Hvem står med ansvaret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

DLM

det er da helt klart sælger der er ansvarlig da det ikke er pakket ordenligt ind for at beskytte det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Hej piger!

Lige et spørgsmål:
Jeg har købt et billede på lærred, men da jeg modtager det er det gået helt i stykker og er direkte til skraldespanden! Det er virkelig trist fordi jeg havde glædet mig til at modtage billedet, men endnu mere fordi jeg jo har mistet penge

Sælger sendte billedet pakken ind i avisparpir og tape, med en sort sæk udenom!

Men hvem har egentlig ansvaret?
Sælger - fordi det ikke var pakket ordentligt ind
Posthuset - fordi de ikke har håndteret pakken ordentligt
Køber - fordi pakken var hel, da sælger sendte den

Hvad tænker i? Og hvad havde i gjort - både som køber og sælger?

Hvor stort var lærredet?

Uanset str ville jeg klart anbefale at man pakker det ind i bobleplast, det gør jeg altid selv. Og afhængigt af str så ville jeg sende det som forsigtig post.

Jeg har svaret at det er sælgers ansvar, da det er sælger der har pakket varen og valgt ikke at sende som forsigtig post!

Hvad skriver sælger selv??

Anmeld

17. februar 2011

LIZO

vil os sige at det er sælger ansvar at pakke den forsvarligt ind. en gang avis papir hjælper jo ikke meget.. har du huske at tage billeder af det.. ville kræve at få min penge tilbage.

Anmeld

17. februar 2011

Nemesis

Det er sælgers ansvar! Det er sælgers ansvar at varen kommer frem i hel stand og dette ansvar har han jo ikke levet op til.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/skader

:-) Sisse

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

linselouise skriver:

Hvor stort var lærredet?

Uanset str ville jeg klart anbefale at man pakker det ind i bobleplast, det gør jeg altid selv. Og afhængigt af str så ville jeg sende det som forsigtig post.

Jeg har svaret at det er sælgers ansvar, da det er sælger der har pakket varen og valgt ikke at sende som forsigtig post!

Hvad skriver sælger selv??

Sælger mener, at ansvaret er ude af hendes hænder så snart varen er afleveret på posthuset

Anmeld

17. februar 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Sælger mener, at ansvaret er ude af hendes hænder så snart varen er afleveret på posthuset

Jamen så må du henvise hende til forbrugerstyrelsens hjemmeside, for det er altid sælgers ansvar at varen pakkes forsvarligt ind når den sendes, og man kan ikke kalde et lærre i en sort sæk og avispapir forsvarligt pakket ind!

Er det en privat person eller et firma? Og hvilken side har du købt maleriet igennem?

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

linselouise skriver:

Jamen så må du henvise hende til forbrugerstyrelsens hjemmeside, for det er altid sælgers ansvar at varen pakkes forsvarligt ind når den sendes, og man kan ikke kalde et lærre i en sort sæk og avispapir forsvarligt pakket ind!

Er det en privat person eller et firma? Og hvilken side har du købt maleriet igennem?

Det er købt af en privatperson på baby.dk

Anmeld

17. februar 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Det er købt af en privatperson på baby.dk

ok, tror ikke baby.dk kan hjælpe dig med sagen. Havde du købt det hos trendsales eller QXL havde muligheden for hjælp været større fordi det er rigtige handelssteder.

Hvor er det øv for dig Bliver rigtig ærgerlig over sådan noget, fordi jeg kan ikke forstå at man tør sende et maleri på den måde som sælger har gjort. Det er jo spild af kunst

Anmeld

17. februar 2011

Mormilla

Anonym skriver:

Hej piger!

Lige et spørgsmål:
Jeg har købt et billede på lærred, men da jeg modtager det er det gået helt i stykker og er direkte til skraldespanden! Det er virkelig trist fordi jeg havde glædet mig til at modtage billedet, men endnu mere fordi jeg jo har mistet penge

Sælger sendte billedet pakken ind i avisparpir og tape, med en sort sæk udenom!

Men hvem har egentlig ansvaret?
Sælger - fordi det ikke var pakket ordentligt ind
Posthuset - fordi de ikke har håndteret pakken ordentligt
Køber - fordi pakken var hel, da sælger sendte den

Hvad tænker i? Og hvad havde i gjort - både som køber og sælger?

Nu ved jeg ikke hvor du har købt det. Men ville mene at det er sælger ansvar. Pakken burde ha været pakket bedre ind og forsikret. På nær hvis du har bedt om at få den sendt billigt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.