47 dage over tid og stadig ingen mens? s;

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Filippa & Liva

Karina1 skriver:

Blev du gravid, mens du stadig gik og ventede på din mens?

Jep..  og er i dag omkring de 5 uger henne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Karina1

BigBabyWish skriver:

Jep..  og er i dag omkring de 5 uger henne.

Stort tillykke       Håber snart det bliver min tur

Anmeld

17. februar 2011

Filippa & Liva

Karina1 skriver:

Stort tillykke      Håber snart det bliver min tur

Mange tak!

Så det kan sagtens lade sig gøre at blive gravid selvom mens ikke kommer, krydser for jer..

Anmeld

17. februar 2011

Bb3031

Vil lige dele min historie med dig. Håber den bringer dig ro og håb

Inden jeg blev gravid med min søn havde jeg igennem 1½ år store problemer med meget uregelmæssige menstruationer. Min cyklus havde varieret fra 28 dage – 90 dage. Sidste år havde jeg på hele 9 måneder blot menstruation fire gange, hvor der havde været 4, 5, 8 og 13 uger imellem blødningerne. Herefter bliver jeg sendt til scanning på sygehuset for at blive undersøgt for PCO. Da jeg var til scanning, var jeg gået 6 uger over tid og tænkte, at min menstruation blot var forsinket igen. 

Sygeplejersken begyndte scanningen af min livmoder og æggestokke og efter et par minutter vendte hun skærmen mod mig. På skærmen sås en lille rund cirkel, som lå i min livmoder. ”Sådan en ses normalt kun i forbindelse med graviditet”, sagde hun. Spørg lige om jeg blev overrasket. Herefter foretog hun en indvendig scanning, som bekræftede, at jeg var gravid i ca. 6. uge. Det var helt tydeligt at der var liv i min mave. Et lille hjerte, som bankede med al hast, kunne tydeligt ses.

Da jeg var til 12 ugers scanning blev min termin flyttet fra d. 30. Maj (ifølge sidste menstruations dag) til d. 31. Maj 2010 (ifølge scanningen). Det er helt utroligt at tænke på, at med alle de problemer jeg har haft med uregelmæssige menstruationer, at dagene så passer så perfekte sammen og ikke ligger længere fra hinanden. Regner man på det, så har jeg haft ægløsning på 15. dagen – Mere eller mindre lige efter bogen..

At blive gravid er virkelig et sandt mirakel og jeg håber, at dagen hvor du skal være mor snart kommer. Men inden da, så husk at slappe af, nyd tilværelsen sammen med din partner og forsøg ikke at tænke alt for meget på projekt baby. Taler af personlig erfaring, når jeg siger, at det kan være meget belastende for et forhold, hvis hver månede går op i datoer, ægløsning og menstruationer 

Anmeld

18. februar 2011

Karina1

Peiner skriver:

Vil lige dele min historie med dig. Håber den bringer dig ro og håb

Inden jeg blev gravid med min søn havde jeg igennem 1½ år store problemer med meget uregelmæssige menstruationer. Min cyklus havde varieret fra 28 dage – 90 dage. Sidste år havde jeg på hele 9 måneder blot menstruation fire gange, hvor der havde været 4, 5, 8 og 13 uger imellem blødningerne. Herefter bliver jeg sendt til scanning på sygehuset for at blive undersøgt for PCO. Da jeg var til scanning, var jeg gået 6 uger over tid og tænkte, at min menstruation blot var forsinket igen. 

Sygeplejersken begyndte scanningen af min livmoder og æggestokke og efter et par minutter vendte hun skærmen mod mig. På skærmen sås en lille rund cirkel, som lå i min livmoder. ”Sådan en ses normalt kun i forbindelse med graviditet”, sagde hun. Spørg lige om jeg blev overrasket. Herefter foretog hun en indvendig scanning, som bekræftede, at jeg var gravid i ca. 6. uge. Det var helt tydeligt at der var liv i min mave. Et lille hjerte, som bankede med al hast, kunne tydeligt ses.

Da jeg var til 12 ugers scanning blev min termin flyttet fra d. 30. Maj (ifølge sidste menstruations dag) til d. 31. Maj 2010 (ifølge scanningen). Det er helt utroligt at tænke på, at med alle de problemer jeg har haft med uregelmæssige menstruationer, at dagene så passer så perfekte sammen og ikke ligger længere fra hinanden. Regner man på det, så har jeg haft ægløsning på 15. dagen – Mere eller mindre lige efter bogen..

At blive gravid er virkelig et sandt mirakel og jeg håber, at dagen hvor du skal være mor snart kommer. Men inden da, så husk at slappe af, nyd tilværelsen sammen med din partner og forsøg ikke at tænke alt for meget på projekt baby. Taler af personlig erfaring, når jeg siger, at det kan være meget belastende for et forhold, hvis hver månede går op i datoer, ægløsning og menstruationer 

Tusind tak for din historie, det lyder til, at være en kæmpe (lykkelig) oplevelse  Jeg forsøger også, at få mine tanker alle andre steder hen end 'projekt baby' og vi nyder tiden med hinanden, inden der komme et nyt lille familiemedlem ()..

Anmeld

18. februar 2011

Karina1

Jeg tror desværre, at 'projekt baby' har steget mig til hovedet, efter min svigerinde (min kærestes søster) kom og fortalte de skulle have et barn. Da jeg spurgte ind til hvor længe de havde forsøgt osv osv osv, fortalte hun, at hun lige var stoppede på pillen og da hun skulle have sin mens første gang, testede hun positiv. Jeg blev vildt ked af det, da vi jo har forsøgt, at få et barn igennem længere tid. Nu synes jeg det er vildt belastende, når vi er sammen med hende og hun ikke snakker om andet end, at være gravid. Der er ingen i vores familie, der ved, at vi forsøger, at få et barn

Anmeld

23. december 2013

medine

Nu er jeg blevet nysgerrig, da jeg står i den samme situation. Kom din mens? Eller var du gravid?

Anmeld

23. december 2013

Karina1

medine skriver:

Nu er jeg blevet nysgerrig, da jeg står i den samme situation. Kom din mens? Eller var du gravid?

Det var jeg ikke
Har en søn på 14uger, med min "nye" kæreste nu det er meget lang tid siden jeg skrev det indlæg her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.