Milka skriver:
jeg var på vej ned af trapperne med pigerne i morges da døren nede i stueetagen bliver revet op og et surt fjæs begynder at skælde ud på mig. mine børn larmer for meget, siger hun, det er hver morgen hun skal høre på det, hun har været i nattevagt og prøver at sove. hun var virkelig vred!
først blev jeg helt paf, så sagde jeg: "må de godt være to år gamle, synes du??". hvortil hun svarer: "jo, men forstår du ikke du skal tysse på dem, det dør de ved gud ikke af".

for ca. 10 dage siden fik jeg et langt håndskrevet brev af min underbo. en klage over hvor meget vi larmer heroppe. at de selv synes de har været large, men at de ikke kan leve med det mere. resultatet blev at jeg forærede pigernes hoppedyr væk og fjernede hårde bolde og trælegetøj som larmer ret meget når tabt/smidt på trægulvet. kan egentlig godt sætte mig ind i det må have lydt højt 
i sidste uge var jeg til 3-måneders samtale nede i vuggestuen. det gik fint, pigerne fik rigtig meget ros. men de var meget forundret over at jeg, som mor, ikke skældte mere ud på dem? de kunne ikke forstå at jeg altid er så rolig når fx luca får et hysterisk anfald når hun bliver hentet og skal i flyverdragten (sker ofte). der skælder jeg ikke ud, men lader hende rase ud mens jeg meget bestemt hælder hende i overtøjet. der går ikke længe før hun er kommet ned til jorden igen og er klar til en krammer.
sådan gør jeg, det er min måde at være mor på. jeg forholder mig roligt og skælder ikke unødigt ud. jeg ved hvor jeg har mine piger, behandler dem med respekt og trækker stregen på en sober måde når der er behov for det. jeg tror til hver en tid på diplomatiske løsninger, selv når det gælder dybt urimelige tumlinger. selvfølgelig mister jeg besindelsen nogengange men det er nok ikke meget det sker...
det var bare dråben da hende hejren stod der og råbte af mig imorges - jeg gik hjem og tudede bagefter. synes pludselig alle har en mening om min måde at gøre tingene på, og den er åbenbart underlig og/eller forkert!
i hvert fald larmer den. god forbid.
kære Camilla!
mine forældre bor i stueetagen, og jeg kan virkelig godt sætte mig ind i hvor meget børn kan larme.... her er en familie hvor det lyder som om de spænder en stol efter hvert barn og så får de lov at løbe rundt med den...
jeg ved hvor meget Nikoline larmer, MEN, jeg nægter at tro på at Lilja og Luca er værre end det! og jeg nægter at tro på at det kan være SÅ slemt!
børn er børn og de leger og larmer samtidig! Så kan du jo tilbyde dem at bytte lejlighed... så tramper i da ikke i gulvet længere! det er jo også et spørgsmål om hva de har været vandt til førhen... hvis de aldrig har haft støj i livet før f.eks.... Men så må man jo vælge en lejlighed på 4. sal... og minimere støjen på den måde...
med andre ord, så er jeg sikker på, at det du gør er mere end okay! nogen gange ved man godt at det kan have været meget, men så tager man også skideballen og undskylder... og så er den sgu da ikke længere... i må vel også være der?
mht. VS, så kan jeg bare ryste på hovedet! hvad ville du få ud af at skælde mere ud? det handler jo netop om at Luca skal finde ud af at hun intet får ud af at tæ sig når hun skal i tøjet... hverken klø eller klap... jeg gør helst sådn selv, forholder mig roligt og siger "jamen, sådan er det og jeg forstår godt din frustration men vi skal have tøj på"... nu er det ikke der Nikoline får sine flip... det er når hun er sulten efter noget og det er lige inden maden f.eks...
men jeg gider ikke skælde ud hele tiden...
Camilla, du gør det sgu godt! du er en god mor! og det er ikke forkert at gøre det på sin egen måde!!!!!!