Hvor lang tid bruger I på putning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Frøken Sørensen

Herhjemme kommer vores søn i nattøj ved 18.30/19.00 tiden. Så får han børstet tænder og enten læser vi en lille bog ellers bliver han lagt i sin seng og så synger vi et par søde sange! Derefter bliver der sagt godnat og så falder han for det meste i søvn af sig selv meget hurtigt   Han er næsten 13 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

frk Jensen

Rutinen herhjemme..

ca kvart i syv begynder vi at finde nattøj osv frem.. Vi finder sutter, og hans to små puder og Bamse.

Han får nattøj på, skiftet, bliver smurt med creme osv..

Kl ca fem i syv går vi ind på hans værelse, snakker lidt om hvordan dagen er gået, hvad vi har lavet osv... snakker lidt om hans peter plys billeder osv..

Siger Godnat min skat, nu skal du sove dejligt til imorgen tidlig.. Mor elsker dig ( så siger han æææsker moar )

Så putter jeg ham under dynen, og så går jeg stille og rolig ud. Han putter sig med bamse i hans arme.. GODNAT

Og så lægger han sig til at sove..

Anmeld

17. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Herhjemme kommer han i nattøj lige efter maden, hvorefter han så får lov at lege til 18.30 ca.
Så kigger vi lidt i bøger, mens han sidder med sin tandbørste, og derefter putter vi ham.

Fra vi lægger ham i sengen til han sover går der oftest 20-30 min, og vi skal være derinde til han sover. Han er 15 mdr. gammel.

Er det meget tid at bruge på putning? Og bliver I hos barnet til det sover?

- Er vores første, så er lidt nysgerrig på hvor lang tid I bruger på at at få jeres til at sove

Frederic er også vores den første.

Jeg sagde allerede fra da han lå i maven at jeg ikke ville have time lange puttniger, ingen side og nusse/ holde i hånd mm til han sover, ikke sove derinde osv.

Vi havde rytme med amning (stopped jeg med da han var 8 mdr) - komme i nattøj - puttes i seng fra han var helt lille og til han var 1 år ca. Nattøj - børste tænder, derefter puttes i seng som tog ca. 5 min. Ingen sang og ingen historie.

Fra 1 år til idag 2,5 år er det samme rytme - dog med 1 og samme sang. 

Nattøj - børste tænder - finde sut og i seng. Bliver puttet godt med dynen - nusseklude og bamser. Kysset godnat - sagt tak for idag - jeg elsker dig - ses i morgen og sov godt, efterfulgt af en bette sang. Dette tager også ganske få min. 

Han bliver puttet mellem 18.20 - 19.00 og bliver vækket næste morgen kl 7.15. I weekender vækker vi ham først kl 8.

Anmeld

17. februar 2011

sarahb

Vi bruger 5 min og har gjort det siden han var omkring 10 mdr. og nu er han 2,3 år...

Anmeld

18. februar 2011

Brams

Anonym skriver:

Herhjemme kommer han i nattøj lige efter maden, hvorefter han så får lov at lege til 18.30 ca.
Så kigger vi lidt i bøger, mens han sidder med sin tandbørste, og derefter putter vi ham.

Fra vi lægger ham i sengen til han sover går der oftest 20-30 min, og vi skal være derinde til han sover. Han er 15 mdr. gammel.

- Er vores første, så er lidt nysgerrig på hvor lang tid I bruger på at at få jeres til at sove

Lærke er 16 mdr. og herhjemme ser putningen nogenlunde sådan ud:

Lærke kommer i seng 18.30. Ca. 18.15 læser vi godnathistorie og derefter bliver hun lagt i sin seng og får en godnatsang. Herefter går vi ud af rummet og så lægger hun sig til at sove

Vi kan godt risikere at skulle derind et par gange fordi hun vil have noget vand f.eks, men vi sidder ikke ved hende indtil hun falder i søvn.

Anmeld

18. februar 2011

XXSS

Anonym skriver:

Olivia er nu to, men også da hun var halvanden tog hun sin sut og bamse mellem 18-19 og så var hun klar til at blive puttet - jeg børstede tænder med hende, kom hende i nattøjet og lagde hende i seng og så sov/sover hun. Hun gider ikke alt det der med at få læst bog osv. Hun vil bare sove når hun er træt.

Anmeld

18. februar 2011

Tulle28

Stump90 skriver:

Hvor gammel er han ?

Jeg har en datter på 3½ måned ..

Om aftenen ligger hun og leger på sit lege tæppe, men mellem 19 og 20 får hun nattøj på, bliver lagt i sin seng og får en flaske .. Når hun har spist får hun sutten og jeg går .. Er derefter kun inde ved hende når hun græder pga hun har smidt sutten .. Så hun får bare sutten og så går jeg igen ..

Jeg føler ikk hun behøver lærer at man skal være ved hende til hun sover.

Den holdning havde jeg også da min datter var 3 mdr. og det var heller ikke nødvendigt - men jeg skal love for det har ændret sig Fra hun var omkring 6 mdr. og til nu, har vi skulle sidde inde hos hende til hun sov, sådan lidt on/off. Pt. skriger hun panisk, hvis vi bare så meget som overvejer at gå ud.

Til ts: Det lyder meget normalt i mine ører. Min datter er kun 11 mdr., men på en god dag er det også, hvad vi bruger på at putte hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.