Nogen der kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Bigmamma

Hej alle sammen!  Min datter på 14 måneder har været syg i 2 uger nu. Vi fandt ud af i tirsdags at hun havde fået rs-virussen  Hun er så ved at være frisk nu, Hun leger og griner og fjoller, men er stadig meget træt. Problemet er at hun ikke rigtig vil spise...hun drikker okay, hun måtte godt drikke lidt mere synes vi, men hendes væsketal er fint  Men kan ikke forstå at hun ikke rigtig vil spise og det bekymre mig meget....Jeg vil jo ikke tvinge maden i hende, men kan se at hun har tabt sig og tænker også at hendes manglende energi skyldes at hun ikke rigtig får noget mad. Hun vil kun drikke vand og mælk. Saftevand fik hun hele weekenden, men det nægter hun og drikke nu...Skal jeg prøve med nogle jerndråber? Håber der er nogen af jer fantastiske tøser der kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

afrobabies

lauramusen skriver:

Hej alle sammen!  Min datter på 14 måneder har været syg i 2 uger nu. Vi fandt ud af i tirsdags at hun havde fået rs-virussen  Hun er så ved at være frisk nu, Hun leger og griner og fjoller, men er stadig meget træt. Problemet er at hun ikke rigtig vil spise...hun drikker okay, hun måtte godt drikke lidt mere synes vi, men hendes væsketal er fint  Men kan ikke forstå at hun ikke rigtig vil spise og det bekymre mig meget....Jeg vil jo ikke tvinge maden i hende, men kan se at hun har tabt sig og tænker også at hendes manglende energi skyldes at hun ikke rigtig får noget mad. Hun vil kun drikke vand og mælk. Saftevand fik hun hele weekenden, men det nægter hun og drikke nu...Skal jeg prøve med nogle jerndråber? Håber der er nogen af jer fantastiske tøser der kan hjælpe mig

Så skal du nok være ligeglad med hvad det er for noget mad du tilbyder, prøv med nogle af hendes "livretter" Det er det vigtigste at hun drikker.... Prøv med kiks, saltstænger, rosiner, frugt, yougurt...

Anmeld

17. februar 2011

Maise

Har du fået tjekket hendes hals,øre og lunger også ?? Min datter nægtede pludselig at spise og ville kun drikke, fandt ud af hun havde streptokokker i halsen ( slem slem halsbetændelse). Hvor mange dage er det hun ikke har spist ?? sover hun fint om natten??

Anmeld

17. februar 2011

Bigmamma

victoria2008 skriver:

Så skal du nok være ligeglad med hvad det er for noget mad du tilbyder, prøv med nogle af hendes "livretter" Det er det vigtigste at hun drikker.... Prøv med kiks, saltstænger, rosiner, frugt, yougurt...

Hun spiser masser af kiks og blåbær og bananer. Men er bare lidt bekrymret for om der er nok med nærig i det til en hel dag...Hun spiste alt før hun blev syg....

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

lauramusen skriver:

Jerndråber er godt.
Men giv hende noget drikkecultura med hindbærsmag.
Det er godt for mavsen, og kan tit stimulere appetitten en del.
Efter sådan en lang sygdom, så skal hele systemet genoptrænes i maveregionen, så giv hende let mad, der ikke er for krydret eller massivt.
Ris, små kødboller, frikadeller, kartoffelmos og kylling.
Lav mosen med lidt fløde og en smørklat og put også en smørklat i risen.
Frist hende med små bunker af ærter, reven gulerod, minitomater, babymajs, æblebidder, kiks og den slags.
Skidt være med om der også kommer lidt af det usunde med.
Læs ikke for meget på tallerken af gangen, men aranger det i små appetitlige portioner, som ser indbydende ud.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. februar 2011

Bigmamma

Maise skriver:

Har du fået tjekket hendes hals,øre og lunger også ?? Min datter nægtede pludselig at spise og ville kun drikke, fandt ud af hun havde streptokokker i halsen ( slem slem halsbetændelse). Hvor mange dage er det hun ikke har spist ?? sover hun fint om natten??

Lungerne var der kun en lille smule og høre på. Og hun skal til ørelægen der 8 marts. Hun har de sidste 2 nætter sovet rigtig godt for hun hoster gudskelov ikke så meget mere  og hun sover fra kl 19:30 til kl 8 dagen efter  Puuuuha sølle lille pus  hvor længe blev det med ikke og spise?

Anmeld

17. februar 2011

afrobabies

lauramusen skriver:

Hun spiser masser af kiks og blåbær og bananer. Men er bare lidt bekrymret for om der er nok med nærig i det til en hel dag...Hun spiste alt før hun blev syg....

Det bliver du desværre nok nødt til at lade være med at tænke på... Hun skal nok få appetitten igen når hun er helt frisk igen

Anmeld

17. februar 2011

Bigmamma

SussieThyssen skriver:

Jerndråber er godt.
Men giv hende noget drikkecultura med hindbærsmag.
Det er godt for mavsen, og kan tit stimulere appetitten en del.
Efter sådan en lang sygdom, så skal hele systemet genoptrænes i maveregionen, så giv hende let mad, der ikke er for krydret eller massivt.
Ris, små kødboller, frikadeller, kartoffelmos og kylling.
Lav mosen med lidt fløde og en smørklat og put også en smørklat i risen.
Frist hende med små bunker af ærter, reven gulerod, minitomater, babymajs, æblebidder, kiks og den slags.
Skidt være med om der også kommer lidt af det usunde med.
Læs ikke for meget på tallerken af gangen, men aranger det i små appetitlige portioner, som ser indbydende ud.

Kærligst
Sussie

Det Skal da lige prøves  Havde ikke selv tænkt på det med drikke cultura, tak for det

Anmeld

17. februar 2011

Bigmamma

victoria2008 skriver:

Det bliver du desværre nok nødt til at lade være med at tænke på... Hun skal nok få appetitten igen når hun er helt frisk igen

Jaa det har du nok ret i...er noget af en pyllemor  men tak for hjælpen

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

lauramusen skriver:

Det Skal da lige prøves  Havde ikke selv tænkt på det med drikke cultura, tak for det

Det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.