lauramusen skriver:
Hej alle sammen!
Min datter på 14 måneder har været syg i 2 uger nu. Vi fandt ud af i tirsdags at hun havde fået rs-virussen
Hun er så ved at være frisk nu, Hun leger og griner og fjoller, men er stadig meget træt. Problemet er at hun ikke rigtig vil spise...hun drikker okay, hun måtte godt drikke lidt mere synes vi, men hendes væsketal er fint
Men kan ikke forstå at hun ikke rigtig vil spise og det bekymre mig meget....Jeg vil jo ikke tvinge maden i hende, men kan se at hun har tabt sig og tænker også at hendes manglende energi skyldes at hun ikke rigtig får noget mad. Hun vil kun drikke vand og mælk. Saftevand fik hun hele weekenden, men det nægter hun og drikke nu...Skal jeg prøve med nogle jerndråber? Håber der er nogen af jer fantastiske tøser der kan hjælpe mig
Jerndråber er godt.
Men giv hende noget drikkecultura med hindbærsmag.
Det er godt for mavsen, og kan tit stimulere appetitten en del.
Efter sådan en lang sygdom, så skal hele systemet genoptrænes i maveregionen, så giv hende let mad, der ikke er for krydret eller massivt.
Ris, små kødboller, frikadeller, kartoffelmos og kylling.
Lav mosen med lidt fløde og en smørklat og put også en smørklat i risen.
Frist hende med små bunker af ærter, reven gulerod, minitomater, babymajs, æblebidder, kiks og den slags.
Skidt være med om der også kommer lidt af det usunde med.
Læs ikke for meget på tallerken af gangen, men aranger det i små appetitlige portioner, som ser indbydende ud.

Kærligst
Sussie
Anmeld