en 4500g's baby og jeg var så omkring de 3500g, så hun skulle jo gerne ligne os lidt..

Men en lækker baby du har på dit profil billede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Holbæktrunten

Haha, hun kan sgu da se at du ikke er for tynd til at kunne blive gravid  Vis hende testen sguda, hvis ikke kosten tror på det

Men det er korrekt at man kan blive for tynd til at blive gravid, netop fordi moderen kommer i første række. Hvis ikke hun kan klare sig, er naturen så smart indrettet at den ikke gør hende gravid og starter en graviditet der ville ende i spontan abort alligevel, fordi moderen ikke har ressourcer nok.

Der skal dog meget til at man kommer derud, og det er som regel anorektikere og topprofesionelle atleter der risikerer at komme ud for det. Advarselstegnet er uregelmæssig/udebleven menstruation :0)

Tillykke med spiren forøvrigt

Anmeld

17. februar 2011

CiSo

Tina&Martin skriver:

Tror også det kommer meget an på gener!!!

Martin var en 4500g's baby og jeg var så omkring de 3500g, så hun skulle jo gerne ligne os lidt..

Men en lækker baby du har på dit profil billede

Ja, det har du nok meget ret i.. :-D

Jeg var også selv lille, 3010g og jeg ved faktisk ikke hvad Rasmus vejede, men det må jeg da lige spørge svigermor om!  

og tusind tak! 

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Haha, hun kan sgu da se at du ikke er for tynd til at kunne blive gravid  Vis hende testen sguda, hvis ikke kosten tror på det

Men det er korrekt at man kan blive for tynd til at blive gravid, netop fordi moderen kommer i første række. Hvis ikke hun kan klare sig, er naturen så smart indrettet at den ikke gør hende gravid og starter en graviditet der ville ende i spontan abort alligevel, fordi moderen ikke har ressourcer nok.

Der skal dog meget til at man kommer derud, og det er som regel anorektikere og topprofesionelle atleter der risikerer at komme ud for det. Advarselstegnet er uregelmæssig/udebleven menstruation :0)

Tillykke med spiren forøvrigt

Jeg synes bestemt også det var noget ubehageligt at lægge ører til og anede slet ikke hvad jeg skulle svare..

Jeg er bestemt ikke anorektier, tværtimod.

Jeg spiser meget i løbet af dagen og elsker mad.. mit problem er bare at mit stoftskifte er så stort at det aldrig sætter sig på mit, ligegyldig hvad og hvor meget jeg så indtager!

Nogle vil måske synes at det er super dejligt, men jeg kunne faktisk rigtig godt tænke mig at tage et par ekstra kilo på..

Min menstruation var meget uregelmæssig før jeg blev gravid, men det var nu mest pga. pillestop vil jeg da gå udfra, og ikke min vægt da jeg ellers ikke har haft problemer med den før.

Anmeld

17. februar 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Jeg synes bestemt også det var noget ubehageligt at lægge ører til og anede slet ikke hvad jeg skulle svare..

Jeg er bestemt ikke anorektier, tværtimod.

Jeg spiser meget i løbet af dagen og elsker mad.. mit problem er bare at mit stoftskifte er så stort at det aldrig sætter sig på mit, ligegyldig hvad og hvor meget jeg så indtager!

Nogle vil måske synes at det er super dejligt, men jeg kunne faktisk rigtig godt tænke mig at tage et par ekstra kilo på..

Min menstruation var meget uregelmæssig før jeg blev gravid, men det var nu mest pga. pillestop vil jeg da gå udfra, og ikke min vægt da jeg ellers ikke har haft problemer med den før.

Ignorer dumme kommentarer fra andre, og nyd din graviditet. Jeg er en af dem der misunder sit stofskifte en smule, men mit er også så lavt at jeg er i behandling.

