Usikker omkring at gå på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2011

mortil4dejligepiger

Kildebakken skriver:

Jeg tror den bedste gave man kan give sig selv er at tænke: "og hvad så!" Der er måske nogle som kan lide hendes måde at gøre tingene på bedre end din måde. Hun vil helt sikkert svinge med nogle andre end dig.

Hun vil heldigvis også have svage sider, som får dig til at fremstå i et godt lys! ( En kvinde på 60 år vil alt andet lige ikke være så hurtig til at sætte sig ind i alt det nye - selvom hun virker meget selvsikker til jobsamtalen) 

Og så længe du er så nidkær omkring dit arbejde, at du kan tænke som du gør i denne debat, så tror jeg ikke du har noget at frygte!

Prøv at bruge den første tid før den lille kommer på at vende dig lidt væk fra arbejdet og husk på nogle af de gode sider af dig selv, som ikke har noget med arbejdet at gøre. 

Husk at nyde det - den er så hurtigt ovre den barsel:-)

KH

Tak! Hvor er det bare et dejligt svar! 

Jeg kan sagtens se, at du har ret i det, du siger. Desværre er jeg dog bare stadig bekymret og har det skidt. Det er som om tankrne bare kører rundt i hovedet på mig og jeg ikke kan slappe af eller komme til fornuft. Det er virkelig ekstremt hårdt de her dage. I dag og i går har jeg skrevet ned, hvad jeg har brugt hvert et minut til. Jeg har arbejdet hele dagen! Men jeg kan se, at jeg har brugt et par timer på noget, vikaren ikke kommer til at lave. Udviklingsopgaver...  Øv, hvor jeg synes det er hårdt hele tiden at tænke så meget over det. Ville ønske jeg bare kunne slippe det og slappe af!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

mortil4dejligepiger

Jeg forstår udemærket godt din bekymring, og synes faktisk det er rigtig ærgeligt for dig at du går med den tanke at du frygter at din chef ikke vil opfatte dig som værende effektiv nok.

Var det ikke en ide at tage en snak med din tillidsrepræsentant eller din chef? Fortæl hvordan du har det, og om dine bekymringer. De kender jo til den svingende arbejdsbyrde, og kan garanteret fortælle og overbevise dig om at du IKKE skal bekymre dig overhovedet.

Du får lige et kæmpe  herfra.

Jeg har desværre ikke en tillidsrepræsentant, jeg kan tale med. Men jeg har tænkt mig at sige til min chef, at der kan komme perioder hvor vikaren ikke har nok at lave, og at jeg har talt med min nærmeste kollega om det, og at hun vil have noget, vikaren så kan lave. Så håber jeg, han forstår.

Om min kollega så har nok til vikaren, ved jeg slet ikke. Det bekymrer mig også.

Øv, hvor er jeg dog træt af at bekymre mig sådan. Jeg har brug for at slappe af. Jeg har haft så ondt i maven hele dagen

Tak for kram!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.