Hvad sker der ved lægen, når man får oprettet vandrejournal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.279 visninger
16 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Maalene

Hej skønne piger

Så runder vi 8+0 i morgen og 20 % af graviditeten er gået - wuhuuu

Skal til lægen i morgen og have lavet vandrejournal, og skal selvfølgelig have urinprøve med, og hvad skal der så ske mere?

Får man lavet en gynækologisk undersøgelse eller hvordan?

Skal man allerede fortælle, hvor man vil føde og sådan noget der, eller er det først senere?

Kort fortalt - fortæl hvad I lavede ved lægen, da I fik lavet VS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

tinasmor

Jeg blev ikke mærket på. ved ikke om det var fordi vi havde været i behandling og de var sikkert på tidspunktet.

Men ved første møde var det eneste der skete at lægen udfyldte nogle papirer. Dvs at hun spurgte: Sidste mens dato, drikker du, ryger du, fars og mors oplysninger osv.vægt, højte osv.

alt det med hvordan man vil føde osv. er ikke noget de taler om allerede nu. Det er som regel også noget du snakker med din Jordmoder om når du er kommet længere hen.

Lægetiden med vandrejournal tog ikke lang tid her.

Anmeld

15. februar 2011

Sitrani

Maalene skriver:

Hej skønne piger

Skal til lægen i morgen og have lavet vandrejournal, og skal selvfølgelig have urinprøve med, og hvad skal der så ske mere?

Skal man allerede fortælle, hvor man vil føde og sådan noget der, eller er det først senere?

Hej med dig...

Jeg var til første lægesamtale da jeg kun var 5+6, så det var rimelig tidligt... men det er nok det samme du skal igennem, som mig...

Jeg skulle sige hvor jeg ønskede at føde... fik taget blodprøver og en urinprøve....

Fik ingen underlivs-undersøgelse, men det kan være din læge har det anderledes med det.....

Ellers skete der vidst ikke så meget mere... gik derfra med min vandrejournal med lægen notater på og en lille bog om graviditet og sådan.... 

Ellers spurgte han ind til sygdomme osv. i familien både hos mig og min kæreste, som var med....

Anmeld

15. februar 2011

MarieLouise

Maalene skriver:

Hej skønne piger

STORT tillykke med din graviditet, det er så dejligt

Da jeg fik lavet vandrejournal, skulle man svare på en masse spørgsmål ang. sygdom i familien osv. Jeg skulle også bestemme fødested med det samme

Jeg fik lavet en gyn. undersøgelse, for de skal jo lige se om det hele ser normalt ud

Jeg fik også taget blodprøver til doubletesten med det samme, så de har den klar når jeg skal NF..

Det bedste ved hele oplevelsen er, at man går derfra med papir på at man er gravid!!! Det er fantastisk..

Anmeld

15. februar 2011

Maalene

tinasmor skriver:

Jeg blev ikke mærket på. ved ikke om det var fordi vi havde været i behandling og de var sikkert på tidspunktet.

Men ved første møde var det eneste der skete at lægen udfyldte nogle papirer. Dvs at hun spurgte: Sidste mens dato, drikker du, ryger du, fars og mors oplysninger osv.vægt, højte osv.

alt det med hvordan man vil føde osv. er ikke noget de taler om allerede nu. Det er som regel også noget du snakker med din Jordmoder om når du er kommet længere hen.

Lægetiden med vandrejournal tog ikke lang tid her.

Okay, synes nemlig jeg læste et sted at man skulle sige hvor man ville føde og sådan noget - og syntes også det var ret tidligt

Okay, har også fået en tryghedsscanning, så ikke sikkert hun vil lave en gyn. undersøgelse - er ikke det rareste, så for min skyld kunne jeg sagtens undvære

Tusind tak for svar

Anmeld

15. februar 2011

Dorthe1986

Maalene skriver:

Hej skønne piger

Hej Malene

Tillykke med de 8 uger

Jamen da jeg fik lavet vandrejournal skulle jeg selvfølgelig aflevere urinprøve. Men jeg fik ikke lavet en gynækologisk undersøgelse - det er vist meget forskelligt fra læge til læge om de laver sådan en  

Desuden skulle jeg svare på en masse spørgsmål, blandt andet hvor jeg ønskede at føde og mener også de endda spurgte om jeg ville føde almindeligt... Lidt tidligt at tage stilling til.... Men man kan jo altid ændre det senere

Så får du målt blodtryk (det får du målt ved hvert kommende læge og jordemoderbesøg også) Og så skal der tages nogle blodprøver, blandt andet for at se hvad din blodtype er, samt bliver der tjekket for HIV og lignende

Nu var den læge, der lavede min vandrejournal ikke den bedste læge, han virkede helt konfus og som om han ikke helt havde styr på det, der skulle laves... Jeg har nu fået en ny læge, der har taget sig af de sidste par lægeundersøgelser og det er jeg bare glad for Nå det var vist et sidespring

Men jeg tror jeg fik det hele med her... Men rigtig god fornøjelse med det i morgen  

Anmeld

15. februar 2011

Maalene

STN skriver:

Hej med dig...

