At mærke barnet vender sig i maven?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.321 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Mus84

Hej alle skønne gravide.

Jeg er idag uge 30+0, og mærker ikke helt så meget liv som jeg plejer, altså som om der er for lidt plads derinde. Men mærker hende dog stadig men bare mere indvendig...

Men derimod mærker jeg, og kan se hver gang hun vender sig derinde, det gør til tider rigtig ondt og det mærkes som om mit hoved for al blodet tilført sig eller altså hun måske blokere blodtilførslen til hovedet. Har i også mærket sådan en følelse? og er det meget normalt at der begynder at blive mere trængt derinde, eller er det fordi livmoderen vokser langsomere end barnet gør?

Mange knus fra Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

MIWULA

Jeg har selv lige været inde på fødegangen fordi jeg ikk mærkede min lille mand så meget som jeg plejede men mærkede ham dog lidt. og de sagde heller komme og få det tjekket end bare og være nervøs og har også været derinde fordi jeg troede han havde vendt sig men der var jeg oz i uge 37 der vil de ha en ind ved ikk om de vil det før uge 37 da barnet jo godt kan vende sig endnu.

Anmeld

17. februar 2011

Mus84

Ja okay så er det omkring uge 37 så skal barnet ligge sig tilrette? eller hvornår?

Har du ikke kunnet mærke når dit barn vender sig inde i maven?

Men jeg er ikke nervøs for der er noget galt eller fordi jeg mærker jo liv men det er bare meget trængt derinde... 

Eller skal jeg måske nævne det for lægen eller jordmoderen?

Anmeld

17. februar 2011

Mus84

slet ikke flere der kan give mig svar?

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Mus84 skriver:

Hej alle skønne gravide.

Jeg er idag uge 30+0, og mærker ikke helt så meget liv som jeg plejer, altså som om der er for lidt plads derinde. Men mærker hende dog stadig men bare mere indvendig...

Men derimod mærker jeg, og kan se hver gang hun vender sig derinde, det gør til tider rigtig ondt og det mærkes som om mit hoved for al blodet tilført sig eller altså hun måske blokere blodtilførslen til hovedet. Har i også mærket sådan en følelse? og er det meget normalt at der begynder at blive mere trængt derinde, eller er det fordi livmoderen vokser langsomere end barnet gør?

Mange knus fra Linda

Det er helt normalt og skyldes, at når hun moser rundt derinde, så kommer hun af og til, til at trykke på den store hovedvene du har. Derfor får du den der følelse af, at blodet stiger dig til hovedet.
Jeg kender det godt.
Det hun laver lige pt, skyldes at hun efterhånden har meget snævert med plads, og skal finde ud af at få anbragt sig med hovedet ned, men kan ikke rigtigt finde ud af det.
Derfor kan de i en kort periode både ligge på langs og på tværs, så man til tider ligner en, der har slugt en rugbybold....og det er ikke særligt behageligt.
Men om ikke ret længe, så vil der være endnu mindre plads for hende og så holder hun op med det.
At du føler hun bevæger sig indad, skyldes åbenbart at hun har en forkærlighed for at ligge med ryggen ud...det gjorde min søn også, så der blev bokset på min rygrad, så jeg somme tider troede han var ved at sparke den over.
Men også det får en ende.

Hvis du føler at den lille trykker på den store vene, så læg dig ned og slap lidt af på den ene side, så plejer de gerne at flytte sig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Mus84 skriver:

slet ikke flere der kan give mig svar?

Jo et svar mere 

Normalt har barnet lagt sig tilrette omkring uge 36, nogle gange før. Det afhænger også af hvor stor trolden er og om det er første eller 2. + gang man føder.

Mine har alle ligget med hovedet ned et sted mellem uge 26 til 30, men de har også været meget store.

Anmeld

17. februar 2011

MIWULA

Mus84 skriver:

Ja okay så er det omkring uge 37 så skal barnet ligge sig tilrette? eller hvornår?

Har du ikke kunnet mærke når dit barn vender sig inde i maven?

Men jeg er ikke nervøs for der er noget galt eller fordi jeg mærker jo liv men det er bare meget trængt derinde... 

Eller skal jeg måske nævne det for lægen eller jordmoderen?

Ja de siger i uge 37 skal barnet ligge rigtigt ellers vil de forsøge og vende det.

Nej jeg har ikk mærket min vendte sig men jeg sys jeg følte han gjorde derfor var vi inde og blive tjekket men han lå som han skulle så det var nok bare fordi han er blevet så stor.

Jeg mærkede oz liv men bare ikk så meget som han plejede og der ville de alligevel have mig ind til tjek. Men hvis det er kan du jo ringe og spørge hvis du er nervøs for noget.

Anmeld

17. februar 2011

Henriette1973

Hej

Maja vendte sig præcist i uge 32. Det skete om natten og jeg var ikke i tvivl og frem til det sidste lå hun med måsen opad

Hvis du er bekymret og urolig så kontakt fødegange/svangerskabsamb. og bliv beroligt

Henriette

Anmeld

18. februar 2011

Mus84

SussieThyssen skriver:

Jo et svar mere 

Normalt har barnet lagt sig tilrette omkring uge 36, nogle gange før. Det afhænger også af hvor stor trolden er og om det er første eller 2. + gang man føder.

Mine har alle ligget med hovedet ned et sted mellem uge 26 til 30, men de har også været meget store.

Hej,

Ej altså tusind tak for de fine svar - Det er også kun et kort øjeblik når hun vender sig at jeg for det lidt dårligt. Men kan det være rigtig at barnet vender sig mange gange i løbet af dagen indtil hun ligger sig tilrette? Synes i hvert fald det er 2 gange om dagen at min mave bliver hel skæv

Hm okay så kan jeg vel forvente der går noget tid endnu før hun lægger sig tilrette det er min første og er i uge 30 nu  

Sker der noget ved hvis hun godt kan lide at ligge med ryggen ud, altså omkring det med om hun ligger sig som hun skal, din søn gjorde også og blev han født alm??

Anmeld

18. februar 2011

Mus84

MIWULA skriver:

Ja de siger i uge 37 skal barnet ligge rigtigt ellers vil de forsøge og vende det.

Nej jeg har ikk mærket min vendte sig men jeg sys jeg følte han gjorde derfor var vi inde og blive tjekket men han lå som han skulle så det var nok bare fordi han er blevet så stor.

Jeg mærkede oz liv men bare ikk så meget som han plejede og der ville de alligevel have mig ind til tjek. Men hvis det er kan du jo ringe og spørge hvis du er nervøs for noget.

Ja okay tror jeg er helt rolig nu, har hørt fra flere det er meget normalt

Jeg kan se du snart har termin hvor spændende altså og du skal også føde på herlev ligesom mig

Har du været til noget rundvisning eller fødselsforberedelse derude??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.