Hvor lang tid bruger I på putning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.630 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Anonym trådstarter

Herhjemme kommer han i nattøj lige efter maden, hvorefter han så får lov at lege til 18.30 ca.
Så kigger vi lidt i bøger, mens han sidder med sin tandbørste, og derefter putter vi ham.

Fra vi lægger ham i sengen til han sover går der oftest 20-30 min, og vi skal være derinde til han sover. Han er 15 mdr. gammel.

Er det meget tid at bruge på putning? Og bliver I hos barnet til det sover?

- Er vores første, så er lidt nysgerrig på hvor lang tid I bruger på at at få jeres til at sove

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Herhjemme kommer han i nattøj lige efter maden, hvorefter han så får lov at lege til 18.30 ca.
Så kigger vi lidt i bøger, mens han sidder med sin tandbørste, og derefter putter vi ham.

Fra vi lægger ham i sengen til han sover går der oftest 20-30 min, og vi skal være derinde til han sover.

- Er vores første, så er lidt nysgerrig på hvor lang tid i bruger på at at få jeres til at sove

Herhjemme er det nogenlunde samme procedure.

Han kommer i nattøj omkring 18.30 og så kigger vi i billedbog 10-15 minutter, og så bliver han lagt kl 19. Vi skiftes herhjemme til at sidde inde ved ham til han sover. Det tager ½ time ca. Men vi kan sidde med den bærbare imens så synes ikke det er slemt

Anmeld

17. februar 2011

Stump90

Hvor gammel er han ?

Jeg har en datter på 3½ måned ..

Om aftenen ligger hun og leger på sit lege tæppe, men mellem 19 og 20 får hun nattøj på, bliver lagt i sin seng og får en flaske .. Når hun har spist får hun sutten og jeg går .. Er derefter kun inde ved hende når hun græder pga hun har smidt sutten .. Så hun får bare sutten og så går jeg igen ..

Jeg føler ikk hun behøver lærer at man skal være ved hende til hun sover.

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Fra vi lægger ham i sengen til han sover går der oftest 20-30 min, og vi skal være derinde til han sover.

- Er vores første, så er lidt nysgerrig på hvor lang tid i bruger på at at få jeres til at sove

Hvis du vil dig selv en tjeneste, så lad være med at blive.
Sørg for han har hvad han skal bruge...sut og så videre..gerne lidt at pusle med i mørket, en bamse eller andet, men sig så godnat, sluk lyset og gå.
Mange børn, skal tit bruge lidt tid på at falde i søvn, det gør vi andre også.
Min den ene kun godt ligge 3 kvarter og synge og fortælle sig selv små historier inden hun faldt i søvn...så det er helt normalt.
Vil du ind og se til ham, så tænd ikke lyset. Gå blot ind og tjek op og gå igen.
Har man problemer med sutter, der bliver smidt væk, så hav en hel bøtte fuld ved hånden, så man ikke behøver at tænde lys for at lede efter den famøse sut
Mørket indikerer, at nu er det nat, og nu skal der soves.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. februar 2011

L.J.L

Stump90 skriver:

Hvor gammel er han ?

Jeg har en datter på 3½ måned ..

Om aftenen ligger hun og leger på sit lege tæppe, men mellem 19 og 20 får hun nattøj på, bliver lagt i sin seng og får en flaske .. Når hun har spist får hun sutten og jeg går .. Er derefter kun inde ved hende når hun græder pga hun har smidt sutten .. Så hun får bare sutten og så går jeg igen ..

Jeg føler ikk hun behøver lærer at man skal være ved hende til hun sover.

Tråden er oprettet i kategorien 1-3 år

Min er 14 mdr.

Tror der er meget forskel på alder mht putning. Vores dreng sov med det samme han blev lagt i seng da han var helt lille, men de vaner har han så ændret og vil nu ikke sove uden vi er der. Det er nok noget med tryghed.

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Tak for svar! Troede faktisk at vi brugte lang tid på at putte. En fra min mødregruppe skal bare lægge sin lille pige i sengen - så sover hun. Dette gælder også når de er ude - og er jo stærkt misundelsesværdigt

Han er 15 mdr gammel.

Mvh Stine

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Hvis du vil dig selv en tjeneste, så lad være med at blive.
Sørg for han har hvad han skal bruge...sut og så videre..gerne lidt at pusle med i mørket, en bamse eller andet, men sig så godnat, sluk lyset og gå.
Mange børn, skal tit bruge lidt tid på at falde i søvn, det gør vi andre også.
Min den ene kun godt ligge 3 kvarter og synge og fortælle sig selv små historier inden hun faldt i søvn...så det er helt normalt.
Vil du ind og se til ham, så tænd ikke lyset. Gå blot ind og tjek op og gå igen.
Har man problemer med sutter, der bliver smidt væk, så hav en hel bøtte fuld ved hånden, så man ikke behøver at tænde lys for at lede efter den famøse sut
Mørket indikerer, at nu er det nat, og nu skal der soves.

Kærligst
Sussie

Vi har prøvet og prøver stadig løbende af og til at gå. Han bliver dog meget meget ked, og putningen kan trække længe ud.

Så har han behov for den tryghed er det helt ok med mig at være derinde 20-30 min. Så længe det betyder at han får en god indslumring

Anmeld

17. februar 2011

K&S

Fra vi lægger ham i sengen til han sover går der oftest 20-30 min, og vi skal være derinde til han sover. Han er 15 mdr. gammel.

- Er vores første, så er lidt nysgerrig på hvor lang tid I bruger på at at få jeres til at sove

Anton er 6½ måned, herhjemme spiser vi ca. 17.30-18.00 - herefter får han nattøj på og så hygger vi med stille leg, indtil han bliver lagt i seng mellem 19.00-19.30.

Vi ligger ham i seng, synger en sang for ham, han får sutten og sin sove"bamse" og vi siger godnat m.m. - herefter tager det mellem 0-30 minutter, før han sover  vi sidder ikke hos ham - vores erfaring er, at han så "holder sig vågen" fordi det er spændende, at vi er der

Anmeld

17. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina er 1 år og 10 mdr., og hun kommer i nattøjet kl. 18.30 og puttet kl. 19. Vi går ud med det samme når hun har fået kys og kram. Hun sover dog oftest mellem 10-30 min efter.

Vi har siddet inde ved vores søn, da han var lille - meget dårlig vane. Derfor har vi nok været lidt mere "hård" ved vores pige og sidder ikke inde ved siden af hende til hun sover. Det er bare en dårlig vane.

Anmeld

17. februar 2011

Englebassen82

Vi har 2 der sover i samme værelse..

en på 2 år og en på 4 år.... I alt den tid de har været til også inden nr 2 kom blev man lagt UDEN at vi blev.. 2 dage med lidt trøsten så var den dyt ude...

MEN dertil skal også siges at vi begge var dybt modstandere af det med at blive til ens børn sover FORDI det er endnu sværer at stoppe med det når først man er begyndt og bliver ikke nemmere med alderen OG fordi vi havde en venne par der gjorde det, og der var bare ikke noget mere irreterende end når deres børn skulle puttes, for en af dem var væk det halve af aftenen og faldt også nogengange selv i søvn inde ved børnene og så sad man som gæster bare der...

Vores bliver puttet samtidig og kan godt ligge og snakke lidt i 15 min tid men så er der også ro..

Men alt er jo en smagssag, men vi er MEGET glade for at vores børn ikke har været vant til at vi blev der til de sov.

Også fordi at vi som forældre har brug for den tid om aftenen sammen UDEN børn..

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.