Har du fået tjekket dit stofskifte hos lægen? Man kan jo også have for højt stofskifte, og det kan også behandles :0)

OG så skal man jo lige huske at vi alle er forskellige. Nogen er tynde, andre slanke, nogle medium, andre buttede og nogen direkte overvægtige i forskellig grad. Ville sgu da også være kedeligt hvis vi alle var ens.

Kan huske at jeg sådan håbede at jeg ville tabe nogle kg da jeg blev sat i behandling - det skete bare ikke, trods temmelig aktiv hverdag. Har accepteret at min krop åbentbart skal være velpolstret (i teorien har jeg, i hvert fald ;0)) Og sådan er det. Nytter sgu ikke noget at gå rundt og blive trist over det, eller andres kedelige bemærkninger

Anmeld

17. februar 2011

Henriette1973

Hej

Tillykke med graviditeten

Jeg tror personlig ikke på sammenhængen mellem morens vægt ved graviditeten og størrelsen på babyen.

Selv er jeg (modsat dig) MEGET overvægtig, og blev under min graviditet undersøgt på kryds og tværs, min datter blev vægt scannet 3 gange under graviditeten, for at se om hun blev for stor. Hun blev født 13 dage over termin og vejede 3720g og var 53 cm.

Jeg tror man skal se på hvad man selv og ens mand vejede ved fødslen. Min mand vejede 3560g og jeg vejede 3500g.

Håber det giver mening

Synes bare du skal nyde din graviditet og glæde dig til det der kommer

Hilsen

Henriette

Anmeld

17. februar 2011

betiinsen

jeg vejede 52 kg og er 170 høj, og blev gravid i første forsøg efter jeg smed p-pillerne. synes ikke du lyder for tynd og synes jeg heller ikke selv jeg var, så vil nu ikke lytte til dem der sagde det

Anmeld

17. februar 2011

MaleneG

Anonym skriver:

Ja, det var hvad en gammel bekendt sagde til mig..

"du er da alt for tynd til at kunne blive gravid!"

"tynde piger har svært ved at blive gravide!"

Blev så ked af det.

Jeg har ALTID været en lille én, måler 164 høj og vejer 48 kg.

Har altid været meget slank og lille men har bestemt ikke tænkt over min vægt som direkte undervægtig eller et problem.

Jeg spiser normalt og varieret, har altid dyrket motion og er i det hele taget sund og rask..

Er 5 uger henne og synes bestemt ikke det var en rar besked at få..

Jeg havde bestemt ikke nogen problemer med hverken at blive gravid eller holde på barnet selvom jeg dengang målte 163 og vejede 48 kg

Anmeld

17. februar 2011

ønskebørn74

Anonym skriver:

Ja, det var hvad en gammel bekendt sagde til mig..

"du er da alt for tynd til at kunne blive gravid!"

"tynde piger har svært ved at blive gravide!"

Blev så ked af det.

Jeg har ALTID været en lille én, måler 164 høj og vejer 48 kg.

Har altid været meget slank og lille men har bestemt ikke tænkt over min vægt som direkte undervægtig eller et problem.

Jeg spiser normalt og varieret, har altid dyrket motion og er i det hele taget sund og rask..

Er 5 uger henne og synes bestemt ikke det var en rar besked at få..

Hun lydder som en missundelig harpe...

Anmeld

17. februar 2011

BellaCiinea

sophieamalia skriver:

Ja, det har du nok meget ret i.. :-D

Jeg var også selv lille, 3010g og jeg ved faktisk ikke hvad Rasmus vejede, men det må jeg da lige spørge svigermor om!  

og tusind tak! 

Er det lille?

Hmm jeg sys babyøer på 4000-4500 gram lyder som nogle ordentlige kanonkugler =D

Men okay - er selv født 3 uger for sent og vejede 2950 gram og var 51cm. Min lillebror er født 3 uger for tidligt og vejede 2900 gram og var 48cm. Måske der bare er små børn i min familie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.