Fars pige - mors dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

tinasmor

ladydan1 skriver:

Her er det kun mor der dur....for både dreng og pige!

:-) Sisse

Det luner lidt at høre Altså ikke at de ikke skal være fars piger. Men har en pige og venter en til. Jeg har hørt den der et par gange i graviditeten: Nå, så ingen dreng der kan bliver mors dreng. Man siger jo at pigerne bliver fars piger.

Ved godt det er helt åndsvagt, men er efterhånden nu begyndt at tænker over det (gjorde jeg slet ikke før) dumt, ved det godt.

Men vil jo også godt være tæt knyttet til dem. Trøster dog med at hjemme hos mig da jeg var barn, var både søster og jeg mors piger (men der var far også ude og rejse non- stop så har sikkert noget med det at gøre)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Kvindemin

SussieThyssen skriver:

Well lad os sige det på den måde, at pigerne altid har kunnet sno farmand om en lillefinger, så viftede de bare med en øjenvippe, så var han solgt.
Men når det kom til den egentlige tryghed..så var det MOAR...LOL
Men..jo egentligt...Nickolai har været langt mere mor-syg end pigerne og er det stadig på sin vis.
Der er ting han går til Niels med, men mht tryghed og den slags..der er det mor.

Men har set i mange tilfælde, at far var det bedste i verden hos pigerne og omvendt med drengene..og det er der også en naturlig biologisk forklaring på.

Kærligst
Sussie

Må jeg hører, må jeg hører, søde Sussie

Anmeld

17. februar 2011

Nemesis

tinasmor skriver:

Det luner lidt at høre Altså ikke at de ikke skal være fars piger. Men har en pige og venter en til. Jeg har hørt den der et par gange i graviditeten: Nå, så ingen dreng der kan bliver mors dreng. Man siger jo at pigerne bliver fars piger.

Ved godt det er helt åndsvagt, men er efterhånden nu begyndt at tænker over det (gjorde jeg slet ikke før) dumt, ved det godt.

Men vil jo også godt være tæt knyttet til dem. Trøster dog med at hjemme hos mig da jeg var barn, var både søster og jeg mors piger (men der var far også ude og rejse non- stop så har sikkert noget med det at gøre)

Tjaa det har det måske også her...altså at far ikke er meget hjemme. Men Hun er nu generelt en morsyg pige..uanset hvor vi er og hvem der er her..måske lige bortset fra farmor som bare er den bedste hos alle ungerne!

:-) Sisse

Anmeld

17. februar 2011

tinasmor

Men tænker også lidt på at det med fars pige, måske også mere er når de er små.

Jeg synes da i hvertfald ofte at høre (og er også sådan selv) at når man selv bliver voksen (hvis man selvfølgelig har et godt forhold til mor) så er man tæt med hende. Ringer ofte, og når man får børn er det mor man tager hjem til og mor man får råd af osv. Hvor det, hvis man har en dreng, så ofte bliver svigermor (altså ikke af ens søn ringer til svigermor, men fordi hans kone så vil benytte sig mere af sin egen mor)

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Chritinap skriver:

Må jeg hører, må jeg hører, søde Sussie

Jamen det har noget at gøre med den biologiske/kemiske magtballance mellem kønnene.

Vi skal helt tilbage tilbage til urmennesket, og vi kan såmænd også blot kigge på andre flokdyr på jorden...aber, løver osv.
En lille dreng vil automatisk konkurrere med den store han i flokken, samtidigt er han udsat for den normale kemisk-agressive holdning fra alphahannen til en ny konkurrerende han, selvom denne er lille.

Små drenge udsender en bestemt type ferromoner, som instinktivt passificerer den voksne han/alphahannen i flokken, og som har et duftmønster, som han kan genkende som sit eget i og med, det er hans afkom, men alligevel ser man tilfælde, hvor alphahannen angriber hanungerne, fordi han producerer så meget mandligt kønshormon, at det overdøver hanungens ferromoner.
Dette ser man fx hos aber.

