"sy-mennesker" HJÆLP!!! Hvilken symaskine??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

SHERO

Ellers spørg i forretningen hvilke mærker de vil anbefale og find en brugt, så bruger man ikke for mange penge hvis det alligevel ikke er noget man vil bruge sin tid på... Så længe kvaliteten er i orden gør det ikke noget.. Min mor syr stadig på min farmors som er virkelig virkelig gammel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

VIPpigen

Tullen85 skriver:

Hehe jahh, men det var nu overståde jeg mente, der har en overlocker 4... Det er jo overtrådene der er "svære" at tråde hvis man er nybegynder....

Det er rigtig, men der er heldigvis rigtig gode brugsforvirringer med til folk, men man skal ikke kaste sig ud i en overlocker hvis man ikke har den store ide til at ville sy fremover også

Anmeld

16. februar 2011

misslea

Laura25 skriver:

Super god idé at gå i gang med at sy til lille Wilma! Jeg er enig med Tullen85, du skal købe en symaskine og ikke en overlocker. En overlocker er mere proff og har en finere detalje (samt flere funkioner) men til husbehov er en alm symaskine helt fin. Jeg har selv en gammel symaskine af mærket BROTHER- den kan virkelig anbefales! Det er et super godt mærke, robust, uden dikkedarer og så virker den bare! Jeg bruger den både til alm syarbejde, broderi og til at applikere fine motiver på tøjet- så det kan altså også sagtens lade sig gøre på en alm symaskine.

Jeg var heldig at finde min symaskine brugt til næsten ingen penge. Jeg tror klart det kan betale sig at købe en brugt i et ordentligt mærke, frem for at købe en ny no-name i Bilka eller lign.

Jeg håber du kunne bruge mit svar til noget. God fornøjelse med sy-projekterne.

Hihi.... jaaaah nu skal hun iklædes mors hjemmelavede tøj!! JØSSES

Tusind tak for svar!!

Jeg fandt en hjemmeside med masser af symaskiner... blandt med enn kategori "symaskiner for begyndere" - FEDT!!!

Jeg har nu bestilt en Bernette.... tror jeg blir glad for den!! Den skulle være super enkel og nem... og det har JEG brug for.. hihi!!! Så kan jeg altid anskaffe mig en dyrere model, når jeg er blevet lidt bedre...

her er den

http://www.symaskinecentret.dk/Begynder%20symaskiner/Bernette%2046.html

Anmeld

16. februar 2011

misslea

VIPpigen skriver:

Jeg er enig i at symaskinen er meget mere vigtig end en overlocker. Jeg ville ikke kunne undvære min symaskine, fordi det er den eneste jeg har at ligge kanter op med. Overlockeren er til de indvendige sømme, og laver bare nogen fine kanter indvendig

En god begynder symaskine hvis den skal være billig vil jeg sige er en bernina model, de er super at begynde op med. Jeg startede selv op med en billig model min mor havde købt i kvickly tror jeg. Den blev skiftet ud med en bernina- bernette, og den har først lige i sommers forladt sybordet til fordel for en mere avanceret pfaff symaskine. Min bernina-bernette lever stadig i bedste velgående ved min veninde og selv om den er 7-8 år gammel siger hun den syr som en drøm.

hejsa...

jeg blev helt inspireret af dit indlæg, så nu har jeg sørme bestilt en Bernette model...

Der stod nemlig, at det var en super god begyndermodel.... så vupti er den købt!! hihi

Anmeld

16. februar 2011

VIPpigen

misslea skriver:

hejsa...

jeg blev helt inspireret af dit indlæg, så nu har jeg sørme bestilt en Bernette model...

Der stod nemlig, at det var en super god begyndermodel.... så vupti er den købt!! hihi

Jeg tror bestemt du vil blive glad for den. Det er en kanon god begynder maskine, og utrolig enkel at finde ud af. Held og lykke med syningen, og sig til hvis du skal have lidt hjælp så skal jeg da guide dig så godt jeg kan over nettet

Anmeld

16. februar 2011

JVC

misslea skriver:

Hej alle jer kreative damer

Jeg er blevet SÅ tændt på at komme igang med at sy en masse til min datter... og jeg har allerede bestilt en masse lækkert stof.... MEN jeg mangler en symaskine!!!

Jeg er HELT nybegynder, så den skal være sådan rimelig enkel..!!! Og den skal mest bruges til at sy bukser, kholer, bluser, sengetøj osv!

Hvad er forskellen på en symaskine og en overlocker???

Er den ene at foretrække fremfor den anden...? Og hvilken slags, skal jeg vælge, når nu jeg starter fra bunden af?? hehe

Hej, Jeg har allerede en symaskine, men mit problem er at jeg ikke rigtig kan finde noget fedt stof. Du skriver at du allerede har bestilt en masse stof hjem. Må jeg spørge om hvor du har købt det henne?

Anmeld

16. februar 2011

Laura25

misslea skriver:

Hihi.... jaaaah nu skal hun iklædes mors hjemmelavede tøj!! JØSSES

Tusind tak for svar!!

Jeg fandt en hjemmeside med masser af symaskiner... blandt med enn kategori "symaskiner for begyndere" - FEDT!!!

Jeg har nu bestilt en Bernette.... tror jeg blir glad for den!! Den skulle være super enkel og nem... og det har JEG brug for.. hihi!!! Så kan jeg altid anskaffe mig en dyrere model, når jeg er blevet lidt bedre...

her er den

Jeg er da sikker på du får kreeret nogle fine ting. Jeg glæder mig til billeddokumentation!

Tilykke med købet- det lyder jo som en fin maskine, og så er den tilmed funky at se på!

Anmeld

16. februar 2011

misslea

Laura25 skriver:

Jeg er da sikker på du får kreeret nogle fine ting. Jeg glæder mig til billeddokumentation!

Tilykke med købet- det lyder jo som en fin maskine, og så er den tilmed funky at se på!

Jep.. jeg lover at lægge lidt billeder ud af mine kreationer... hihi!!!

Ja - den er da herre funky.... pynter fint i hjemmet.. hihi!!!

Anmeld

16. februar 2011

misslea

VIPpigen skriver:

Jeg tror bestemt du vil blive glad for den. Det er en kanon god begynder maskine, og utrolig enkel at finde ud af. Held og lykke med syningen, og sig til hvis du skal have lidt hjælp så skal jeg da guide dig så godt jeg kan over nettet

Ja - jeg tror også, at jeg bliver SÅ glad for den!!!!

Ej hvor sødt af dig - det skal jeg huske

Anmeld

17. februar 2011

VIPpigen

JVC skriver:

Hej, Jeg har allerede en symaskine, men mit problem er at jeg ikke rigtig kan finde noget fedt stof. Du skriver at du allerede har bestilt en masse stof hjem. Må jeg spørge om hvor du har købt det henne?

Har du kigget i stof 2000, ellers i stof og stil, eller en lokal stofbiks hvis i har det. Ellers er der masser på nettet, bare googel det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.