Brug for et råd :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Tystys14

Hej igen alle sammen.  (mig er i ikke sluppet af med endnu hi hi.)

Nu har jeg de sidste dage gået med en nurren i maven, og flere plukveer end jeg plejer, er i 38+6 (uge 39). Hvordan kan jeg vide om det er de rigtige veer der begynder? for alle mine plukveer følels slemme, og jeg har tænkt meget på om jeg vil kunne mærke forskel fra dem til når de rigtige veer på et tidspunkt begynder?

Altså jeg ved godt at når først de rigtige veer er godt igang, så er man ikke i tvivl, men kan man være i tvivl op til at de rigtigt får fat?  Og hvordan føles rigtige veer?

Håber der lige er nogle der står klar med et svar eller to. På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Fru Nielsen

Åhh det er bare så svært, for jeg vil også sige at når de rigtige veer begynder, så er du ikke i tvivl.. Men er jo så forskelligt fra person til person hvordan man oplever det!

Altså jeg har rettet henvendelse til fødegangen når mine veer har været sådan at jeg måtte koncentrere mig om mine vejrtrækninger og måtte bøje mig ind over spisebordet når jeg fik en vee. Også skal de komme med jævne nogenlunde stabile mellenrum....

Knus

Anmeld

17. februar 2011

Jakob'sMor

Cho skriver:

Hej igen alle sammen.  (mig er i ikke sluppet af med endnu hi hi.)

Nu har jeg de sidste dage gået med en nurren i maven, og flere plukveer end jeg plejer, er i 38+6 (uge 39). Hvordan kan jeg vide om det er de rigtige veer der begynder? for alle mine plukveer følels slemme, og jeg har tænkt meget på om jeg vil kunne mærke forskel fra dem til når de rigtige veer på et tidspunkt begynder?

Altså jeg ved godt at når først de rigtige veer er godt igang, så er man ikke i tvivl, men kan man være i tvivl op til at de rigtigt får fat?  Og hvordan føles rigtige veer?

Håber der lige er nogle der står klar med et svar eller to. På forhånd tak.

Som du selv siger - er man ikke i tvivl når man har veer.

Men når du skal koncentrere dig om din vejrtrækning og på en måde går ind i dig selv for at arbejde med din krop - håber du forstår hvad jeg mener.

Held og lykke med fødslen - når den kommer

Anmeld

17. februar 2011

Tystys14

Tusind tak for svarne, man kan jo ikke undgå at gå og tænke over det hele tiden.  Man er både nervøs og meget spændt på det hele. Flere følelser i en.

Anmeld

17. februar 2011

Ida.

Veer bliver ved uanset hvad du gør - plukveer går som regel over/i sig selv, når du slapper af...

Så når smerterne begynder at komme mere regelmæssigt gennem en længere periode og bliver ved selvom du går i bad, lægger dig el.lign. så er det veer og nej, du er ikke i tvivl, når de rigtig melder deres ankomst

Anmeld

17. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har begge gange været i tvivl, da jeg fik veer. Men da jeg begyndte, at tænke over, hvordan jeg trak vejret og måtte gå rundt, så var jeg ikke længere i tvivl

Anmeld

17. februar 2011

2721

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men da mine kraftigeplukveer gik over til rigtige veer, vidste jeg det bare instiktivt, at NU var det lige oppe over. Begyndte at gøre rent (vi byggede)hundsede vikdt med min kæreste da jeg ikke vidste hvor længe jeg havde, dagen efter gik vandet og næste dag igen var jeg blevet MOR
Min kæreste har spurgt mig flere gange hvordan jeg kunne være SÅ sikker. Men det var jeg bare
Men det var ligesom om de ændrede sig og jeg kunne mærke min krop arbejde og jeg fik en rastløs følelse i kroppen som om at jeg havde travlt.
Håber det gir en smule mening?!

Anmeld

17. februar 2011

Tystys14

Puslingen skriver:

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men da mine kraftigeplukveer gik over til rigtige veer, vidste jeg det bare instiktivt, at NU var det lige oppe over. Begyndte at gøre rent (vi byggede)hundsede vikdt med min kæreste da jeg ikke vidste hvor længe jeg havde, dagen efter gik vandet og næste dag igen var jeg blevet MOR
Min kæreste har spurgt mig flere gange hvordan jeg kunne være SÅ sikker. Men det var jeg bare
Men det var ligesom om de ændrede sig og jeg kunne mærke min krop arbejde og jeg fik en rastløs følelse i kroppen som om at jeg havde travlt.
Håber det gir en smule mening?!

Det giver meget mening  desværre for mig, har jeg haft den følelse en del gange igennem graviditeten, så tror ikke rigtigt jeg vil kunne regne ud det starter pga det. hi hi men nu får vi se, håber ikke jeg går over tid, det orker jeg ikke

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

Utroligt godt beskrevet af de forskellige piger.

Veer er jo meget forskellige, nogle kan endda dårligt nok kende forskel på plukveer og rigtige veer, men det har nu altid undret mig, for hos mig har der aldrig været tvivl, men som sagt kroppe er forskellige.

Det der kan indikere forskellen er tiden. Hvis de kommer regelmæssigt og i et jævnt tempo, hvor du kan tælle tiden imellem veerne, så er den god nok...som regel.
Der er jo også det med at veer oftest går om i lænen og ned i lårene, og hos mig gik veer lodret i kroppen, hvor plukveer ligger omkrng maven, hvis man kan følge min beskrivelse.
Rigtige veer er en lodret strækken af musklerne..de skal jo netop arbejde barnet oppefra og ned..hvorimod plukveerne cirkler rundt om selve maven, som var den en bold.

Men er du i tvivl, så ringer du selvfølgeligt til FG og tager en snak med dem. De har ekspertisen, og det er dem du skal regne med.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. februar 2011

2721

Cho skriver:

Det giver meget mening  desværre for mig, har jeg haft den følelse en del gange igennem graviditeten, så tror ikke rigtigt jeg vil kunne regne ud det starter pga det. hi hi men nu får vi se, håber ikke jeg går over tid, det orker jeg ikke

Ja okay, så kan du nok ikke bruge det til meget
for at du IKKE går over tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.