Jeg var til første lægesamtale da jeg kun var 5+6, så det var rimelig tidligt... men det er nok det samme du skal igennem, som mig...

Jeg skulle sige hvor jeg ønskede at føde... fik taget blodprøver og en urinprøve....

Fik ingen underlivs-undersøgelse, men det kan være din læge har det anderledes med det.....

Ellers skete der vidst ikke så meget mere... gik derfra med min vandrejournal med lægen notater på og en lille bog om graviditet og sådan.... 

Ellers spurgte han ind til sygdomme osv. i familien både hos mig og min kæreste, som var med....

Okay, tusind tak for svar - dejligt lige at være forberedt på, hvad der kommer til at ske

Man er jo bare så mega spændt og nysgerrig efter aaaalt hvad der sker... Hehe...

Anmeld

15. februar 2011

tinasmor

Maalene skriver:

Okay, synes nemlig jeg læste et sted at man skulle sige hvor man ville føde og sådan noget - og syntes også det var ret tidligt

Okay, har også fået en tryghedsscanning, så ikke sikkert hun vil lave en gyn. undersøgelse - er ikke det rareste, så for min skyld kunne jeg sagtens undvære

Tusind tak for svar

Nå, undskyld måske jeg havde misforstået (læst for hurtigt) Jeg tror det er rigtigt, at du skal bestemme hvilke hospital du vil føde på. Det er fordi papirerne skal sendes der til så du kan blive oprettet og få tid til NF scanning (med mindre du er i kbhs kommune så skal du selv bestille på nettet)

Jeg havde læst det som om I skulle snakke om HVORNDAN du ville føde (f.eks i vand, uden smertestillende, for i mod kejsersnit osv)

Anmeld

15. februar 2011

Maalene

MarieLouise skriver:

STORT tillykke med din graviditet, det er så dejligt

Da jeg fik lavet vandrejournal, skulle man svare på en masse spørgsmål ang. sygdom i familien osv. Jeg skulle også bestemme fødested med det samme

Jeg fik lavet en gyn. undersøgelse, for de skal jo lige se om det hele ser normalt ud

Jeg fik også taget blodprøver til doubletesten med det samme, så de har den klar når jeg skal NF..

Det bedste ved hele oplevelsen er, at man går derfra med papir på at man er gravid!!! Det er fantastisk..

Tusind mange tak - ja, det er så fantastisk

Okay, dejligt at være lidt forberedt på, hvad der skal ske - er simpelthen så spændt på det hele... Hehe...

Ja, kan jeg godt forestille mig - bliver så stort at få lavet vandrejournal - så er der altså en lille baby på vej

Tusind mange tak for svar

Anmeld

15. februar 2011

Maalene

Dorthe1986 skriver:

Hej Malene

Tillykke med de 8 uger

Jamen da jeg fik lavet vandrejournal skulle jeg selvfølgelig aflevere urinprøve. Men jeg fik ikke lavet en gynækologisk undersøgelse - det er vist meget forskelligt fra læge til læge om de laver sådan en  

Desuden skulle jeg svare på en masse spørgsmål, blandt andet hvor jeg ønskede at føde og mener også de endda spurgte om jeg ville føde almindeligt... Lidt tidligt at tage stilling til.... Men man kan jo altid ændre det senere

Så får du målt blodtryk (det får du målt ved hvert kommende læge og jordemoderbesøg også) Og så skal der tages nogle blodprøver, blandt andet for at se hvad din blodtype er, samt bliver der tjekket for HIV og lignende

Nu var den læge, der lavede min vandrejournal ikke den bedste læge, han virkede helt konfus og som om han ikke helt havde styr på det, der skulle laves... Jeg har nu fået en ny læge, der har taget sig af de sidste par lægeundersøgelser og det er jeg bare glad for Nå det var vist et sidespring

Men jeg tror jeg fik det hele med her... Men rigtig god fornøjelse med det i morgen  

Hej Dorthe,

tusind mange tak

Ja, det er lidt tidligt at tage stilling til, men man har (jeg har ihverfald) allerede en formodning om, hvordan man ønsker det hele skal foregå... Hehe... Men når man kan ændre det igen, så sker der jo heller ikke noget ved at have en masse tanker og drømme om fødslen

Heldigt man vænner sig til de gynækologiske undersøgelser... Hehe... Nok ikke sidste gang i graviditeten, man kommer til at lægge med bar R*V, hvis min læge vil lave sådan en - men håber da på at slippe

Okay, blodtryk er heldigvis ikke slemt, det er værre med nålene

Dejligt at høre, at du har fået en ny dygtig læge, som har fået styr på det sidste - har heldigvis en fantastisk læge, så det blver rigtig spændende i morgen

Tusind mange tak for dig svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.