"sy-mennesker" HJÆLP!!! Hvilken symaskine??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.118 visninger
20 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

misslea

Hej alle jer kreative damer

Jeg er blevet SÅ tændt på at komme igang med at sy en masse til min datter... og jeg har allerede bestilt en masse lækkert stof.... MEN jeg mangler en symaskine!!!

Jeg er HELT nybegynder, så den skal være sådan rimelig enkel..!!! Og den skal mest bruges til at sy bukser, kholer, bluser, sengetøj osv!

Hvad er forskellen på en symaskine og en overlocker???

Er den ene at foretrække fremfor den anden...? Og hvilken slags, skal jeg vælge, når nu jeg starter fra bunden af?? hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Lilac

Jeg kigger lige med, for jeg står nemlig lidt i samme situation som dig 

Anmeld

16. februar 2011

Saka

Lilac skriver:

Jeg kigger lige med, for jeg står nemlig lidt i samme situation som dig 

også mig

Anmeld

16. februar 2011

SHERO

Jeg ville nok købe en symaskine, og så vente med en overlocker. Man kan sagtens klare sig med en symaskine og så zigzigge, selvom det holder bedst hvis man overlocker...  Jeg ville ikke købe en alt for billig symaskine (som i bilka, kvickly) men gå ind i en symaskine forretning og få hjælp der. Man kan godt få nogen til en okay pris, men så holder og syr upåklageligt...

En sy maskine syr lige ud, zig zag mv. en overlocker skær stoffen og sikre det ikke løber, eller hvad man kalder det, Som der er i alle sygninger på tøj. altså den der ½ cm, i ombukket-... (hvis det gir mening)

Anmeld

16. februar 2011

SHERO

desuden er en overlocker med 4 overtråde, og MEGA svær at tråde, hvor en symaskine kun er med 1... :-)

Anmeld

16. februar 2011

VIPpigen