Problemer med at komme af med vandet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.915 visninger
21 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

kkk

Min lille spunk (9+1) har valgt at lægge sig til rette under min blære og spærre godt og grundigt for at urinen kan komme ud. Meget meget frustrerende skulle jeg hilse at sige. Det lykkes med megen koncentration og ventetid at få tisset, men her til morgen var der helt lukket af de første timer, så jeg begynder at blive helt bekymret for om jeg ender med at skulle ha' lagt kateter...

Er der nogen der har prøvet noget lignene??? Og hvad gjorde I? Hvornår gik det over? På et tidspunkt må livmoren vel vokse over blæren og trykke ovenfra istedet. Lige nu ville jeg gi' meget for at have 'hyppig vandladning' istedet for 'inden vandladning'.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

minbaby

Jeg havde samme problem i min graviditet. Det viste sig dog at være blærebetændelse. Jeg troede også det var bebsen der trykkede på urin vejene og gjorde derfor ikke noget ved det. Ved alm graviditets besøg fik jeg tjekket urinen og den afslørede en blærebetændelse. Efter endt medicin kur havde jeg ikke længere problemer med vandlladningen Hvilken lettelse. Så hvis jeg var dig ville jeg lige forhøre mig ved lægen.

Anmeld

17. februar 2011

kkk

minbaby skriver:

Jeg havde samme problem i min graviditet. Det viste sig dog at være blærebetændelse. Jeg troede også det var bebsen der trykkede på urin vejene og gjorde derfor ikke noget ved det. Ved alm graviditets besøg fik jeg tjekket urinen og den afslørede en blærebetændelse. Efter endt medicin kur havde jeg ikke længere problemer med vandlladningen Hvilken lettelse. Så hvis jeg var dig ville jeg lige forhøre mig ved lægen.

Jeg har bare tidligere i mit liv, haft utallige blærebetændelser, og ved præcis hvordan det føles... Men det her vandladningsproblem kunne under alle omstændigheder meget let ende med at føre  til  blærebetændelse, så jeg vil nok under alle om stændigheder stikke ned med en urinprøve (hvis jeg da ellers kan få leveret en...)

Anmeld

17. februar 2011

minbaby

kkk skriver:

Jeg har bare tidligere i mit liv, haft utallige blærebetændelser, og ved præcis hvordan det føles... Men det her vandladningsproblem kunne under alle omstændigheder meget let ende med at føre  til  blærebetændelse, så jeg vil nok under alle om stændigheder stikke ned med en urinprøve (hvis jeg da ellers kan få leveret en...)

Jeg har også i hele mit liv døjet med blærebetændelser. Som idag har gjort jeg har fået kronisk blærebetændelse. Men til trods for at jeg mente jeg kendte alle tegn (som ikke var der, udover problemer med at komme af med vandet) så viste det sig at være det. Håber snart du kommer ud over dine problemer, om det så skyldes det ene eller det andet.

Anmeld

17. februar 2011

Angelspot

kkk skriver:

Det er ikke den samme fornemmelse at have blærebetændelse når man er gravid, som når man ikke er. Mange går med ubehandlet blærebetændelse længe, da de ikke kan mærke den under graviditet. Det er helt normalt at få, når man venter sig og mange kan være ramt rigtig hårdt. Så selvom du har haft det mange gange før, så er det ikke nødvendigvis det samme nu, så god ide lige at blive tjekket

Anmeld

17. februar 2011

kkk

Angelspot skriver:

Det er ikke den samme fornemmelse at have blærebetændelse når man er gravid, som når man ikke er. Mange går med ubehandlet blærebetændelse længe, da de ikke kan mærke den under graviditet. Det er helt normalt at få, når man venter sig og mange kan være ramt rigtig hårdt. Så selvom du har haft det mange gange før, så er det ikke nødvendigvis det samme nu, så god ide lige at blive tjekket

Jeg er nu blevet tjekket hos lægen og har ikke blærebetændelse, men heller ikke nogen anden forklaring på min tisse-problem...

