Mus84 skriver:
Hej alle skønne gravide.
Jeg er idag uge 30+0, og mærker ikke helt så meget liv som jeg plejer, altså som om der er for lidt plads derinde. Men mærker hende dog stadig men bare mere indvendig...
Men derimod mærker jeg, og kan se hver gang hun vender sig derinde, det gør til tider rigtig ondt og det mærkes som om mit hoved for al blodet tilført sig eller altså hun måske blokere blodtilførslen til hovedet. Har i også mærket sådan en følelse? og er det meget normalt at der begynder at blive mere trængt derinde, eller er det fordi livmoderen vokser langsomere end barnet gør?
Mange knus fra Linda
Det er helt normalt og skyldes, at når hun moser rundt derinde, så kommer hun af og til, til at trykke på den store hovedvene du har. Derfor får du den der følelse af, at blodet stiger dig til hovedet.
Jeg kender det godt.
Det hun laver lige pt, skyldes at hun efterhånden har meget snævert med plads, og skal finde ud af at få anbragt sig med hovedet ned, men kan ikke rigtigt finde ud af det.
Derfor kan de i en kort periode både ligge på langs og på tværs, så man til tider ligner en, der har slugt en rugbybold....og det er ikke særligt behageligt.
Men om ikke ret længe, så vil der være endnu mindre plads for hende og så holder hun op med det.
At du føler hun bevæger sig indad, skyldes åbenbart at hun har en forkærlighed for at ligge med ryggen ud...det gjorde min søn også, så der blev bokset på min rygrad, så jeg somme tider troede han var ved at sparke den over.
Men også det får en ende.
Hvis du føler at den lille trykker på den store vene, så læg dig ned og slap lidt af på den ene side, så plejer de gerne at flytte sig.

Kærligst
Sussie
Anmeld