Børn og hukommelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.607 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

TbCp

Jeg er den seneste tid blevet meget overrasket over hvor meget, og hvor langt, Liva kan huske tilbage...

Idag har hun snakket om i søndags.... hvor vi lå i sengen og så Shrek og spiste slik...

Hun kom også endnu længere tilbage, til efteråret, hvor hun fortalte mig om den dag hun havde haft nattøj på i børnehave og hvor de havde drukket varm kakao.

For nogle dage siden snakkede hun så om julen 2009!!!
Hun viste mig hvor juletræet havde stået og hvor vores fjernsyn hang dengang...

Jeg er faktisk rigtig imponeret og vidste ikke at de rent faktisk kunne huske så langt tilbage...
Men måske børn bare kan det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Sommerfuglelarven

Min datter på knap 5 år har også en helt ekstrem hukommelse, hun snakker nogle gange om ting fra dengang hun var 1 år, og kan sige tingene i detaljer!

Anmeld

16. februar 2011

Lilac

Ja, det er bare helt vildt... xxx har snakket om ting der er sket i sommers og han jo kun 2 år og 3 mdr... det er helt vildt... jeg kan godt forstå det med de ting man snakker meget om i dagligdagen, men når der sådan kommer spontane ting som man måske ikke snakker så meget om så synes jeg det er ret vildt!

Anmeld

16. februar 2011

TbCp

Sommerfuglelarven skriver:

Min datter på knap 5 år har også en helt ekstrem hukommelse, hun snakker nogle gange om ting fra dengang hun var 1 år, og kan sige tingene i detaljer!

Hvor vildt!

Anmeld

16. februar 2011

TbCp

Lilac skriver:

Ja, det er bare helt vildt... xxx har snakket om ting der er sket i sommers og han jo kun 2 år og 3 mdr... det er helt vildt... jeg kan godt forstå det med de ting man snakker meget om i dagligdagen, men når der sådan kommer spontane ting som man måske ikke snakker så meget om så synes jeg det er ret vildt!

Ja det er bare vildt!

Men, som vi nok kan se ved os selv, bliver hukommelsen jo nok dårligere med alderen

Anmeld

16. februar 2011

Ida.

Annika kan huske VILDT langt tilbage - hun kan huske vores bryllup, som var d. 3. oktober 2009!!! Der var hun altså kun 2 år og 1½ måned!!!!!

Anmeld

16. februar 2011

TbCp

idamaria83 skriver:

Annika kan huske VILDT langt tilbage - hun kan huske vores bryllup, som var d. 3. oktober 2009!!! Der var hun altså kun 2 år og 1½ måned!!!!!

Jamen det er vildt!!! Den juleaften Liva husker var hun jo også kun 2 år og 4 mdr....

Anmeld

16. februar 2011

Ida.

TbCp skriver:

Jamen det er vildt!!! Den juleaften Liva husker var hun jo også kun 2 år og 4 mdr....

Den jul kan Annika også godt huske - og hun husker detaljer om det hus, vi flyttede fra i juni sidste år - og detaljer fra vuggestuens legeplads f.eks - der havde hun også sidste dag i juni...men er mest imponeret over, at hun husker brylluppet!!

Anmeld

16. februar 2011

TbCp

idamaria83 skriver:

Den jul kan Annika også godt huske - og hun husker detaljer om det hus, vi flyttede fra i juni sidste år - og detaljer fra vuggestuens legeplads f.eks - der havde hun også sidste dag i juni...men er mest imponeret over, at hun husker brylluppet!!

Ja det er godt nok utroligt!

Anmeld

16. februar 2011

Ida.

TbCp skriver:

Ja det er godt nok utroligt!

Synes også det sætter tingene i perspektiv - de er oppe i en alder, hvor de begynder at skabe minder, som de måske vil huske resten af deres liv - og så går det op for en, at det er deres barndom, man er ved at skabe...at en eller anden dag, vil de måske sidde og fortælle, at de kan huske dette og hint fra deres barndom...og hvilke følelser, det har skabt hos dem....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.