Ka børn få for meget banan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Nalle

Jeg tror man skal spise pænt mange banaer for at blive overvægtig af dem?

Som hun selv skriver er det, det han er blevet vild med lige nu, det ikke sikkert det er sådan om 2 måneder?
Så længe hans mave kan holde til det, synes jeg du skal lade ham spise dem.
Personligt vil min datter kun have en halv af gangen, hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Ni-ko-li-ne

britze skriver:

men det er nok meget godt at have det i baghovedet selv om ens barn ikke er overvægtig.. så er der jo mulighed for forebyggelse.

så vil jeg hellere tænke over om de får for meget sukker, så det lagres som fedt... eller om de får en masse kød produkter med en masse animalsk fedt....

lige bananer, det synes jeg altså er lidt ekstremt at have i baghovedet

Anmeld

16. februar 2011

britze

Ni-ko-li-ne skriver:

så vil jeg hellere tænke over om de får for meget sukker, så det lagres som fedt... eller om de får en masse kød produkter med en masse animalsk fedt....

lige bananer, det synes jeg altså er lidt ekstremt at have i baghovedet

der er vi jo så forskellige.. jeg er heller ikke til at børn får for meget sukker, de skal slet ikke have det hvis det kan undgås. men synes heller ikke at for meget banan og rosiner osv er nogen god ide at give dem.. frugtsukker er ok, bare ikke i for store mængder.

men som jeg skrev tidligere, så må man jo selv tage stilling til hvad ens eget barn skal have..

Anmeld

16. februar 2011

Ni-ko-li-ne

britze skriver:

men det er nok meget godt at have det i baghovedet selv om ens barn ikke er overvægtig.. så er der jo mulighed for forebyggelse.

men jeg er også een af dem der mener at samfundet drejer i en helt forkert alt for ekstrem retning nåpr det drejer sig om børn og overvægt

overvægt kommer ikke af at spise for mange bananer.... det kommer af at alt det andet man så spiser er forkert

Anmeld

16. februar 2011

Lilac

Nalle skriver:

Jeg tror man skal spise pænt mange banaer for at blive overvægtig af dem?

Som hun selv skriver er det, det han er blevet vild med lige nu, det ikke sikkert det er sådan om 2 måneder?
Så længe hans mave kan holde til det, synes jeg du skal lade ham spise dem.
Personligt vil min datter kun have en halv af gangen, hehe.

helt enig - min egen søn havde et flip med bananer en overgang og så en dag gad han ikke det mere... Hvis maven kan holde til det, jamen så lad dog barnet 

Anmeld

16. februar 2011

Nalle

Lilac skriver:

helt enig - min egen søn havde et flip med bananer en overgang og så en dag gad han ikke det mere... Hvis maven kan holde til det, jamen så lad dog barnet 

Anmeld

16. februar 2011

Ni-ko-li-ne

britze skriver:

der er vi jo så forskellige.. jeg er heller ikke til at børn får for meget sukker, de skal slet ikke have det hvis det kan undgås. men synes heller ikke at for meget banan og rosiner osv er nogen god ide at give dem.. frugtsukker er ok, bare ikke i for store mængder.

men som jeg skrev tidligere, så må man jo selv tage stilling til hvad ens eget barn skal have..

men igen... jeg vil hellere at det er fra figner og frugt end fra en masse slik...

jeg tror simpelhen at mit barn vil komme til at skille sig for meget ud hvis man helt skal undgå sukker.... i den perfekte verden, ja... men den mener jeg ikke vi lever i...

Anmeld

16. februar 2011

britze

Ni-ko-li-ne skriver:

men jeg er også een af dem der mener at samfundet drejer i en helt forkert alt for ekstrem retning nåpr det drejer sig om børn og overvægt

overvægt kommer ikke af at spise for mange bananer.... det kommer af at alt det andet man så spiser er forkert

det kan jo så diskuteres hvad overvægt kommer af.. har hørt nogen sige at sukker ikke er usundt og at cola zero er sundt. alle har en mening om emnet og det gælder jo bare om at finde ud af hvor man selv står i forhold til det...

din mening er din og synes det er fint at du har det sådan.. men selv synes jeg stadig ikke at et lille barn skal have 3 bananer på en dag, og det skal jeg jo så have lov til at mene..

synes ikke at det lige er her vi skal diskutere fedmeproblematikker i forhold til børn, da det ikke er det denne tråd handler om.. jeg skrev min mening og du skrev din, så må tråd-starteren jo tage det ud af det som hun vil..

vi kan jo bare være enige om at være uenige

Anmeld

16. februar 2011

britze

synes det kommer lidt ud i det extreme.. er helt enig med dig i at det ikke er en perfekt verden og at ingen helt kan undgå sukker... skrev bare at jeg synes det skal undgåes så længe man kan..

Ni-ko-li-ne skriver:

men igen... jeg vil hellere at det er fra figner og frugt end fra en masse slik...

jeg tror simpelhen at mit barn vil komme til at skille sig for meget ud hvis man helt skal undgå sukker.... i den perfekte verden, ja... men den mener jeg ikke vi lever i...

Anmeld

16. februar 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Vil lige sige at min søn også i en periode på et par mdr. KUN ville spise "naaan".Vi prøvede at begrænse det til 2 om dagen,men herregud,så længe det er kun er banan.Lige nu er det kiks,det er straks værre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.