Hvad sker der ved lægen, når man får oprettet vandrejournal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Maalene

tinasmor skriver:

Nå, undskyld måske jeg havde misforstået (læst for hurtigt) Jeg tror det er rigtigt, at du skal bestemme hvilke hospital du vil føde på. Det er fordi papirerne skal sendes der til så du kan blive oprettet og få tid til NF scanning (med mindre du er i kbhs kommune så skal du selv bestille på nettet)

Jeg havde læst det som om I skulle snakke om HVORNDAN du ville føde (f.eks i vand, uden smertestillende, for i mod kejsersnit osv)

Arhh, helt i orden... Hehe...

Måske også mig, som fik det dårlig formuleret

Men er nemlig meget hooked på en hjemmefødsel, så det var mest det jeg tænkte på, om vi allerede skulle snakke om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

tinasmor

Maalene skriver:

Arhh, helt i orden... Hehe...

Måske også mig, som fik det dårlig formuleret

Men er nemlig meget hooked på en hjemmefødsel, så det var mest det jeg tænkte på, om vi allerede skulle snakke om

Tror godt du kan nævne det. Men det er ikke noget hun tager stilling til tror jeg. Du skal tilknyttes et hospital (hvis du vil scannes osv) men med Jordmoderen kan du så ved første besøg sige, at du gerne vil føde hjemme. Så vil I sikkert snakke om det de følgende gange.

Anmeld

15. februar 2011

Maalene

tinasmor skriver:

Tror godt du kan nævne det. Men det er ikke noget hun tager stilling til tror jeg. Du skal tilknyttes et hospital (hvis du vil scannes osv) men med Jordmoderen kan du så ved første besøg sige, at du gerne vil føde hjemme. Så vil I sikkert snakke om det de følgende gange.

Nej, du har garanterer ret

Ja, bliver nok først aktuelt til jordemoder

Anmeld

15. februar 2011

Moar2011

Maalene skriver:

Hej skønne piger

Så runder vi 8+0 i morgen og 20 % af graviditeten er gået - wuhuuu

Skal til lægen i morgen og have lavet vandrejournal, og skal selvfølgelig have urinprøve med, og hvad skal der så ske mere?

Får man lavet en gynækologisk undersøgelse eller hvordan?

Skal man allerede fortælle, hvor man vil føde og sådan noget der, eller er det først senere?

Kort fortalt - fortæl hvad I lavede ved lægen, da I fik lavet VS

Tror det er forskelligt fra læge til læge, hvad man skal.. jeg fik taget blod prøve og blev vejet.. det var det :s .. har dog skiftet læge siden, og er utrolig glad for min læge nu held og lykke med det

Anmeld

15. februar 2011

Maalene

Babyklar skriver:

Tror det er forskelligt fra læge til læge, hvad man skal.. jeg fik taget blod prøve og blev vejet.. det var det :s .. har dog skiftet læge siden, og er utrolig glad for min læge nu held og lykke med det

Synes sekretæren sagde det tog omkring en halv time

Okay, må se hvad min læge finder på af sager

Tak søde

Anmeld

15. februar 2011

Frk.S

Jeg blev målt og vejet

Fik målt blodtyk

Fik taget blodprøve (bl.a. dobletesten)

Afleverede urinprøve

Fik lavet en GU

Snakkede lidt med lægen om kost, motion osv.

Anmeld

15. februar 2011

MaybeBaby

Det er så fedt og det går så hurtigt, hva!

Jeg var jo til 1 lægebesøg for godt en uge siden og der skete flg.:

urinprøve dernede (Så lad være med at tisse af hjemmefra) Det er for at tjekke blærebetændelse.

Blodprøve, vejning, blodprocent og blodtryk.

Inde ved lægen blev jeg spurgt om en masse sygdomsrelaterede ting i familien, om jeg var ryger, om manden røg, hans cpr nr og fulde navn, og jeg fik lavet en gyn - bare for at tjekke om alt var fint. Omkring uge 9 bliver livmoderhalsen nemlig lidt mere blålig, så det kunne ses. Synes det er rart at indgangen til hulen også bliver tjekket nu man er i gang

Og jeg blev så også spurgt om, hvilket hospital jeg ville føde på - de skal nemlig sende brevet ud fra det hospital med henblik på tiden til NF scanning! Som jeg fik i dag! Skal til NF d. 8/3 - altså om 3 uger, når jeg er 12+1!

Så der skal tages lidt stilling i morgen

/Mette 9+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.