økonomi alene mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Ni-ko-li-ne

KaLee skriver:

Det skulle eftersigende være med til at motivere KH modtagere til at få et job.... 

ach du meine güte!!

for nogen måske... men sgu ikke for folk der er faldet for varigheden på sygedagpenge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

eElak

mortil3trustrup skriver:

Syns det er en øv regel.

Min baggrund. Kan ikke arbejde. Har fået gigt i fingre, kæber, og hofter samt diskus prolaps i ryggen som gør at jeg ikke kan arbejde. Kan dårligt klarer mig selv her hjemme. Støvsuger jeg idag kan jeg være sikker på at min ryg er total åndssvag imorgen så jeg hverken kan gå eller stå. Derfor er jeg på kontanthjælp i håb om udredning med hensyn til pension. Men jeg vil jo så ryge under den der regel med det der boligsikring og så har jeg ikke mulighed for at blive boende her. SÅ det er da en øv regel i hvert fald for mig.  orker ikke at skulle flytte herfra.

HVor længe har du haft det sådan?

ALtså har du været sygemeldt og på kontanthjælp over eller under ½ år?

og har du fået boligsikring i den periode?

en sidste ting.. hvorfor får du ikke førtidspension?

Anmeld

16. februar 2011

mortil3trustrup

KaLee skriver:

HVor længe har du haft det sådan?

ALtså har du været sygemeldt og på kontanthjælp over eller under ½ år?

og har du fået boligsikring i den periode?

en sidste ting.. hvorfor får du ikke førtidspension?

Jeg er igang med afklaring om det er pension jeg skal have invalid eller førtidspension ved man ikke endnu. Jeg har været på kontanthjælp i et år nu men kun fået bolig sikring i en måned. Og så er det bare jeg tænker om 6 måneder hvis man så ikke er færdig med min sag der hva så så trækker de mig i bolig sikring og det er da mega øv. For så er jeg nødt til at fraflytte her og skal så finde en handicap venlig bolig og hvor finder jeg lige sådan en hvor der samtidig er plads til 3 børn. Trækker de også en i boligsikring hvis man får pension er der nogen der ved det?

Anmeld

16. februar 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

Hej.

Jeg er garvid og er sat til om et halv år. Jeg har kun arbejde i 3 mdr endnu. Så skal jeg på kontanthjælp.

Jeg er ved at finde en lejlighed, men hvad får jeg når jeg ikke har arbejdet længere? Og hvad med boligstøtte?

Hvor kan jeg få hjælp fra?

Her i den kommune jeg bor i , er det boligstøtte på kommunen og jobcenteret med kontanthjælp ..

Boligstøtte, er forskelligt, hvor meget du får, det kommer an på, hvor stor, gammel og om du bor alene i lejligheden ..

Du skal gå ned på jobcenteret og melde dig ledig når det er og så søge kontanthjælp .. Så får du 1044 før skat, hvis du er gravid efter 12. uge .. Men da jeg er enlig og har store boligudgifter har de hjulpet mig med 2000 mere så jeg får udbetalt 9990 i stedet for indtil jeg har født, hvor jeg så stiger igen .. Måske du kunne få ekstra hjælp også, hvis det er ..

Håber at det har givet lidt hjælp ..

Anmeld

16. februar 2011

eElak

mortil3trustrup skriver:

Jeg er igang med afklaring om det er pension jeg skal have invalid eller førtidspension ved man ikke endnu. Jeg har været på kontanthjælp i et år nu men kun fået bolig sikring i en måned. Og så er det bare jeg tænker om 6 måneder hvis man så ikke er færdig med min sag der hva så så trækker de mig i bolig sikring og det er da mega øv. For så er jeg nødt til at fraflytte her og skal så finde en handicap venlig bolig og hvor finder jeg lige sådan en hvor der samtidig er plads til 3 børn. Trækker de også en i boligsikring hvis man får pension er der nogen der ved det?

snuppet fra borger.dk

Der ydes boligsikring efter særlige regler, hvis bare ét af husstandsmedlemmerne opfylder en af betingelserne:

• er førtidspensionist efter de regler, der trådte i kraft 1. januar 2003.
  • er stærkt bevægelseshæmmet og er ikke samtidig folkepensionist eller førtidspensionist efter reglerne fra før 1. januar 2003.
  • modtager døgnhjælp efter servicelovens § 96, og er ikke samtidig folkepensionist eller førtidspensionist efter reglerne fra før 1. januar 2003.

De særlige boligsikringsregler for disse grupper betyder bl.a., at der kan ydes boligsikring uanset, om du bor i en lejebolig, en andelsbolig eller en ejerbolig. Der er dog forskellige regler for hvordan, boligsikringen bliver udbetalt. Se nedenfor.

For at få boligsikring skal din bolig være en helårsbolig, og den skal have eget køkken eller køkkenniche med indlagt vand og afløb. Reglen om eget køkken gælder dog ikke for visse ældreboliger og kollektive bofællesskaber.

Er du ikke pensionist, kan du også søge om boligsikring, men boligsikringen ydes så efter de almindelige regler for boligsikring. Er du folkepensionist eller er du blevet førtidspensionist før 1. januar 2003, kan du søge om boligydelse.

Hvis du bor til leje, får du hele boligsikringen udbetalt som et tilskud. Dvs. at du ikke skal betale noget af boligsikringen tilbage

Anmeld

16. februar 2011

eElak

Aprilmor11 skriver:

Her i den kommune jeg bor i , er det boligstøtte på kommunen og jobcenteret med kontanthjælp ..

Boligstøtte, er forskelligt, hvor meget du får, det kommer an på, hvor stor, gammel og om du bor alene i lejligheden ..

Du skal gå ned på jobcenteret og melde dig ledig når det er og så søge kontanthjælp .. Så får du 1044 før skat, hvis du er gravid efter 12. uge .. Men da jeg er enlig og har store boligudgifter har de hjulpet mig med 2000 mere så jeg får udbetalt 9990 i stedet for indtil jeg har født, hvor jeg så stiger igen .. Måske du kunne få ekstra hjælp også, hvis det er ..

Håber at det har givet lidt hjælp ..

Nå ja for pokker.. 

Hvis man har høje udgifter til husleje, kan man søge om at få hjælp ved en særlig paragraf... 

Jeg har dog aldrig helt fattet den, men det er rigtigt at den findes.. 

Anmeld

16. februar 2011

mortil3trustrup

Bliver helt nervøs håber godt nok ikke de tager den fra mig. Det vil sætte mig i et rigtig skidt dilema. Øv altså. Krydser fingre for at min sag er afklaret inden.

Anmeld

16. februar 2011

Aprilmor11

KaLee skriver:

Nå ja for pokker.. 

Hvis man har høje udgifter til husleje, kan man søge om at få hjælp ved en særlig paragraf... 

Jeg har dog aldrig helt fattet den, men det er rigtigt at den findes.. 

Heller ikke mig, det er første gang jeg er inde i systemet, men det var sagsbehandleren jeg snakkede med som bad mig om at komme med lejekontrakten, elregning og et papir på, hvor meget jeg får i boligstøtte, for så ville hun lige se om hun kan hjælpe med om jeg kunne få mere .. Så det er værd at prøve

Anmeld

16. februar 2011

skønneunger

efter 6 måneder tager de da ikke hele boligsikringen fra dig?

jeg modtager da stadig min boligsikring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.