Hvem står med ansvaret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvem skal betale?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.510 visninger
18 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej piger!

Lige et spørgsmål:
Jeg har købt et billede på lærred, men da jeg modtager det er det gået helt i stykker og er direkte til skraldespanden! Det er virkelig trist fordi jeg havde glædet mig til at modtage billedet, men endnu mere fordi jeg jo har mistet penge

Sælger sendte billedet pakken ind i avisparpir og tape, med en sort sæk udenom!

Men hvem har egentlig ansvaret?
Sælger - fordi det ikke var pakket ordentligt ind
Posthuset - fordi de ikke har håndteret pakken ordentligt
Køber - fordi pakken var hel, da sælger sendte den

Hvad tænker i? Og hvad havde i gjort - både som køber og sælger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

FruDall

Sælger har ansvaret for at pakke ordentligt ind. Kun hvis det er sendt som pakke, mærket forsigtig kan det være post dk.

Hvis du har købt af autoriseret forhandler bør der ikke være problemer med at få et nyt tilsendt - ordentligt pakket ind/mærket.

Men hvis du har købt af en privat bliver det nok svært at gøre noget, hvis han/hun ikke mener at ansvaret ligger hos sælger

Anmeld

17. februar 2011

Sofia

Umiddelbart tænker jeg at risikoens overgang er på det tidspunkt hvor salgsgenstanden er overgivet til et forsvarligt fragtmiddel, som Post DK jo er, så derfor er riskoen gået over på køber. Jeg tror derfor køber hæfter. Men det er svært at vurdere præcist, når man ikke kender alle detaljer.

Anmeld

17. februar 2011

Loa

Sys da i hvert fald det er pænt fesent af sælger at pakke det så uforsvarligt ind! Har stemt sælger........

Anmeld

17. februar 2011

K&S

Loa skriver:

Sys da i hvert fald det er pænt fesent af sælger at pakke det så uforsvarligt ind! Har stemt sælger........

Anmeld

17. februar 2011

XXSS

Jeg vil mene, at det er sælger der står for den fulde indpakning, og at denne er optimal - og hvis pakken er sendt som forsikret pakke, er det vel postdanmark, der skal dække skaden.

Anmeld

17. februar 2011

twinboys

Sælgeren...

Burde have pakket det ordentlig ind...

Har du kontaktet sælger???

Hvad siger sælger????

Send et billede af billedet så sælger kan se det???

Majbritt

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Sælgeren...

Burde have pakket det ordentlig ind...

Har du kontaktet sælger???

Hvad siger sælger????

Send et billede af billedet så sælger kan se det???

Majbritt

Jeg har kontaktet sælger, som mener at sagen er ude af deres hænder, når pakken er afleveret på posthuset jeg synes den er svær! Tænker At sagen står mellem sælger og posthuset! Det kan vel aldrig blive mit problem! Jeg har jo ikke gjort noget forkert! Øv øv!

Anmeld

17. februar 2011

henh01

Hvilken side har du købt det gennem? For er det en side som TS så kan du da kontakte support der klart vil afgøre hvem ansvaret ligger hos.

Anmeld

17. februar 2011

twinboys

Anonym skriver:

Jeg har kontaktet sælger, som mener at sagen er ude af deres hænder, når pakken er afleveret på posthuset jeg synes den er svær! Tænker At sagen står mellem sælger og posthuset! Det kan vel aldrig blive mit problem! Jeg har jo ikke gjort noget forkert! Øv øv!

Hvor underligt... Hvilken side har du købt det igennem???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.