Så derfor kan den lille dreng med fordel knytte sig ekstra stærkt til sin mor i den første farlige tid/år, og binde hende til sig, Samtidigt med at han igennem kontrollen over hende som alphahannens mage, opnår en høj position i herakiet, og derved en dag kan få en chance til at forstøde den eksistrende alphahan, selvom denne godt nok er hans far.

Alt dette foregår forunderligt nok helt ubevidst og styres udelukkende af homoner/duftstoffer og urinstinkter, og er slet ikke noget man går og tænker over, når man som mand og kvinde sætter et barn i verden.

Senere kommer den periode, hvor drengen bliver større, hvor han begynder at lave drenge- og mandeting sammen med faderen, og det skyldes så, at han nærmer sig en ny fase i sit eget og flokkens liv, hvor det drejer sig om at lære af og indynde sig hos alphahannen, sådan at den unge han kan opnå så høj en position som muligt og helst lige under førerhannen.
Men hele sit liv, vil han være særligt knyttet til sin mor, fordi han igennem hendes opdragelse og position altid vil være den førende hun, også selvom han selv engang får kone og børn.
Det er iøvrigt derfor så mange kvinder døjer med tyrraniske svigermødre, de tror de stadig er førerhun for deres søn

Modsat er det med små piger.
De skal og må opnå et godt forhold til faderen/alphahannen, fordi deres instinktive mål er, at forskubbe førerhunnens position eller overtage den efter hende.
De har intet behov for at udsende afvæbnende ferromoner, fordi de er af hunkøn, og derfor har langt mindre brug for beskyttelse som små.
Til gengæld så drejer det sig om tidligst muligt at få tag om alphahannen, få ham charmeret og passificeret, så han opfatter hende som et attraktivt medlem af flokken, der senere kan blive en potentiel alphahun, om ikke for ham selv, så for efterfølgeren.
Husk på, at i dyreverdenen, ser dyr ikke på slægtskab og formering på samme måde som os, og det gjorde urmennesket heller ikke.
Senere begynder perioden med mor/datterforholdet, hvor pigen vil efterabe moderens måde at være på og tage ved lære af hende, for hun er jo alphahunnen, og derfor er hun værd at lære noget af.

Derfor oplever man altså, at de små piger er "fars pige", hun går efter en alphahun position, og små drenge er "mors dreng", udelukkende fordi han dels ønsker at beskytte sig imod alphahannen, men også ønsker en magtpossition som alphahan igennem moderen, når den tid er inde.

Anmeld

17. februar 2011

..

Det holder stik hjemme hos os.

Altså både min søn og min datter er vilde med både min mand og jeg og omvendt, når det så er sagt..

Min datter kan slippe afsted med ALT hos hendes far, han syntes altid at hun er så sød og bedårende uanset hvor belastende hun kan være.

Min søn har nemmere ved at slippe afsted med tingene hos mig, jeg syntes han er så dejligt og fuldstændig charmerende. (det syntes jeg også om min datter men jeg kan nemmere gennemskue hendes motiver)

Anmeld

17. februar 2011

Mia&Allan

Herhjemme er den såsmåt ved at blive sådan  Vores datter bliver ihvertfald ubeskriveligt glad når hendes far står op om eftermiddagen og uanset hvor træls en dag hun har haft så er hun glad når farmand står op...

Men i min familie har jeg også altid været fars pige og min lillebror var mors dreng

Anmeld

17. februar 2011

Ansemusen

Herhjemme er det Mors dreng. Men Thias er også kun 8,5 måned, og i den alder er de jo som regel altid Morsyge, uanset køn. Separationsangsten er vist også på sit højeste! Far dur helt fint, når Mor ikke er der, men er jeg der så vil han som oftest over til mig.

Jeg var selv Fars pige. Men tror mere det handlede om, at min Far var meget mere til at regne med end min Mor. Hun kunne godt have sig noget af nogle humørsvingninger, hvor min Far bare altid var dejligt rolig og gav masser af tryghed

Anmeld

17. februar 2011

mamax3

Chritinap skriver:

Holder det også stik hos jer

Her er det mors pige den lille... 

Mors og far pige den mellem.

MEN Mormors dreng den store

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.