Anmeld

17. februar 2011

Angelspot

kkk skriver:

Jeg er nu blevet tjekket hos lægen og har ikke blærebetændelse, men heller ikke nogen anden forklaring på min tisse-problem...

Hmm det var da træls! Men altså det var så godt at det ikke var blærebetændelse Men irriterende at de ikke har anden forklaring. Men jeg havde også problemer med at komme af med vandet, bare ikke helt så tidligt i min graviditet. Og det er så kommet igen her til sidst, så det er nok meget normalt. Men husk alligevel at drikke en mase vand

Anmeld

17. februar 2011

JustMe

...og du er helt sikker på, at der rent faktisk ER urin i blæren, som du ikke kan komme af med?

Jeg følte også, jeg skulle tisse hele tiden (og gør stadig), men kan ikke komme af med særligt meget. Graviditeten gør, at du optager mere af det væske, du indtager, mens hormonerne kan give hyppig tissetrang. Så måske det er derfor.

Under alle omstændigheder, tror jeg bestemt ikke, din spire har blokeret urinvejene, fordi den ligger under blæren, idet livmoderen selv før graviditet mig bekendt ligger over blæren. Så den kan ikke rigtigt presse på nedefra

Anmeld

17. februar 2011

kkk

JustMe skriver:

...og du er helt sikker på, at der rent faktisk ER urin i blæren, som du ikke kan komme af med?

Jeg følte også, jeg skulle tisse hele tiden (og gør stadig), men kan ikke komme af med særligt meget. Graviditeten gør, at du optager mere af det væske, du indtager, mens hormonerne kan give hyppig tissetrang. Så måske det er derfor.

Under alle omstændigheder, tror jeg bestemt ikke, din spire har blokeret urinvejene, fordi den ligger under blæren, idet livmoderen selv før graviditet mig bekendt ligger over blæren. Så den kan ikke rigtigt presse på nedefra

Ja jeg er ret sikker på at min blære er fyldt med urin fx efter en god nats søvn, og det lykkes også med div. krumspring og stor tålmodighed, at få den tømt ganske langsomt og sivende (efter 3-4 toiletbesøg) hen over en halv times tid.

Problemet er netop værst om morgenen når blæren er meget fyldt. I løbet af dagen løber det ligesom lettere, dog stadig væsentlig langsommere normalt.

Jeg har stødt på andre indlæg (på andre sider) der netop beretter om at det faktisk ér muligt at en graviditet kan lægge sig på en måde så den klemmer på urinvejene. Det plejer dog vist først at forekomme nogle uger senere i graviditeten end jeg er. Men beskrivelsen af at livmoderen ligger under blæren er nok mere en beskrivelse af min følelse end af det reelt fysiologiske.

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

kkk skriver:

Ja jeg er ret sikker på at min blære er fyldt med urin fx efter en god nats søvn, og det lykkes også med div. krumspring og stor tålmodighed, at få den tømt ganske langsomt og sivende (efter 3-4 toiletbesøg) hen over en halv times tid.

Problemet er netop værst om morgenen når blæren er meget fyldt. I løbet af dagen løber det ligesom lettere, dog stadig væsentlig langsommere normalt.

Jeg har stødt på andre indlæg (på andre sider) der netop beretter om at det faktisk ér muligt at en graviditet kan lægge sig på en måde så den klemmer på urinvejene. Det plejer dog vist først at forekomme nogle uger senere i graviditeten end jeg er. Men beskrivelsen af at livmoderen ligger under blæren er nok mere en beskrivelse af min følelse end af det reelt fysiologiske.

Spekulerer på om du i virkeligheden skulle have nogle små urinvejssten/nyresten liggende, som rucher ned og lægger sig så vejen gennem urinrøret bliver spærret.
Et meget typisk tegn er netop at når du bevæger dig rundt så kan du tisse lidt igen.
Hvis jeg var dig, så ville jeg faktisk vende det med lægen eller jordemoder.
Det er ikke sikkert lægen har tænkt på det.
Du kan nemlig godt have haft de små sten i blæren længe, men først nu generer de dig, fordi livmoderen tykker på en bestemt måde.

Kærligt
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.