Hjemmefødsel/ hospitalsfødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor har du født?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.776 visninger
22 svar
0 synes godt om
29. september 2008

Anne

Hej piger
Jeg kunne godt tænke mig at skrive en artikel om, hvor mange der føder på hospitalet i modstæning til at føde hjemme. Og også høre jeres argumenter derfor og hvordan det var. Specielt vil jeg gerne høre om arguementer og oplevelser ved hjemmefødsler.
KH
Anne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2008

MorCamilla

Jeg fødte på hospitalet, en lørdag aften med akkut kejsersnit..

Næste gang vil jeg også føde på sygehuset. Da jeg ikke er sikker på at jeg ville føle mig tryk ved at føde hjemme, selv om man får en JM ud så har hun ikke helt de samme redskaber som hvis man er på sygehuset...

Så i tilfælde af at det går galt næste gang vil jeg føle mig mest tryk, (både for mig selv og barnet) ved at være på sygehuset...

Anmeld

29. september 2008

mor til en del

De to først på Skive sygehus, og de resterende 6 på Viborg. Ville gerne ha' prøvet at føde hjemme men mine fødsler er ikke egnet til det, da de er total uforusigelige. Lisbeth

Anmeld

29. september 2008

Honningblomst

Jeg har født alle på hospital og jeg ville aldrig turde at føde hjemme...

Anmeld

29. september 2008

smokie

Jeg har født alle mine 3 på hospital og kunne godt tænke mig at føde den sidste hjemme men det må jeg ikke da jeg fik ks sidste gang så er det for risikabelt...

Knus Nadia 32+0

Anmeld

29. september 2008

Lykkelig Mor til 2

Fødet på hospitalet begge gangene, det er jeg glad for, hadde komplikasjoner ved begge mine fødsler..Så jeg kommer ikke til å føde hjemme..:P:P

Anmeld

29. september 2008

Lise

Helt sikkert hospitalet!!!

Jeg ville aldrig turde at føde hjemme - på trods af at jeg bor 5-10 min kørsel fra Hvidovre hospital.

Tæææænk hvis der gik noget galt??? 8(

Da jeg fødte min søn havde jeg ve-storm i otte timer, og ville være død af smertehelvede hvis det ikke havde været for epidural..aj, det var jeg nok ikke, men det havde ikke været sjovt! Så tog pressefasen 1½ time, hvor der var et konstant rend af læger eller hvad de var, der tog prøver osv. for at se at baby var ok, og hvor lang tid jeg måtte ligge der... Og otte timer efter fødslen viste det sig at jeg havde ligget og blødt indeni livmoderen, så der fik jeg veer igen og "fødte" disse blodklumper +o(, og det var det helt store drama, men masser af blod, og til sidst en tur ned og blive udskrabet... Kan slet ikke overskue tanken om at jeg ikke havde været indlagt da alt det stod på...

Anmeld

29. september 2008

A.

har født på sygehuset turde ikke føde hjemme hvad hvis....
jeg bor god nok næsten lige ved siden af sygehus meeen vil ikke føde hjemme..på sygehuset er personale som kan hjælpe hvis noget er galt og hjemme er kun JM..

Anmeld

29. september 2008

lonemus

Jeg har født på sygehuset begge gange, det var jeg glad for.

Da jeg skulle føde nr 2, blev jeg flere gange tilbudt at føde hjemme, da min første fødsel var gået så godt og var meget nem. Begge mine graviditeter er forløbet helt fint, "lige efter bogen" som min jordemoder sagde. Men jeg takkede nej til at føde hjemme, da jeg helst ville være i sikre hænder på sygehuset...jeg turde simpelthen ikke føde hjemme.
Jeg var da også tæt på et akut kejsersnit 2. gang, da min søns hjertelyd dykkede, men jeg fik pludselig pressetrang og 6 minutter senere var han ude. Fra start til slut tog fødslen 3 timer, hvilket min søn var blevet meget stresset af, derfor havde han fået hjertedyk. Men de havde lagt drop og var klar til at give mit kejsersnitet.

Så jeg er glad for jeg fødte på sygehuset - og 4 timer efter kom jeg hjem :) Vil helt klart vælge sygehuset igen.

Lone

Anmeld

29. september 2008

Siber

jeg har født på sygehuset begge gange fordi det var pks, pga UK.

Men jeg tror nu hellere ikke at jeg ville føde hjemme, ville ikke føle mig tryg, og med nr. 2 barn, hvad så med den store!

Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.