SussieThyssen skriver:
Spekulerer på om du i virkeligheden skulle have nogle små urinvejssten/nyresten liggende, som rucher ned og lægger sig så vejen gennem urinrøret bliver spærret.
Et meget typisk tegn er netop at når du bevæger dig rundt så kan du tisse lidt igen.
Hvis jeg var dig, så ville jeg faktisk vende det med lægen eller jordemoder.
Det er ikke sikkert lægen har tænkt på det.
Du kan nemlig godt have haft de små sten i blæren længe, men først nu generer de dig, fordi livmoderen tykker på en bestemt måde.

Kærligt
Sussie
Hmm, ja. Det kan da godt være at det er den slags der kan drille, men gør det ikke normalt ret ondt at have urinvejs/nyresten? Jeg har ingen smerter - hvilket alt andet lige er rart
Jeg har netop læst i lægehåndbogen at en bagudvendt livmoder (som jeg er indehaver af) i nogle tilfælde godt kan bule ud på en måde så den klemmer på blæren og lukker af, istedet for at rykke sig opad i bughulen. Der står godt nok også at fænomenet oftes ses omkring 16 uge og jeg er jo kun i 10. Men på den anden side, så er der mig bekendt forskel på hvor hurtigt livmoderen vokser, og jeg fik at vide ved min sidste scanning (8+6), at min livmoder var ret stor (meget fostervand (men ikke alarmerende!)). Det er vist alm. at livmoderen vokser hurtigere jo flere graviditeter, og jeg venter min 4.
Hvad ved jeg? Lægen var ikke meget behjælpelig ved konsultationen idag (det var ikke min egen jeg var inde hos). Jeg vil vende småstensproblemet med min egen læge når jeg skal til 1. graviditetsundersøgelse på onsdag - hvis jeg kan vente så længe
Anmeld