1-800-tvilling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.213 visninger
31 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Milka

der findes (mig bekendt) ikke en gratis hotline man kan ringe til og spørge om råd når det gælder tvillinger, så nogengange må man bare kaste sig ud i det ukendte!

jeg har igennem noget tid følt at lilja var klar til at sove i åben seng. hun vågner alligevel hver nat og vil ind til mig, så hvorfor ikke lade hende selv styre det så vi andre kan blive fri for gråd og andet natteroderi.

men kan man det, åbne for den enes seng og ikke den andens? luca har ingen interesse i at sove hos sin mor, og jeg fornemmer stærkt at hun er glad for at ligge alene - hun sover i hvert fald nogen lange, gode og uafbrudte nætter når søster ikke er i rummet.

i går gjorde jeg det så - savede 3 tremmer ud af billes seng. og natten er bare gået rigtig fint, ingen problemer! og som jeg havde ventet, kom barnet tøffende ind i løbet af natten og lagde sig til at sove inde hos mig.

her er pigerne inden sengetid i går - de havde en stor fest over at de pludselig kunne komme ind og ud af den ene seng 

http://www.youtube.com/user/liljaluca#p/a/u/0/40_a3o7eXL4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Ida.

Smart altså!!!

Og de der piger - hold kæft, hvor er de skønne!! Og hvor er det sjovt at høre, at de ligesom taler sammen, selvom det i mine ører lyder ret volapyk-agtigt, så fornemmer man den der interne tvillinge-forståelse!

I øvrigt så har vi også to meget forskellige piger ift. det der med at sove sammen med mor og far - Annika kommer troligt HVER nat, hvor Lina helt klart nyder at sove for sig selv...hun er kun i vores seng, når hun er syg og dermed har brug for ekstra tryghed og ynk

Anmeld

17. februar 2011

oo

dine børn taler russisk!! det lyder da præcis sådan (for det kyndige russer-øre )

så kan man lige forstå et "naaaaaj" og så siger Lilja en hel masse som jeg i hvert fald ikke forstår, men som er meget forklarende og som Luca tydeligevis fatter

ih, men den der rigtige barnelatter  der er ikke noget bedre at starte dagen på! selvom legen virker helt hul i hovedet

kan de egentlige tale finsk? kan du? (lige et sidespring)

Anmeld

17. februar 2011

msax

Man hvor er de skønne ...

Og super ide, med bare at fjerne nogle af tremmerne - det tror jeg evt vi vil overveje herhjemme hvis det bliver nødvendigt på et tidspunkt.

Anmeld

17. februar 2011

Barbamama

nej hvor er de bare dejlige altså!!!! Fedt du sådan tænker kreativt!!!! God løsning for jer alle tre.

Anmeld

17. februar 2011

Lilac

hihiiii, hvor er de dog kære!! Jeg synes egentlig godt du kunne gøre det samme med Lucas seng - ligesom for at det var ens for begge, og hvis hun alligevel ikke går ind til dog om natten, så er det jo underordnet - så kan hun jo bare selv trisse ud af sengen om morgenen i stedet... Jeg fornemmede det samme med xxx lige før han fyldte to, så tror det er et meget "normalt" tidspunkt... Vi tog bare hele siden af og lagde en dyne der var foldet sammen på gulvet så han ikke slog sig når han faldt ud - han vågnede slet ikke når han faldt ud af sengen   

Anmeld

17. februar 2011

TbCp

Ååårhhh hvor er de dejlige!!!!

Anmeld

17. februar 2011

Milka

idamaria83 skriver:

Smart altså!!!

Og de der piger - hold kæft, hvor er de skønne!! Og hvor er det sjovt at høre, at de ligesom taler sammen, selvom det i mine ører lyder ret volapyk-agtigt, så fornemmer man den der interne tvillinge-forståelse!

I øvrigt så har vi også to meget forskellige piger ift. det der med at sove sammen med mor og far - Annika kommer troligt HVER nat, hvor Lina helt klart nyder at sove for sig selv...hun er kun i vores seng, når hun er syg og dermed har brug for ekstra tryghed og ynk

sjovt, det med de forskellige nattebehov. faktisk kan luca slet ikke finde ud af at sove hos mig, hun synes der skal hoppes og leges hvor bille bare lægger sig til at sove med det samme. men hvis hun lærer det og jeg skal have begge sovende må jeg vist hellere investere i en bredere seng, for er du gal hvor kan sådan nogen små væsener fylde! 

pigerne er faktisk blevet ret gode med sproget, men til hinanden er det stadig sådan noget indforstået snak 

Anmeld

17. februar 2011

Milka

Tjuhl skriver:

dine børn taler russisk!! det lyder da præcis sådan (for det kyndige russer-øre )

så kan man lige forstå et "naaaaaj" og så siger Lilja en hel masse som jeg i hvert fald ikke forstår, men som er meget forklarende og som Luca tydeligevis fatter

ih, men den der rigtige barnelatter  der er ikke noget bedre at starte dagen på! selvom legen virker helt hul i hovedet

kan de egentlige tale finsk? kan du? (lige et sidespring)

nej, ingen finsk her, desværre! synes jeg kender sproget ind og ud men kan ikke mæle et kuk 

Anmeld

17. februar 2011

Milka

msax skriver:

Man hvor er de skønne ...

Og super ide, med bare at fjerne nogle af tremmerne - det tror jeg evt vi vil overveje herhjemme hvis det bliver nødvendigt på et tidspunkt.

er mille stadig bag tremmer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.