Hvorfor er jeres/dit/dine barn/børn døbt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

VIPpigen

Kæresten og jeg var ellers blevet enige om hun ikke skulle døbes. De har tradition for at døbe i hans familie, og det har vi også i min, men jeg ville ikke have hende døbt. Da jeg fortalte min mor det fik jeg en røffel uden lige, så Lilje SKAL døbes, og det er KUN fordi:

Tilbage i 2001 kendte vi en lille pige som blev myrdet, hun var ikke døbt, og familien fik en regning fra regeringen over begravelsen. Præsten var sød og rar og havde sagt faderen ikke skulle betale for begravelsen da pigen kun var 4 år. Det var oppe og vende i tv, for hvad er mere uretfærdigt end stille en familie i denne situation. Så derfor bliver Lilje døbt her, for min side er det rent sikkerhedsforanstaltning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Melbek

Sarah er ikke døbt, da vi ikke er troende. Vi skal heller ikke giftes i kirke når den tid engang kommer..

Hvis Sarah gerne vil døbes og konfirmeres, så må hun meget gerne det. Men jeg vil ikke pådutte hende en dåb, fordi det er tradition.

Vores navnefest var en rigtig god og hyggelig dag og jeg manglede ikke krikens indslag

Anmeld

16. februar 2011

Loa

Isabella er døbt, fordi vi selv er døbt, konfirmeret og gift i kirke.....

Vi er ikke specielt over troende men syntes nu alligevel at vi gerne ville alle tingene..... Nu jeg tænker over det, er det måske lidt mærkeligt at vælge de ting, når man ikke tror på  gud...... 

Anmeld

16. februar 2011

L.J.L

Vores dreng er ikke døbt, for hverken min mand eller jeg er kristne så hvorfor skulle vi så stå i en kirke og sige ja til at opdrage vores søn i den kristne tro!? Det giver absolut ingen mening i mit hovede

Og han vil da nok blive påvirket af hans forældre op igennem hans opdragelse, således at han heller ikke ønsker en konfirmation når den tid kommer.

Skulle det dog ske, at han ville vælge en kristen levevej, så er det hans valg, og derfor må han så tage en dåb med når han bliver ældre.

Anmeld

16. februar 2011

Benjamins'mor

170811 skriver:

Spændende.. Held og lykke, eller hva man siger :p

Hehe jo tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.