"sy-mennesker" HJÆLP!!! Hvilken symaskine??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.118 visninger
20 svar
0 synes godt om
16. februar 2011

misslea

Hej alle jer kreative damer

Jeg er blevet SÅ tændt på at komme igang med at sy en masse til min datter... og jeg har allerede bestilt en masse lækkert stof.... MEN jeg mangler en symaskine!!!

Jeg er HELT nybegynder, så den skal være sådan rimelig enkel..!!! Og den skal mest bruges til at sy bukser, kholer, bluser, sengetøj osv!

Hvad er forskellen på en symaskine og en overlocker???

Er den ene at foretrække fremfor den anden...? Og hvilken slags, skal jeg vælge, når nu jeg starter fra bunden af?? hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Lilac

Jeg kigger lige med, for jeg står nemlig lidt i samme situation som dig 

Anmeld

16. februar 2011

Saka

Lilac skriver:

Jeg kigger lige med, for jeg står nemlig lidt i samme situation som dig 

også mig

Anmeld

16. februar 2011

SHERO

Jeg ville nok købe en symaskine, og så vente med en overlocker. Man kan sagtens klare sig med en symaskine og så zigzigge, selvom det holder bedst hvis man overlocker...  Jeg ville ikke købe en alt for billig symaskine (som i bilka, kvickly) men gå ind i en symaskine forretning og få hjælp der. Man kan godt få nogen til en okay pris, men så holder og syr upåklageligt...

En sy maskine syr lige ud, zig zag mv. en overlocker skær stoffen og sikre det ikke løber, eller hvad man kalder det, Som der er i alle sygninger på tøj. altså den der ½ cm, i ombukket-... (hvis det gir mening)

Anmeld

16. februar 2011

SHERO

desuden er en overlocker med 4 overtråde, og MEGA svær at tråde, hvor en symaskine kun er med 1... :-)

Anmeld

16. februar 2011

VIPpigen

Jeg er enig i at symaskinen er meget mere vigtig end en overlocker. Jeg ville ikke kunne undvære min symaskine, fordi det er den eneste jeg har at ligge kanter op med. Overlockeren er til de indvendige sømme, og laver bare nogen fine kanter indvendig

En god begynder symaskine hvis den skal være billig vil jeg sige er en bernina model, de er super at begynde op med. Jeg startede selv op med en billig model min mor havde købt i kvickly tror jeg. Den blev skiftet ud med en bernina- bernette, og den har først lige i sommers forladt sybordet til fordel for en mere avanceret pfaff symaskine. Min bernina-bernette lever stadig i bedste velgående ved min veninde og selv om den er 7-8 år gammel siger hun den syr som en drøm.

Anmeld

16. februar 2011

VIPpigen

Tullen85 skriver:

desuden er en overlocker med 4 overtråde, og MEGA svær at tråde, hvor en symaskine kun er med 1... :-)

shhh.... symaskinen har 2, husk undertråd tæller her også....

Anmeld

16. februar 2011

millesofie

er det ikke noget med at man kan købe en symaskine og overlokker (staves?) i en

sådan at den kan det hele??

men som svar på indlægget så ville jeg også starte med en alm symaskine fra en symaskine forretning, de kan også bedre anbefale en til dit behov

Anmeld

16. februar 2011

SHERO

VIPpigen skriver:

shhh.... symaskinen har 2, husk undertråd tæller her også....

Hehe jahh, men det var nu overståde jeg mente, der har en overlocker 4... Det er jo overtrådene der er "svære" at tråde hvis man er nybegynder....

Anmeld

16. februar 2011

Laura25

Super god idé at gå i gang med at sy til lille Wilma! Jeg er enig med Tullen85, du skal købe en symaskine og ikke en overlocker. En overlocker er mere proff og har en finere detalje (samt flere funkioner) men til husbehov er en alm symaskine helt fin. Jeg har selv en gammel symaskine af mærket BROTHER- den kan virkelig anbefales! Det er et super godt mærke, robust, uden dikkedarer og så virker den bare! Jeg bruger den både til alm syarbejde, broderi og til at applikere fine motiver på tøjet- så det kan altså også sagtens lade sig gøre på en alm symaskine.

Jeg var heldig at finde min symaskine brugt til næsten ingen penge. Jeg tror klart det kan betale sig at købe en brugt i et ordentligt mærke, frem for at købe en ny no-name i Bilka eller lign.

Jeg håber du kunne bruge mit svar til noget. God fornøjelse med sy-projekterne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.